مطمئنا نام لینک بیلدینگ به گوش شما خورده ولی شاید شما هیچ وقت زمان و انرژی کافی واسه درک اینکه لینک بیلدینگ چیه و چیجوری میشه اونو به موثرترین شکل انجام داد، صرف نکرده باشین. اگه شما طبق مسایل مالی و یا هر دلیل دیگری نمی خواین واسه انجام روند لینک بیلدینگ از یه متخصص سئو کمک بگیرین و یا سایت خود رو به یه شرکت فعال در مورد سئو بسپارین، باید خودتون یاد بگیرین که چیجوری می تونین به بهترین شکل لینک بیلدینگ رو واسه سایت خود انجام بدین.
با در نظر گرفتن تغییراتی که تازگیا گوگل در مورد محدودیتا و خط قرمزای وب سایتا در لینک بیلدینگ ایجاد کرده، خیلی مهمه که شما خوب همه قوانین و قوانین تبیین شده به وسیله گوگل واسه لینک بیلدینگ رو بیاموزید و اونا رو در تلاشا خود به خاطر جذب لینک در نظر بگیرین. شاید سوال کنین به چه دلیل؟ جواب این سوال روشنه، شما واسه اینکه بتونین مشتریائی رو به صورت آنلاین جذب کنین به گوگل نیاز دارین، نیاز دارین که گوگل ترافیکی رو به سایت شما هدایت کنه. اگه شما به قوانین گوگل احترام نذارین گوگل این کار رو واسه شما انجام نمیده.
خیلی از صاحبان وب سایتا به من مراجعه می کنن و مشکلات سایت خود در مورد لینک بیلدینگ رو با من در میان می ذارن و به دنبال راه حل می گردن. بررسی سایت افراد جور واجور موجب شده که من با اشتباهات رایجی که بیشتر افراد در مورد لینک بیلدینگ مرتکب می شن آشنا باشم. در زیر تعدادی از اشتباهات عادی در مورد لینک بیلدینگ رو واسه شما لیست کردم تا اگه شمام جزو اون دسته آدمایی هستین که مرتکب اینجور اشتباهاتی شدین خیلی سریع دست به کار شید و اونا رو اصلاح کنین.

مشکلات

نداشتن برنامه مناسب واسه لینک بیلدینگ
این یکی از عادی ترین اشتباهات افراد در لینک بیلدینگه. بیشتر افراد فکر می کنن که اکر مطالب و محتواای قوی و پرباری بسازن آدما به صورت خود به خود به سراغ اونا میان و به اونا لینک میدن و روند لینک بیلدینگ اونا به صورت خودکار انجام میشه. این یه نظر ایده آل گرایانه و به طور کامل غیر واقعیه. اما به چه دلیل افراد باید این کار رو بکنن؟ به چه دلیل افراد باید به شما کمک کنن که در رتبه بندیا رتبه خوبی به دست بیارین؟
شما باید به لینکا به شکل پول نگاه کنین. به چه دلیل؟ لینکا به رتبه بندی شما کمک می کنن، وقتی که لینکای بیشتری جذب کنین به رتبه بهتری در یافته های جستجوها دست پیدا می کنین، کسب رتبه بهتر مساوی با جلب مشتریان بیشتر و جلب مشتریان مساوی با کسب درآمدای بیشتره. پس لینک مثل پول با ارزشه و به چه دلیل افراد باید به شما لینک بدن؟
اگه می خواین در جذب لینک موفق عمل کنین باید برنامه ریزی مناسبی واسه لینک سازی داشته باشین. شما می تونین در این برنامه ریزی به لینکایی که می تونین به بقیه بدین هم به چشم پول نگاه کنین در این صورت می تونی یه برنامه ریزی دقیق و جدی واسه لینک سازی خود داشته باشین. روشای هدف دار لینک سازی مختلفی هست که شما می توایند با مطالعه مقالات موجود در سایت سئو روز با اونا آشنا شید، واسه ایجاد برنامه ریزی لینک بیلدینگ خود می تونین از این مقالات کمک بگیرین.

