ایده های بازاریابی خرده فروشی برای افزایش فروش

قبل  از بیان ایده های بازاریابی خرده فروشی واسه افزایش فروش لازم می دونم بازاریابی خرده فروشی (retail marketing) رو تعریف کنم :

خرده فروشی، فروش جنسا و خدمات از یه کار و کاسبی به یه کاربر پایانی (به نام مشتری) است. بازاریابی خرده فروشی، فرآیندیه که خرده فروشان آگاهی و توجه به اجناس خود و خدمات رو در تلاش واسه ایجاد فروش از مصرف کنندگان خود زیاد می کنن. در این نوع بازاریابی رویکردهای مختلفی هست و خرده فروشان می تونن از استراتژییای واسه فروش جنسا و خدمات خود استفاده کنن.

۱۰ ایده بازاریابی خرده فروشی واسه افزایش فروش

 

  1. پیگیری هر کمپین بازاریابی

میدونید بازده سرمایه گذاری شما (ROI) واسه آخرین کمپین بازاریابی شما کدامه؟ اگه اینجور بود، مبارزات انتخاباتی موفقیت آمیز بود؟ اهداف خاص و قابل اندازه گیری رو تعیین کردین؟ مهمه که اهداف کمپین رو مشخص کنین و بعد مکانیسمایی رو واسه ردیابی این اهداف واسه هر کمپین بازاریابی که شما راه اندازی، آنلاین یا خاموش می کنین، بسازین. شما با مبارزات خود در تلاشین؟ بازدید بیشتر از سایت شما، درآمد حاصل از خرید یا بررسی آنلاین پس از خریده؟

واسه اهداف خود، ثبت نام پس از مبارزات انتخاباتی واسه اندازه گیری کارکرد انجام بدین، پس می تونین از این اطلاعات واسه تشکیل کمپین بعدی خود استفاده کنین. قطعه ای بزرگ از راه هدف دار اینه که دونستن چی انجام نمی شه و اگه چیزی کار نمی کنه، ممکنه دوباره این کار رو انجام ندین و یا تغییراتی رو انجام بدین و دوباره اون رو دوباره امتحان کنین.

 

  1. فرصتای بازاریابی رایگان

از سایتای رسانه های اجتماعی که مشتریان شما همیشه استفاده می کنن استفاده می کنین؟ شما پوسترها و آگهیای تبلیغاتی در بولتنای اجتماعی یا آگهیای تبلیغاتی در تقاطعای پر مشغله دارین؟ شما با بقیه شرکتای محلی تماس گرفتید که پایه مشتری مورد نظر خود رو به اشتراک می ذارن اما مستقیما با شما رقابت نمی کنن تا برنامه های منحصر به فرد بسته ای رو که در اون همتون در بازار و فروش واسه همدیگه هستن، رقابت کنین؟ مثلا، فروشگاه خرده فروشی شما می تونه با یه رستوران و آبگرم واسه ارائه یه بسته روز مادر، یه هدیه از فروشگاه خود، سفر به آبگرم و شام واسه دو سال، با رستوران و آبگرم همراه باشه.

ایده های بازاریابی رایگان مانند این فراوانند؛ و بله، ممکنه مجبور شید چاپ کنین، اما پخش می تونه به صورت رایگان انجام شه. شما هم اینکه می تونین این پیشنهادات رو از راه یه کمپین بازاریابی ایمیل بفرستین.

 

  1. تکرار

خیلی از خرده فروشان یه کارت پستال مستقیم ارسال می کنن و با یافته های ناامید می شن، هیچوقت واسه بازاریابی با کارت پستال (یا بقیه وسایل ایمیل مستقیم) دوباره برنمی گردن. این یه اشتباهه چون تکرار فروش می کنه. شما شاید از حکومت هفت شنیدین – یه مشتری باید پیشنهاد خود رو هفت بار بخره. به دنبال این اصل به این معنی نیس که شما باید هفت کارت پستال جور واجور بفرستین، اما دو یا سه آسیب نخوان گذاشت، مخصوصا وقتی که با آگهیا، آگهیا، تبلیغات و بازاریابی دیجیتال استفاده شه.

