بازاریابی و برندینگ در استوری اینستاگرام

در ادامه سلسله مطالب درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام در این پست به بازاریابی و برندینگ در استوری اینستاگرام می پردازیم:

سرفصل محتوا

  • تاکتیک های بازاریابی واسه ثبت استوری در اینستاگرام
    • بیشتر دیده شدن در فیدهای استوری اینستاگرام
    • افزایش اشتراک گذاری ها و یادآوری ها در شبکه های اجتماعی
    • در تولید محتوا خلاق باشین
    • تجربه های شخصی بیشتری بسازین
  • هشت روش عادی واسه مطرح ساختن برند در اینستاگرام
    • یه چیز منحصربه فرد ارائه بدید
    • فالوورهای خود رو پشت صحنه ببرین
    • بازدیدکنندگان رو به وب سایت خود منتقل کنین
    • از اخبار بقیه برنده ها تیزر جفت و جور کنین
    • محصول یا سرویس خود رو به نمایش بذارین
    • واسه معرفی محصول خود با اینفلوئنسرها همکاری کنین
    • شمارش برعکس بذارین
    • سرفصل ها یا عنوان یه مطلب طولانی تر رو مطرح کنین
  • نتیجه گیری

تاکتیک های بازاریابی واسه ثبت استوری در اینستاگرام

طبق گزارش eMarketer، پلتفرم تجاری جدید اینستاگرام فقط در سال ۲۰۱۶، نزدیک به ۱.۵ بیلیون دلار درآمدزایی داشته و انتظار می رود این اندازه سود تا سال ۲۰۱۸ به ۵ بیلیون دلار هم برسه. این بدین معناست که برنده های تجاری باید بر استفاده تجاری از اینستاگرام تمرکز کنن.

در این قسمت می خوایم تاکتیک ها و بعضی روش های به کار گیری استوری اینستاگرام واسه حساب های تجاری رو بررسی می کنیم. به کار گیری این روش ها می تونه احتمال موفقیت شما رو زیاد کنه:

بیشتر دیده شدن در فیدهای استوری اینستاگرام

آخرین بحثی که درباره الگوریتم اینستاگرام داغ شد مورد توجه کسب و کارایی قرار گرفت که می خواستن در فید اینستاگرام بیشتر دیده شن. دقیقاً مانند فیسبوک که محتوایی که به شما نمایش می دهد، همون چیزیه که شبکه حدس می زند با چیزهای مورد علاقه شما همخوانی داره.

با به کار گیری استوری اینستاگرام، محتوای شما توانایی دیده شدن بیشتری داره. اگه تنها۱۰٪ از فالوورهای یه کاربر استوری خود رو منتشر کنن، شما شانس بیشتری واسه دیده شدن دارید. این بدین معناست که در اینستاگرام، باید به طور منظم استوری خود رو به روزرسانی کنین تا در صف اول فید باقی بمونین. به علاوه، الگوریتم شبکه های اجتماعی به گونه ای طراحی شده ان تا پست ها واسه کاربران فعال بیشتر نشون داده شه.

البته به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که نباید بدون برنامه و فقطً از روی زور، محتوای خود رو پست کنین. انتشار محتوای نامرتبط می تونه باعث از دست دادن فالوورهایتان شه. شما باید تموم تمرکز خود رو بر رضایت فالوورهایتان بذارین تا موفق شید.

آمارها نشون می دهد که ۴۱٪ از کاربران، درصورتی که محتوای دلخواهشون رو نگیرن از دنبال کردن اون برند تجاری دست می کشن. باحال تر از این، بهتره بدونین که ۷۱٪ این کاربران، دلیل این کار رو شرمنده شدن از محتوایی ذکر کرده ان که این برند در شبکه اجتماعی خود منتشر کرده. یادتون باشه که دیده شدن در اینستاگرام بسیار حیاتیه، اما مهم تر از اون ارائه محتوای ربط داره.

