130 n=01/0 **p<و 05/0 *p<
با توجه به اطلاعات جدول 14-4 مشاهده میشود که ضریب همبستگی پیرسون بین “کل باورهای غیر منطقی” و “ناکارآمدی تحصیلی” رابطهای متوسط به اندازه 27/0 نشان میدهد. با توجه به اینکه سطح معنیداری همبستگی بدست آمده کمتر از 01/0 است (01/0>p، 273/0=r)، رابطه معنیدار بوده و میتوان گفت که هر چه میزان کل باورهای غیر منطقی در دانشجویان بالاتر باشد میزان ناکارآمدی تحصیلی آنان نیز بالاتر است. بنابراین فرضیه 6 تحقیق تأیید میشود.
همانطور که در جدول بالا مشاهده میشود، همه باورهای غیر منطقی نیز با کل ناکارآمدی تحصیلی رابطه مستقیم و معنیداری دارند. در همه روابط سطح معنی داری پایین تر از 05/0 است (05/0P<). بنابراین میتوان گفت که هر چه میزان مؤلفههای باورهای غیر منطقی در دانشجویان بالاتر باشد میزان ناکارآمدی تحصیلی آنان نیز بالاتر است. همچنین با توجه به اطلاعات جدول بالا، از بین مؤلفههای باورهای غیر منطقی به ترتیب “کمال گرایی”(01/0>p، 367/0=r)، “نا امیدی نسبت به تغییر”، (01/0>p، 348/0=r) و “تمایل به سرزنش خود” (01/0>p، 292/0=r)، قوی ترین روابط را با ناکارآمدی تحصیلی دانشجویان دارند.
جدول 15-4: ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و کل تحلیل رفتگی آموزشی
باورهای غیر منطقی و مؤلفههای آن |
r | P |