در این مقاله بعضی از مهم ترین روش های هدف دار پایه ای SEO که هرکسی در بهتر کردن رتبه بندی سایت خود در موتورای جستجو (SERPا) می تونن از اونا استفاده کنه رو معرفی می کنیم و هرکدوم رو جداگونه بررسی می کنیم، و در به درد بخور بودن خیلی از اونا به شما قول می دیم.

هممون شایعه از بین رفتن SEO رو شنیده ایم. این موضوع نمی تونست دور از واقعیت باشه. چیزی که از بین رفته تنظیمات سریع و shortcut هاییه که روش های هدف دار SEO رو در اول تعریف می کرد.

این پست درباره برگردوندن اون روش های هدف دار نیس بلکه از اون فراتره. بطور رو راست شما ممکنه وقتی رو واسه بهینه سازی درست سایت خود صرف کرده باشین اما شما نیاز به داشتن دکتری در علم کامپیوتر و یا یادگیری ماشین واسه انجام اون ندارین.

سرفصل محتوا

  • استرتژیای پایه ای SEO رو یادتون نره
    • ۱٫هم جهت بودن با کاربران
    • ۲٫لینک می خواین؟ رابطه بسازین.
    • ۳٫کلمات بسیار مهم هستن.
    • ۴٫یه Checklist بسازین و اون رو دوبار بررسی کنین.
    • ۵٫ یه روش هدف دار Pillar Keyword بسازین

استرتژیای پایه ای SEO رو یادتون نره

اطلاع از آخرین روندای SEO آسونه – در اول موبایل، بهینه سازی ویژگی قطعه کدا، به کار گیری ساختمانای داده – اما شما نمی تونین به این روند توجه نکنین.

موبایل

در این مقاله بعضی از مهم ترین روش های هدف دار پایه ای SEO که هرکسی در بهتر کردن رتبه بندی سایت خود در موتورای جستجو (SERPا) می تونن از اونا استفاده کنه رو معرفی می کنیم، که در به درد بخور بودن خیلی از اونا به شما قول می دیم.

۱٫هم جهت بودن با کاربران

تجربه کاربری (UX) فقط یه فوت وفن SEO نیس بلکه واسه هسته SEO لازمه. یه پیرو درجه یه موتور جستجو بهترین جواب ممکن رو به سوال کاربر جفت و جور می کنه. هر عامل رتبه بندی جداگونه ( از جمله نکات گفته شده در این مقاله) عامل اصلی UXه.

اگه وقت خود رو تو یه سایت به درد بخور واسه کاربران صرف نمی کنین ، سایت شما زمان زیادی رو واسه بارگذاری نیاز داره و یا به سوال درستی جواب نمیدید و کاربران سایت شما رو رها می کنن و این موضوع بازتابی خوبی روی سایت شما نخواد داشت.

با کاربران شروع کنین و خود رو در موقعیت اونا قرار بدین و سایتی بسازین که کاربردی باشه.

از خودتون سوال کنین:

سایت شما به سرعت بارگذاری می شه؟( سرعت صفحه)

شما به سوالات اونا جواب می دید؟( کلمات کلیدی و روش هدف دار محتوا)

پیدا کردن جواب واسه کاربران سریع و آسونه؟ (طرح بندی صفحه)

کاری واسه تمرینات بعدی به اونا می دید و درصورت علاقه اونا می تونن خیلی راحت از سایت شما بیاموزند؟(راه دهی و ساختمون سایت)

هرکدوم از بهترین تمرینات پایه ای SEO در مقادیر وبسایتای کاربردی ریشه دارن.

۲٫لینک می خواین؟ رابطه بسازین.

گوگل لینکا رو بسیار سنگین می کنه چون بهترین راه واسه اندازه گیری اینه که به افراد دیگری بجز خودتون در رابطه هستین یا نه.

در گذشته ساخت لینک در autopilot و مشاهده رتبه بندی در اون آسون بود. اما بازم گوگل باهوشه و به دنبال راهی واسه افزایش قدرت واقعی UXه که به وسیله لینکای spammy دچار مشکل نشه.

باهوش

نه فقط با کیفیت بودن لینکای سایت بیشتر از هروقت دیگری مهمه بلکه کاری زمان بر و سخته.

تلاش کنین از تاکتیک ” من فهمیدم که شما در باره موضوعی که من درباره اون نوشته ام مطلب نوشته اید دوست دارین که به مقاله من لینک بدید” فاصله بگیرین.

به صورت آفلاین در باره ساخت لینکا با اتصالات واقعی جستجو کنین. به یه سازمان که شما رو به عنوان یکی از اعضای خود لیست می کنن ملحق شید یا یه کمپین بازاریابی مربوط به کار و کاسبی خود شروع کنین. ارتباطات رو تشکیل بدید و به دنبال اون لینکا میان.

۳٫کلمات بسیار مهم هستن.

