یکی از دغدهای مدیران فروشگاه های اینترنتی اینه که با بررسی سایتایی از جمله سایتای خبری ، سرگرمی و… میفهمن که سایتای اونا بازدیدکنندگان کمتری نسبت به فروشگاه های اینترنتی داره،چه بسا که سایتای خبری و سرگرمی و … شاید هیچ جنبه مالی از سایت مد نظرشون نباشه اما فروشگاه های اینترنتی مطمئنا به جنبه مالی و مدیریت آسون تر و فروش بیشتر واسه کاربران طراحی شده،پس این جاست که اهمیت سئو فروشگاه اینترنتی بیشتر از قبل رو میشه.

اما با پیشرفت تکنولوژی، فروشگاه ها هم به فکر به کار گیری سایتای فروشگاه اینترنتی افتادن تا از این روش مشتریان بیشتری رو به سمت خود جذب کنن.

در ادامه مطلب فوق به چند تا نکته مهم واسه بهینه سازی فروشگاه اینترنتی میپردازیم.

سرفصل محتوا

  • بهینه سازی نشانی صفحات وب:
  • انتخاب عنوان مناسب:
  • بهینه سازی کلمات کلیدی:
  • لینکای داخلی:
  • لینکای خارجی(Back Link) :
  • طراحی عکس العمل گر(Responsive):
  • شبکه های اجتماعی:
  • نقد و نظر مشتریان:
  • پشتیبانی آنلاین:
  • نشانی و راه:

بهینه سازی نشانی صفحات وب:

نشانی صفحات وب(URL)یه عامل مهم در سئو هستش، پس باید  اونا رو به درستی انتخاب کنین. طوری که کلمات کلیدی رو در بر بگیره، به شرطی که نشانی خیلی طولانی نشه. از خط تیره کوتاه واسه جداسازی واژگان کلیدی استفاده کنین، و از زیر خطا و نمادها دوری کنین.

انتخاب عنوان مناسب:

به دلیل وجود رقبای اینترنتی، باید  توضیحات یا عناوین فروشگاه شما منحصر به فرد باشه. یعنی از کپی ورداری عکس و بقیه متون فروشگاه های دیگه دوری  کنین و از زبون خودتون محتوا بنویسین. و هر چی که  توضیحات بیشتری از محصولاتتون ارائه بدید، مشتریان بیشتری هم به سمت خود جذب می کنین.

بهینه سازی کلمات کلیدی:

یه عامل مهم در بهینه سازی موتور جستجو انتخاب کلمات کلیدی مناسبه.هر کدوم از صفحات سایت رو با یه عنوان و توضیح یکتا برچسب گذاری کنین.موتورهای جستجو به عناوین متفاوت و جورواجور علاقه زیادی دارن.

لینکای داخلی:

لینکای داخلی واسه بهینه سازی موتور جستجو(SEO)مهم هستن. لینک داخلی یعنی لینک دادن صفحه وب به صفحات دیگه خود سایت؛ البته هر کدوم در جای مناسب و در رابطه به خود؛ و حدود ۲ الی ۳ لینک باشه کافیه. در انتخاب صفحات وب  و پیوند دادن به هر واژه کلیدی که با اون روبرو میشین، بیشترین دقت رو صرف کنین.

تلاش کنین از سایتای معتبر و در رابطه بک لینک دریافت کنین. بک لینک یعنی وقتی یه سایت شما رو لینک می کنه و از سایت یا وبلاگ خود لینکی به سایت شما میده این یه بک لینکه. هر اندازه تعداد بک لینکا بیشتر باشه سایت شما رتبه بهتری رو هم دریافت می کنه. توجه کنیم اگه به سایتای غیر در رابطه و یا سایتایی که محتوایی ندارن بک لینک بدید، یافته های منفی رو داره.البته حواستون باشه که به بک لینکای و سئو مشکی دچار نشید.

·سرعت لود و بارگزاری سایت:

هر محصولی که داشته باشین، کاربران همیشه از بازدید سایتایی که سریع بارگذاری می شن لذت میبرن. یا فرضاً اگه مشتری عجله داشته باشه، با مواجه شدن به سایتی که دیر بارگزاری شه، صفحه رو می بنده. و از این روش مشتری خود از کفتون میره. پس واسه بهینه سازی عکسا باید توازن بین کیفیت و حجم اونا رو در نظر بگیرین. علاوه بر توجه بر حجم صفحات، از کیفیت و سرعت سرور سایت خود هم مطمئن شید.

طراحی عکس العمل گر(Responsive):

با روی کار اومدن گوشیای همراه و تبلیتا، بیشتر کاربران اینترنتی از این وسیله واسه جستجو و گردش در فضای مجازی استفاده می کنن. و از اونجایی که کاربران به موبایل یا همون گوشی موبایل بیشتر دسترسی دارن، میشه با طراحی عکس العمل گرا و بارگزاری بهتر صفحات سایت در گوشیا، باعث رضایت و جذب مشتریان بیشتری بشوید.

شبکه های اجتماعی:

با در نظر گرفتن اهمیت روز افزون شبکه های اجتماعی و حضور فعال بیشتر کاربران در این شبکه ها، به کار گیری این شبکه ها در افزایش فروش و تبلیغات خیلی موثره. و شما هم باید اونا رو در دنبال کردن این شبکه ها تشویق کنین.

نقد و نظر مشتریان:

امکان نظرسنجی کاربران رو در سایت خود بذارین. و از اونا بخواین که نظرات خود رو در مورد محصول ثبت کنن تا مشتریا بتونن با در نظر گرفتن نظرات بقیه و با اعتماد بیشتری از سایت شما بخرند. این کار هم باعث  افزایش فروش و هم افزایش رتبه یافته های فروشگاه اینترنتی شما در موتورهای جستجو می شه.

پشتیبانی آنلاین:

روشای مختلفی واسه ایجاد رابطه با کاربران هست. یکی از این روش ها امکان چت آنلاینه. این گفت و گوی آنلاین و سریع می تونه رابطه موثرتری و صمیمی تری رو با مشتریا برقرار کنه و اعتماد اونا رو به شما و فروشگاه تون جلب کنه.

نشانی و راه:

نشانی رو به شکل کامل و درست در سایت وارد کنین. هم اینکه از گوگل مپ استفاده کنین. و هر گونه اطلاعاتی که مشتری واسه حضور در محل شما احتیاج داره رو در دسترس کاربران بذارین.

نتیجه گیری پایانی : شما مثل بقیه نباشین و تلاش کنین واسه اجناس و برندتون  تفاوت قایل شید و حرفه ای کار کنین،بهتره که شما سئو فروشگاه خودتون رو به دست افراد متخصص و دلسوز بسپارین تا با تلاشاتون و سئو کاران فروشگاه اینترنتی شما سئو شه،اون موقع میبینه که چیجوری به افزایش درآمد خود و بازدیدکنندگان از سایت خود میرسید.

منبع: سایت وب یار