130 n=01/0 **p<و 05/0 *p<
با توجه به اطلاعات جدول 12-4 مشاهده میشود که ضریب همبستگی پیرسون بین “کل باورهای غیر منطقی” و “خستگی هیجانی” رابطهای متوسط به اندازه 35/0 نشان میدهد. با توجه به اینکه سطح معنیداری همبستگی بدست آمده کمتر از 01/0 است (01/0>p، 346/0=r)، رابطه معنیدار بوده و میتوان گفت که هر چه میزان کل باورهای غیر منطقی در دانشجویان بالاتر باشد میزان خستگی هیجانی آنان نیز بالاتر است. بنابراین فرضیه 4 تحقیق تأیید میشود.
از بین مؤلفههای باورهای غیر منطقی نیز به ترتیب “بیش نگرانی توأم با اضطراب “(01/0>p، 398/0=r)، “کمال گرایی”، (01/0>p، 368/0=r)، “نا امیدی نسبت به تغییر” (01/0>p، 376/0=r)، “ضرورت تأیید از جانب دیگران”(01/0>p، 329/0=r)، “واکنش به ناکامی”(01/0>p، 324/0=r)، “انتظار بیش از حد از خود” (01/0>p، 188/0=r)، “تمایل به سرزنش خود” (05/0>p، 293/0=r) و “بی مسؤولیتی عاطفی” (05/0>p، 220/0=r)، روابط مستقیمی با خستگی هیجانی دانشجویان دارند که با توجه به پایینتر بودن سطح معنیداری از 05/0 ، (05/0P<) روابط یاد شده معنیدار است و میتوان گفت هر چه میزان مؤلفههای یاد شده در دانشجویان بالاتر باشد، میزان خستگی هیجانی آنها نیز بیشتر است. اما همانطور که مشاهده میشود خستگی هیجانی با مؤلفه “اجتناب از مشکلات” رابطه معنیداری ندارد، چرا که سطح معنیداری رابطه بدست آمده، بالاتر از 05/0 است (05/0P>).
5-4-4فرضیه 5- بین باورهای غیر منطقی و بدبینی تحصیلی دانشجویان رابطه مثبت وجود دارد.
جدول 13-4: ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و بدبینی تحصیلی