این معنی به اولین نکته تجربه کاربری برمیگرده اما به اندازه کافی مهم هست که اینجا هم اون رو بررسی کنیم. اینجا درباره انتخاب کلمات کلیدی درست صحبت نمی کنیم (که به کوتاهی دربارش صحبت می کنیم) تغییرات جزئی در انتخاب کلمات زبانی که ازش استفاده می کنیم اندازه کلیک رو بین ۱۰ درصد تا ۶۰ درصد تغییر میده که (همونطور که حدس می زنید) این تغییر باعث بهتر شدن SEO شما می شه.

زمان انتخاب، یه زبون درست انتخاب کنین و اون رو به روش هایی موثر مدیریت کنین با این کار شانس بهتری در جذب و تغییر یه مخاطب دارید. تحقیقات نشون میده که مردم به زبانی که درخشش دهنده خود اوناس بیشتر عکس العمل میدن.

علاوه بر اینا اینکه بدونین چیجوری عناوین خود رو باحال تر کنین و مطالب خود رو راضی کننده تر ارائه بدید به شما در برجسته بودن در SERPها کمک می کنه.

اشتباه نکنین و فقط روی یه اصل تکنیکی قوی تکیه نکنین، روش نویسندگی خود رو تغییر بدید و خلاق باشین.

ترفند قدیمی قابل قبول واسه نوشتن یه جمله یا تکرار چندین روش می تونه یه راه موثر واسه عبور از محدودیتای موجود در خلاقیت باشه.

خلاقیت

۴٫یه Checklist بسازین و اون رو دوبار بررسی کنین.

من مطمئن هستم که شما درباره اینکه باید از یه checklist وقتی که به یه سایت تکنیکی کامل رسیدگی می کنین دوبار فکر نمی کنین اما جفت و جور کردن آسایش زمان ترکیب یه وبلاگ سریع یا صفحه هدف بسیار آسونه و ازآنجایی که توجه به جزئیات بین افراد یه توانایی عادی نیس اما یه دستورالعمل واسه موارد از قلم افتاده.

یه checklist دردسترس داشته باشین پس تا وقتی که محتوا درحد عالی شه اصول پایه ای رو رها نکنین. یه یادداشت بسازین و تموم کارای جزئی در مدیریت پروژه خود و هرچه که در موفقیت به شما کمک می کنه رو ثبت کنین.

با فراموش کردن اضافه کردن یه H1 یه قطعه محتوا رو تلف نکنین در این صورت شما مانند یه درخت در جنگل هستین که هیچکی میوه کار سخت شما رو نخواد دید.

اینجا چند سایت پایه ای و ساختمون صفحه سایت که باید در checklist خود داشته باشیم هست:

تموم Backlink جریان کاری خود رو پوشش رو بدید

بررسی کردن، تمیز کردن، به دست آوردن و پیگیری backlinkا از یه tab. لینک پروفایل خود رو به آسونی با SEMrush مدیریت کنین.

-از کلمات کلیدی در URL، عنوان، معرفی و نتیجه استفاده کنین.

-اما از تعداد زیادی کلید واژه استفاده نکنین( تلاش کنین کمتر از ۵ مورد باشه)

-تلاش کنین عنوان کمتر از ۶۵ کاراکتر باشه

-از ترکیبی از لینکای داخلی و خارجی استفاده کنین( حداقل۳-۲)

-تصاویر رو متناسب با موضوع برچسب گذاری کنین.

-از کلمات کلیدی در توصیفات متا واسه بهبود CTR استفاده کنین(کمتر از ۲۵۰ کلمه استفاده کنین)

-از سبک قالب بندی وبلاگ با تگای heading و پاراگرافای کوتاه استفاده کنین.

-واسه عمل کردن بهینه سازی انجام بدین(اشتراک گذاری اجتماعی، تبدیلات و گامای بعد)

با این حال زمان به کار گیری checklist کاغذی روش های هدف دار بسیار ساده SEO رو یادتون نره در درجه اول:دوست ما UX

بیشتر وقتا شروع با checklist جندان مناسب نیس چون در این صورت شما بر وسایل تکنیکی تمرکز کردین که محتویات شما بیشتر مثل روباتای vomit circa 2005ه که با کلمات کلیدی پر شدن.

به کاربران فکر کنین و تجربه ای که واسه اونا مهم میشه رو بسازین و بعد برگردین تا اطمینان پیدا کنین که همه اصول رو پوشش دادین.

۵٫ یه روش هدف دار Pillar Keyword بسازین

این که از هر کار کمی بکنین رو متوقف کنین و عوضش یه کار رو واقعا خوب انجام بدین. این یه درس خوب زندگیه که می تونین در روش هدف دار کلمات کلیدی سایت هم ازش استفاده کنین.

مثلا فرض کنین که یه پلت فرم نرم افزار برنامه ریزی اجتماعی دارین نباید تلاش کنین که براساس هر کلید واژه که کسی جستجو انجام داده رتبه بندی کنین بلکه با کلماتی که طوری با واژه های “اجتماعی” و “رسانه” در رابطه هستن رتبه بندی رو انجام بدین.

برنامه ریزی

با یه جایگاه خاص که باعث خاص شدن شما می شه شروع کنین(حالا خوبیش اینه دنباله ای از کلمات کلیدی پرمعنی در این مورد هست) و اون رو دنبال کنین.