افزایش اشتراک گذاری ها و یادآوری ها در شبکه های اجتماعی

همون طور که قبلاً هم گفتیم، انتشار بیش ازحد یه محتوا می تونه اثر منفی زیادی روی شبکه ارتباطی شما داشته باشه. یکی از امتیازات استوری اینستاگرام اینه که می تونید یه محتوا رو از فید خط بزنین و دوبارهً اون رو به فید استوری ها اضافه کنین.

استوری اینستاگرام، در واقع راهیه واسه بهتر دیده شدن و درگیر شدن با محتوای یکتا. با مدیریت محتوای اینستاگرام خود و ایجاد تعادل بین فید و استوری ها می تونید باعث شید بقیه محتوای شما رو به اشتراک بذارن و در جایی که نیازه از شما یاد کنن. اینجوری بدون اینکه به صورت افراطی شبکه خود رو تبلیغ کرده باشین، بهتر معرفی می شید.

در تولید محتوا خلاق باشین

دقیقاً مشابه اسنپ چت، استوری اینستاگرام هم یه راه یکتا و منحصر به فرد واسه تولید محتوای تجاری جفت و جور می سازه. برخلاف پست های معمولی اینستاگرام، استوری یه محتوای خام و نپخته س. این به این معنیه که احتیاجی نیس به همون اندازه ای که واسه تولید یه پست معمولی وقت می گذارید، واسه استوری هم ، زمان صرف کنین.

تولید محتوای خلاق واسه استوری اینستاگرام

۹GAG یکی از شبکه هاییه که محتوایی خلاقانه واسه استوری اینستاگرام خود تولید می کنه

با این حال نباید استوری اینستاگرام رو محتوایی پیش پاافتاده در نظر بگیرین. تلاش کنین خلاقیت خود رو با به کار گیری استیکرها و قلم ها نشون بدید و باعث جلب توجه کاربران شید. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که کاربران با یه چشم به هم زدن از استوری شما می گذرند، پس زیادی به محتوای استوری خود سخت نگیرید.

می تونید از این ویژگی جدید، واسه نمایش دست های پشت پرده در تجارت خود استفاده کنین. مثلاً می تونید با پخش ویدیوهای ساده و معمولی، باعث پررنگ تر شدن نقش کارمندان، دفتر کار یا محصول خود شید. به علاوه، شما با منتشر کردن این نوع محتوا در استوری اینستاگرام خود، باعث جلب توجه می شید. اگه در این مورد زیاده روی به خرج ندین، کاربران واسه دیدن استوری بعدی شما لحظه تعدادی می کنن.

تجربه های شخصی بیشتری بسازین

کاربران اسنپ چت، بیشترً آدم ها هستن، نه برنده های تجاری! دلیل این رو می توان تو یه جمله خلاصه کرد: محتوای اسنپ چت، بیشتر حالت روابط شخصی به خود گرفته.

استوری اینستاگرام هم به صورت مشابه کار می کنه. در واقع با اضافه شدن قابلیتی مثل تگ کردن کاربران در استوری ها، محتوای مربوطه بیشتر حالت شخصی به خود می گیرد. این نوع از تصاویر و ویدیوها به دلیل اینکه با بقیه محتوای قابل جستجو در شبکه اجتماعی فرق دارن، موردتوجه واقع شده ان.

استوری به برنده های تجاری این امکان رو می دهد که پیشرفت خود رو فقط از این روش منتشر کنن. همون طور که قبلاً هم ذکر شد، کاربران می تونن عوامل پشت صحنه رو به این شکل دنبال کنن. این ویژگی باعث می شه تا محتوایی منحصربه فرد و یکتا رو عرضه کنین. از استوری اینستاگرام استفاده کنین تا در رقابت بازار، کار خود رو برجسته و جدا جلوه بدید. وقتی کاربران بدونن یه محتوای خاص، فقطً واسه اون ها ساخته شده، تمایل بیشتری از خود نشون میدن.

هشت روش عادی واسه مطرح ساختن برند در اینستاگرام

با در نظر گرفتن جامعه وسیع کاربرانی که از اینستاگرام استفاده می کنن (بیش از۵۰۰ میلیون کاربر)، استوری اینستاگرام به سرعت به عنوان بهترین انتخاب تجاری در بخش محتوای ۲۴ ساعته، شناخته شده. برخلاف اسنپ چت، اینستاگرام از پلتفرم تجاری پیچیده تری واسه آزمایش فعالیت برنده ها استفاده می کنه.

طبق آمارهای تبلیغاتی اینستاگرام، ۷۵٪ از کاربران اینستاگرام بعد از مشاهده یه پست، عملی مربوط به اون انجام میدن و این توجه بازاریابان رو به خود جلب کرده. پیش بینی می شه در سال جاری تعداد برنده هایی که از اینستاگرام استفاده می کنن، به ۷۰.۷٪ برسه.

مدت زیادیه که برنده های مشهور به کار گیری توانایی استوری اینستاگرام رو شروع کرده ان، اما چگونگی به کار گیری این فضای ۲۴ ساعته واسه نشر محتوا می تونه رقابت زیادی به همراه داشته باشه. در ادامه به بررسی روش های جالبی می پردازیم که برنده های جور واجور واسه تولید محتوا در استوری خود استفاده می کنن:

یه چیز منحصربه فرد ارائه بدید

استوری می تونه یه روش بسیار خوب واسه نمایش پیشنهاد خاص یا حراج هفتگی اجناس شما باشه. وقتی که شما یه استوری در اینستاگرام ایجاد می کنین، فالوورهای شما در صفحه خونگی خود با پیغامی مواجه می شن. این موضوع روی فروش محصول شما اثر می ذاره. ارائه پیشنهاد خاص در استوری می تونه حس خاص بودن رو به کاربر منتقل کنه.

فالوورهای خود رو پشت صحنه ببرین

یکی از بهترین راه هایی که می تونید در کاربر حس مشارکت و همراهی بسازین اینه که از پشت صحنه ی سازمان خود عکس یا فیلم منتشر کنین. اینجوری کاربر خودشو بخشی از برند شما حس می کنه که می تونه تیم پشت صحنه و حتی شخصیت اون ها رو بشناسه یا با اجناس و سرویس های شما آشنا شه. این محتوای ۲۴ ساعته می تونه ارزشی برابر بقیه محتواهای شما داشته باشه و چه بسا اثر این استوری بیشتر و پایدارتر هستش.

بازدیدکنندگان رو به وب سایت خود منتقل کنین

می تونید روی استوری اینستاگرام خود یه لینک بذارین و بازدیدکنندگان اون استوری رو به مشاهده وب سایت، محصول، ویدیو، یا هر چیز دیگری که تمایل دارین، دعوت کنین. به محض اینکه کاربری روی این لینک کلیک کنه، اینستاگرام اون شخص رو به محتوای دلخواه منتقل می کنه. این توانایی، یکی از دلایلیه که اینستاگرام رو نسبت به اسنپ چت، در میدون تجارت و تبلیغات، جدا کرده.

از اخبار بقیه برنده ها تیزر جفت و جور کنین

یکی دیگه از کارای خلاقانه ای که برنده ها می تونن بکنن، به کار گیری استوری اینستاگرام واسه اطلاع رسانی یا اخطار درباره رویدادهای در حال اکران روی بقیه پلتفرم ها مثلاً فیس بوکه. اینجوری می تونید از رویدادها و اخبار بقیه برنده ها، تیزر جفت و جور کرده یا حتی پیش بینی و نقدهایی رو ارائه کنین.

محصول یا سرویس خود رو به نمایش بذارین

از استوری اینستاگرام واسه نمایش محصول یا سرویس خود استفاده کنین. یه نمایش سریع، روش بسیار خوبی واسه معرفی محصول یا ایجاد هیجان در مورد آخرین نسخه محصوله.

