بازاریابی محتوا چیه؟
بازاریابی محتوا یه جور از بازاریابی بوده که دارای فرایندی جهت ایجاد و پخش مطالب با ارزش جهت جذب مشتری و گرفتن مخاطب و تعامل بیشتر با مشتری، است.

در بازاریابی محتوا، مطالبی که تولید می شن باید با اجناس و خدمات شما به طور کامل در رابطه باشه تا کاربران بتونن با خوندن اونا، مواردی مانند امتیازات، خدمات، مشکلات و توضیحاتی دیگری که واسه فروش اجناس و سرویس دهی لازمه رو فهمیده باشن و از این رو واسه استفاده یا خرید اونا، تصمیم بگیرن. به این فوت وفن که بتونه کاربر رو تشویق به خرید با استفاده مطالب سایت کنه، بازاریابی محتوا می گن.

امروزه روشای جدید واسه بازاریابی محتوا هست و فقط تولید محتوای متن رو شامل نمی شه. امروزه تماشاگر ورود شبکه های اجتماعی جدیدی مانند اینستاگرم هستیم که خود اونا نیازمند یه روش هدف دار واسه بازاریابی محتوا هستش تا بشه علاوه بر جذب کاربران جدید، فروش خود رو بیشتر کرد.

جالبه که بدونین که امروزه ۸۶% کار و کاسبی های اینترنتی از بازاریابی محتوا واسه افزایش رتبه گوگل و سئو سایت خود می کنن. اگه می خواید با مطالب سایت خود، بهترین نتیجه رو در گوگل بگیرین، باید علاوه بر با کیفیت بودن مطالب ، برابر اصول سئو و متناسب با مخاطبان اصلی سایت شما، مطالب تولید شن. اگه محتوا با کیفیت باشه و نیاز کاربران رو برطرف کنه، اونا به سایت شما وفادار شده و مطالب رو در شبکه های اجتماعی خودشون به اشتراک می ذارن تا دیگه دوستانشون از مطالب سایت شما استفاده کنن. امروزه شرکتا و برنده های بزرگ، بیشتر بودجه خود رو صرف بازاریابی محتوا خود می کنن.

یه نکته ای رو که باید بدونیم، اینه که آگاهی و علم مردم نسبت به گذشته بیشتر شده و اونا تلاش می کنن که دیگه هیچ محصولی فقط با تبلیغات بیشماری که واسه اون انجام می شه، خریداری ننمایند. کاربران وقتی تبلیغ کالایی رو میبینن، اول در اینترنت ویژگی و امتیازات و مشکلات اون رو جستجو می کنن، بعد اگه فهمیده باشن که این محصول نیاز اونا رو برطرف می کنه، مبادرت به خرید اون می کنن. پس خیلی مهمه که در سایت شما، مطالب و اطلاعات لازم واسه هر محصول و خدمات رو بذارین. این اطلاعات می تونه به شکل توضیح واسه هر محصول یا بلاگ باشه.

چیجوری بازاریابی محتوا رو به درستی انجام بدیم؟
بازاریابی محتوا، یکی روشای تبلیغات اینترنتی و افزایش رتبه سایت در گوگله. بازاریابی محتوا برروی تولید و منتشر کردن محتوا باارزش، منظم و متناسب با کاربران سایته. در واقع اگه بخوایم یه تعریف کامل تر و بهتری از بازاریابی محتوا ارائه بدیم، می تونیم بگیم که بازاریابی محتوا یعنی تولید و به اشتراک گذاری رایگان مطالب باارزش که متناسب با کاربران هدف سایته به خاطر تبدیل کاربران به مشتریان واقعیه تا باعث فروش محصول و خدمات و بهینه سازی سایت در گوگل شه.

اولین مرحله در بازاریابی محتوا چیه؟
کلا اولین مرحله در هر سیستم بازاریابی، شناخت کاربرانه. در بازاریابی محتوا هم همینطوریه. شما اول باید بدونین که واسه چه آدمایی قصد نوشتن دارین. کاربران شما به دنبال چی در مورد محصول و خدمات شما می گردن. بعد از شناخت کاربر، بعد باید به سراغ شبکه های بگردین که مخاطبان اصلی سایت شما در اونجا فعالیت بیشتری دارن. نوشتن محتوا متناسب در این شبکه ها هم خیلی مهمه و تفاوتا بسیار مهمی با تولید بلاگ در سایت اصلی دارن. پس درک و شناخت شکل های جور واجور کاربران، نیاز و روشای تبلیغاتی، اولین مرحله قبل از شروع به کاره.

امتیازات بازاریابی محتوا چیه؟
امروزه گوگل بیشتر از هر چیزی به تولید محتوای ناب توجه خاصی داره. محتوای کپی علاوه براینکه می تونه جریمه گوگل رو به همراه داشته باشه، وجهه سایت شما رو پیش کاربران خراب می کنه.

کاربران وقتی اسم محصول یا عبارت جدید به گوششون می خوره، خیلی سریع اون رو جستجو کرده و سایتی که تونسته باشه محتوای مناسب با عبارت مورد جستجو رو منطبق بر اصول سئو تولید کنه، در صفحه اول گوگل نشون داده می شه. همونطور که گفتیم، اگه مطلب شما از نظر کیفیت تولید مناسب باشه، کاربران اون رو در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می ذارن و این موضوع می تونه باعث افزایش رتبه سایت شه و کلا بهترین و ارزانترین راه واسه برندسازی اینترنتیه.

چه نکاتی رو باید در بازاریابی محتوا رعایت کنیم؟
یکی از مهمترین نکاتی که باید در بازاریابی محتوا به اون به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین، تولید محتوا جدید و به روزه. هر چی محتوایی که شما تولید می کنین جدید و دست اول باشه، کاربران بیشتری رو می تونین به سمت سایت خود جلب کنین.

نکته بعدی که بالا هم بیان شد، منطبق بر اصول سئو و نیاز کاربران باشه. متسفانه بارها مشاهده س که بعضی از افراد در محتوای خود به تعداد بسیار خیلی از کلمات کلیدی داخل متن استفاده می کنن. رعایت چگالی کلمات کلیدی در مطالب خیلی مهمه، و اگه به بسیار زیادتر از اندازه معمولی باشه، نه فقط باعث اسپم شدن مطلب شما بوسیله گوگل می شه بلکه اندازه خوانایی بوسیله کاربر رو کم می کنه. فرض کنین که شما مطلبی رو بخونین و داخل اون همش از کلمات کلیدی یکی در میان نوشته شه.

نتیجه گیری

بازاریابی محتوا یعنی تولید و منتشر کردن محتوایی با کیفیت که بتونه نیاز کاربران علمی رو برطرف کنه. واسه اینکار باید از قبل نیازسنجی کنین تا بدونین که واسه چه نوع آدمایی قصد نوشتن دارین. هم اینکه نوع محتوایی تولید خود رو مشخص کنین، چون نوع نوشتن مطالب در سایت با شبکه های اجتماعی به طور کامل فرق داره. به شکل کلی محتوایی که نوشته می شه می باست به علم کاربران بیفراید نه اینکه باعث پریشونی و گیجی اونا شه.

منبع: سئو کار