برنامه ریزی

نبود توانایی راضی کردن افراد واسه ایجاد پست مهمون در سایت یا وبلاگ اونا
یکی از راه های دریافت لینک از وب سایتایی که دارای اعتبار خوبی هستن، ایجاد یه پست مهمون یا رپورتاژ آگهی در سایت اوناس. افراد زیادی هستن که با پیشنهاد پست مهمون بقیه وب سایتا در سایت خودشون موافقت می کنن، اما تعداد درخواستای ایجاد پست مهمانی که پذیرفته نمی شن هم خیلی زیاده!!! اگه شما جزو اون دسته آدمایی هستین که به درخواست ایجاد پست مهمون شما در وب سایتای دیگه جواب مثبت داده نمی شه شاید شما در ارسال در خواست خود اشتباهی مرتکب میشین. اگه شما واسه ارسال در خواست ایجاد پست مهمون واسه وب سایتای جور واجور یه تمپلیت مشخص دارین و اونو واسه همه افراد ارسال می کنین باید به شما بگم که دچار یه اشتباه بزرگ شدین.
شما باید درخواست ایجاد پست مهمون واسه هر سایت رو به صورت جدا واسه هر سایت شخصی سازی کنین. شما باید اول تلاش در ایجاد روابط دوستانه با وب سایتای مورد نظر کنین و مسائل و نیازاشون رو جویا شید، بعد درخواست ایجاد یه پست مهمون در جهت برطرف کردن مشکلات و نیازای اون سایت رو به اونا بدین تا بتونین رضایت اونا رو جلب کنین.
نداشتن محتواهای غنی و با ارزش
اگه شما می خواین که افراد راضی شن که باید به شما لینک بدن، شما باید بتونین مطالب کامل، غنی، جذاب و منحصر به فردی بنویسین طوریکه افراد نتونن محتوای مشابه اونو در جای دیگری پیدا کنن در این صورت شما یه قدم به دریافت لینک از طرف وب سایتای دیگه نزدیک میشین.
به عبارت ساده تر اگه شما می خواین لینکای زیادی رو به یه صفحه از سایت خود جذب کنین باید محتوایی در اون صفحه بسازین که ارزش لینک دادن داشته باشه. اگه محتوای صفحات شما جذاب، غنی و منحصر به فرد نباشه احتمال اینکه شما بتونین لینکای زیادی رو به اونا جذب کنین تقریبا صفره و حتی اگه بر فرض محال بتونین اینجور کاری بکنین ممکنه لینکای دریافتی شما از طرف گوگل غیر طبیعی و دستکاری شده در نظر گرفته شن. مثلا گوگل هیچ وقت باور نمیکنه که یه پست ۵۰۰ کلمه ای بتونه به طور طبیعی و بدون تقلب ۱۰۰ لینک دریافت کنه. اما احتمال دریافت ۱۰۰ لینک به وسیله یه مقاله آموزشی که بیشتر از ۵۰۰۰ کلمه داشته باشه خیلی هم بعید نیس، پس شما باید تلاش کنین اینجور مقالاتی در سایت خود بسازین که اگه به هر طریقی تونستید آدمایی رو راضی کنین که به شما لینک بدن، گوگل طبیعی بودن لینکاتون رو قبول کنه.
نداشتن تعداد کافی لینکای Nofollow
یه اشتباه عادی در مورد لینکای Nofollow

بیشتر افراد نمی دونن که باید در روند لینک بیلدینگ خود لینکای Nofollow هم داشته باشن یا خیر. خوب بیایید از پایه بررسی کینم که لینکای Nofollow به چیکار میان؟ اگه شما از دید دنیای واقعی به لینکای Nofollow نگاه کنین می بینین که خصیصه Nofollow کردن لینکا بدین منظور طراحی شده که صاحبان وب سایتا با به کار گیری اونا به گوگل اعلام کنن که بعضی لینکای خاص تنها تبلیغات هستن و نباید در محاسبات سئوی اون سایت دید گردند.
یعنی گوگل توقع داره که وب سایتای تجاری بزرگ لینکای Nofollow داشته باشن چون تجارتای واقعی بزرگ مطمئنا دارای تبلیغات هم هستن. اگه شما می خواین که گوگل سایت شما رو به عنوان یه سایت تجاری بزرگ قبول کنه شما باید لینکای Nofollow داشته باشین تا به گوگل حالی کنین که در سایت خود تبلیغات دارین. این نکته بر مبنای بررسیای آماریه که نشون داده چندین % از لینکایی که به وب سایتای تجاری بزرگ داده می شن تبلیغاتی هستن.
تمرکز کردن در روند لینک سازی روی home page(صفحه اصلی)
دریافت لینکای بسیار زیاد به home page سایت کار معقولیه چون بیشتر صاحبان وب سایتا میخوان که بیشتر توان سئوی سایت خود رو روی home page سایت خود متمرکز کنن تا بیشتر ادما از صفحه home page اونا شروع به جستجو در سایت اونا کنن. اما این کار اشتباس و در واقع یکی از بزرگترین اشتباهات سئو هستش.
شما نباید در Home Page سایت خود کلید واژه ها و عبارات کلیدی اصلی سایت خود رو بذارین. شما باید کلیدواژهایی رو که می خواین واسه اونا رتبه بندی شید در صفحات مجزای سایت خود جای بدین. شما باید زیر صفحه های دارای مطالب غنی بسازین که کلیدواژهای اصلی شما رو پوشش بدن و بعد لینکایی متناسب با موضوع این صفحات، واسه این صفحات جذب کنین.

لینک سازی واسه سئو خیلی مهمه و می تونه سرنوشت سئوی یه سایت رو تعیین کنه. اگه شما بتونین در مورد لینک بیلدینک کارکرد موفقی داشته باشین می تونی یه قدم بلند به طرف بهبود رتبه بندی سایت خود وردارین. البته لینک بیلدینگ یکی از رقابت برانگیزترین نکات سئو هستش چون اگه به درستی انجام نشه نه فقط نمی تونه موجب موفقیت یه سایت شه بلکه موجبات نبود موفقیت و شکست سایت رو هم جفت و جور می آورد.
پیشنهاد می کنم که قبل از مبادرت به جذب لینک واسه سایت خود همه قوانین و دستور العملای گوگل واسه لینک سازی رو بخونین تا در روند لینک سازی خود ترفندهای ممنوعه رو بکار نگیرید. هم اینکه همه نکات گفته شده در این مقاله در مورد لینک سازی رو یادتون باشه و یا در گوشه ای به صورت تیتر وار واسه خود یادداشت کنین تا موقع انجام روند لینک سازی این نکات رو همیشه یادتون باشه.