اجازه بدید یه سناریو مربوط به پلت فرم نرم افزارای رسانه اجتماعی رو اجرا کنیم. تصور کنین که یه مقاله می خونین مثل همین مقاله از Lincoln Murphy که ارزش موفقیت مشتری رو به عنوان یه تاکتیک بازاریابی شفاف سازی می کنه.

پس شما تصمیم می گیرین که یه روش هدف دار کلمات کلیدی واسه سایت خود بسازین که به مشتریان شما کمک می کنه در پستای رسانه های اجتماعی که از راه پلت فرم شما به اشتراک می ذارن موفق تر باشن و به نوبه خود به اونا کمک می کنه که به یافته های دلخواه خود در به کار گیری وسیله شما برسن.

هم اینکه ممکنه به کلمه “زیبایی” که افراد در ارجاعات پستای اجتماعی خود بسیار استفاده می کنن توجه کرده باشین.

شما بعضی کاووشا رو انجام می دید و میفهمید که در پنج سال گذشته زیرو رو کردن و گشتن های مربوط به “زیبایی” در اینستاگرام(که یه صحبت اینترنتی واسه درخواستای چشمی از بازخوردای اینستاگرام شماس. اجازه بدید که درباره گرامر عجیب انتخاب Gen Z صحبت نکنیم) روند رو صعودی دائمی داشته.

اگه کمی بیشتر تحقیق کنین میفهمه که کلید واژه بطور کامل ۲۴۰۰/ماه اندازه جستجو و رقابت بسیار کمی داره که موفقیتی بزرگه.

اینجور شانسی رو تلف نکنین. حالا زمان ساخت یه صفحه سایت به طور کامل بهینه و انجام اون نیس.

عوضش یه روش هدف دار عمیق و متمرکز دور محور موضوع خود بسازین و قطعه محتواایی واسه جواب به هر سوالی که ممکنه افراد داشته باشن درنظر بگیرین.

یه منبع خوب واسه اون دسته باشین و همه لینکای لازم واسه بهینه سازی صفحه اصلی خود به کار ببرین.

بعضی افراد این رو یه روش هدف دار ستون محتوا می گن و HubSpot اصطلاح خوشهای موضوعی رو ایجاد کرده. هرنامی که شما بر اون بذارین این ایده میگه که درصورت تمرکز تعداد بالایی دارید.

یه روش هدف دار pillar keyword شما رو به عنوان یه قدرت تو یه موضوع مشخص می کنه و یه ساختمون لینک داخلی قوی در سایت شما می سازه و سود اون زندگی شما رو آسون تر می کنه.

اینجا فقط چند راه هست که می تونین شروع به ساختن موضوع “Instagram aesthetics” کنین:

سه کلید اصلی واسه ساخت صفحه Aesthetic Instagram واسه برند شما

چیجوری یه حساب Aesthetic Instagram واسه نابود کردن Hipsterا داشته باشیم

۵۱ حساب Aesthetic Instagram که می تونین از اونا ایده بگیرین

چیجوری عکسای قشنگتر واسه Instagram بگیریم

اینکه دلیل اینکه به چه دلیل اکانتای Aesthetic Instagram اجناس بیشتری میفروشن هست

چیجوری رستوران خود رو بیشتر Aesthetic واسه اینستاگرام کنیم

۷ فروشگاهی که به طور کامل واسه Instagram Aesthetics طراحی شدن

۵ اشتباه رایجی که ممکنه در حساب اینستاگرام خود انجام بدین

تمام موضوع رو گرفتین

خیلی راحت می تونین با ۲۴۷ موضوع جور واجور تنها درباره این دسته که مربوط به خریداران یه پلت فرم رسانه اجتماعی هستن روبرو شید.

در این دنیا که ۲٫۵ تریلیون بایت داده روزانه تولید می شه خیلی راحت می تونین با تعریف نقاط تمرکز خود قدرت سایت خود رو بسازین.

روی کاربران پایانی تمرکز کنین

حقیقت ساده اینه که همه نکات گفته شده در این لیست بدون گزینه ” سایت خود رو واسه کاربرانی که ازش استفاده می کنن بهینه سازی کنین” کاری انجام نمی دن.

درحالی که تمرینات ریشه ای عالی هست که می تونین واسه کمک به موتورای جستجو که براساس ربات هستن به کار ببرین اما هنوز Google, Bing و موتورای جستجوی دیگری هم وجود دارن که قصد تقلید از کاربر رو دارن.

اگه روش های هدف دار SEO شما متکی به اینه که درک درستی از اینکه چی واسه کاربران بهتره نه حل سریع اون شما خودتون رو واسه یه موفقیت دراز مدت تنظیم کردین اما این زمینه همیشه درحال تکامله.

همیشه موضوعی جدید واسه آموزش و تست کردن هست. این لیست ممکنه ۱۰۰۰۰ کلمه یا بیشتر داشته باشه و هنوزم با اصل موضوع فاصله داره.

همه این موضوعات به SEO برمیگرده که هیچ وقت نباید از یاد ببرم.

منبع: toplearn.com