 

  1. پیگیری

پس از انجام خرید، با مشتریان خود پیگیری کنین؟ جایزه دادن به مشتریان واسه وفاداری اونا یه راه عالی واسه ایجاد روابط و کسب درآمد بیشتره. مشتریان جدید رو هدیه خاص، مانند کوپن ۱۰٪ تخفیف (که می تونین اون رو پیگیری کنین) بفرستین تا اونا رو تشویق کنین تا دوباره بازدید کنن. از این چهار راه استفاده کنین تا مشتریان دوباره و دوباره باز شن.

 

  1. تبدیل به یه منبع شید

هیچوقت فرصت رو از دست ندین تا مشتری هاتون رو ملاقات کنین و اونا رو با یه سوال باز در مورد چگونگی کمک به اونا در میان بذارین. شما ممکنه سوال کنین که چه کسائی خریداری می کنن و کی اون رو دوست داره، پس شما می تونین پیشنهادات شخصی رو بسازین. به مشتریان هدیه ای عالی (واسه بقیه یا خودتون) رو پیدا کنین و به یه منبع قابل اعتماد واسه آینده تبدیل شید. ارائه محتوا مهم به شکل کمک، مشاوره، راهنمایی و چگونگی اون می تونه به کار و کاسبی شما کمک کنه تا با مشتریان در کنار هم قرار بگیره.

 

  1. آموزش کارکنان

شما شاید زمان زیادی رو صرف آموزش کارکنان واسه ثبت نام، باز کردن و بستن و نگه داشتن شکل های جور واجور میشین – اما چه مدت زمان رو صرف آموزش کارمندان واسه فروش می کنین؟ کارکنان آموزش واسه فروش خوب واسه موفقیت شما خیلی با اهمیته. وقتی کارکنان علم، توانا و موثر هستن، می تونن به حفظ مشتریان خوشحال و وفادار کمک کنن.

 

  1. تست

واسه به بیشترین حد رسوندن ROI خود، باید تلاش کنین نسخه های جور واجور مواد بازاریابی خود رو در برابر همدیگه آزمایش کنین تا ببینین بهترین کارکرد چیه. بخشای کوچیکی از لیست پستی خود رو انتخاب کنین تا نسخه های جور واجور خود رو آزمایش کنین و بعد نسخه برنده رو به لیست کامل خود بفرستین. این هم اینکه یه روش موثر واسه ایمیل مستقیم، بازاریابی ایمیل و صفحات فروده.

 

  1. هدف

میدونید چه ویژگیایی رو سه بهترین مشتری به اشتراک می ذارین؟ اگه نه، هدف قرار دادن آدمایی که به احتمال زیاد بیشتر مشتریان سود رسون شما هستن، سخت هستش. واسه ایجاد یه نمایه مشتری، همه چیز رو در مورد بهترین مشتریان خود پیدا کنین. بعد، لیستای پستی خود رو واسه رسیدن به کسائی که این جمعیت رو مطابقت میدن، هدف بذارین. وقتی که بهترین مشتریان خود رو پایین بیارین، می تونین پروفایلای جور واجور مشتری رو واسه نوعای جورواجور مشتریان واسه اهداف هدف دار بسازین.

 

  1. ایجاد روابط مشتری

 

تعامل شخصی با مشتریان یه راه عالی واسه ایجاد روابط و تشویق وفاداری مشتری درازمدته. بازاریابی شما می تونه یه گسترش طبیعی از این باشه، که به این معنیه که شما همیشه نباید فروش داشته باشین. با تشکر از شما و ایمیلای تولد، شادباش سال نو و دیگه ارتباطات ساختمانی رابطه برقرار کنین.

 

  1.  PR ( روابط عمومی یا Public Relations)

روابط عمومی و بازاریابی ممکنه برابر نباشن، اما هدف پایانی بیشتر مشابهه: مشتریان رو از شرکت، اجناس و خدمات خود خبر میده. وقتی که شما یه محصول جدید، فروش، استخدام، اتفاق، سهمیه خیریه و یا یه خبر مهم دیگه، پیش نویس یه انتشار مطبوعاتی سریع واسه ارسال به روزنامهای محلی، ایستگاه های تلویزیونی، ایستگاه های رادیویی، ۱۰ ایده های بازاریابی خرده فروشی واسه افزایش فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *