130 n=01/0 **p<و 05/0 *p<
همانطور که در جدول 15-4 مشاهده میشود، ضریب همبستگی پیرسون بین “کل باورهای غیر منطقی” و “کل تحلیل رفتگی آموزشی ” رابطهای قوی به اندازه 41/0 نشان میدهد. با توجه به اینکه سطح معنیداری همبستگی بدست آمده کمتر از 01/0 است (01/0>p، 405/0=r)، رابطه معنیدار بوده و میتوان گفت که هر چه میزان کل باورهای غیر منطقی در دانشجویان بالاتر باشد میزان تحلیل رفتگی آموزشی آنان نیز بالاتر است. همانطور که در جدول بالا مشاهده میشود، همه باورهای غیر منطقی نیز با کل تحلیل رفتگی آموزشی رابطه مستقیم و معنیداری دارند. در همه روابط سطح معنی داری پایین تر از 05/0 است (05/0P<). بنابراین میتوان گفت که هر چه میزان مؤلفههای باورهای غیر منطقی در دانشجویان بالاتر باشد میزان تحلیل رفتگی آموزشی آنان نیز بالاتر است. همچنین با توجه به اطلاعات جدول بالا، از بین مؤلفههای باورهای غیر منطقی به ترتیب “نا امیدی نسبت به تغییر”(01/0>p، 468/0=r)، “کمال گرایی”، (01/0>p، 464/0=r) و “بیش نگرانی توأم با اضطراب” (01/0>p، 404/0=r)، قوی ترین روابط را با تحلیل رفتگی آموزشی دانشجویان دارند.
7-4-4 فرضیه 7 بین تحریفهای شناختی و باورهای غیر منطقی دانشجویان رابطه مثبت وجود دارد.
جدول 16-4: ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه بین تحریفهای شناختی و باورهای غیر منطقی
ضرورت تأئید از جانب دیگران | انتظار بیش از حد از خود | تمایل به سرزنش خود | واکنش به ناکامی | بی مسؤولیتی عاطفی | بیش نگرانی |