واسه معرفی محصول خود با اینفلوئنسرها همکاری کنین

کار کردن با افراد معروف و بانفوذ در شبکه های اجتماعی، یکی از بهترین روش های رابطه با نسل جدید مصرف کنندگانه. مثلا می توان از این افراد دعوت کرد تا با ارائه محتوای مناسب، از راه استوری شما با مخاطبان رابطه برقرار کنن.

در اسنپ چت، واسه این کار باید اطلاعات ورود خود رو به شخص مورد نظر بدین، اما در اینستاگرام کافیه از فرد مورد نظر بخواین تا در فضای شما قرار گیرد و یه عکس یا ویدیوی ۱۰ ثانیه ای رو به صورت مستقیم در استوری شما آپلود کنه. به کار گیری اشخاصی که قبلاً در فضای اینستاگرام مشهور شده ان، روش خوبی واسه معرفی سازمان یا برند شما به این جامعه کاربریه.

شمارش برعکس بذارین

اگه قراره از محصول جدیدی رونمایی کنین،یا یه اتفاق خاص در پیش دارین، بهتره از راه شمارش برعکس استفاده کنین. شمارش برعکس می تونه توجه مخاطبان رو جذب کنه و باعث روزشماری افراد شه. این کاربران علاقه مند می شن که هر چی بیشتر درباره این اتفاق، اطلاعات به دست بیارن. وقتی که موعد مقرر فرا برسه، مخاطبان شما با اشتیاق زیاد حاضر به مشارکت در این اتفاق هستن.

سرفصل ها یا عنوان یه مطلب طولانی تر رو مطرح کنین

برنده هایی که وبلاگ یا شبکه فعالی دارن، می تونن در استوری اینستاگرام، فالوورهای خود رو به بررسی آخرین پست ها در این وبلاگ تشویق کنن. در استوری خود، تلاش کنین محتوای پست خود رو منتشر نکنین و فقط به کاربران دلیلی بدین تا پست های شما رو بخونن. مثلا، خوندن این پست چه ارزشی واسه کاربر داره؟ چی رو یاد می گیره؟ مطمئن شید در همون چند ثانیه به این سؤال ها جواب بدید.

به کار گیری استوری اینستاگرام، در کنار پُست های روزمره، کمک می کنه مخاطبان جدیدی رو در همون پلتفرم به شبکه خود جذب کنین. یادتون باشه که استوری ها بیشتر می تونن مخاطبان جوون رو تحت اثر خود بذارن چون این آدما به صورت همیشگی در حال بررسی موبایل خود هستن.

درمجموع، هنوز برنده های جدیدی هستن که می تونن از توانایی استوری در اینستاگرام بهره ببرن. به عبارت دیگه، این میدون هنوز بازار رقابت بکری داره و برنده های جدید، فرصت شناخته شدن رو پیدا می کنن. اینستاگرام، محیط مناسبی واسه آزمایش زدن ایده های جدید تبلیغاته چون که اگه یه ایده شکست بخوره، به آسونی پنهون می شه!

 

نتیجه گیری

اینستاگرام بیشتر از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال داره که باعث می شه اون رو به بزرگ ترین شبکه اجتماعی تبدیل کنه. هم اینکه، الان اینستاگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در بین ما ایرونی ها هستش. پس به چه دلیل نباید از این فرصت استفاده کنیم؟ واسه بازاریابان شبکه اجتماعی، استوری اینستاگرام توانایی جدیدی رو به این شبکه اضافه کرده که باعث می شه حضور شما در این شبکه تقویت شه. باید به کاربران فعلی خود توجه کنین و درعین حال همیشه آماده جذب اعضای جدید باشین.

اندازه درگیری شما با این نوع محتوا می تونه تعداد کاربران بیشتری رو به سایت شما جذب کنه. در مقابل، با رشد و معرفی توانایی های جدید، کنترل اینستاگرام سخت تر می شه. با این حال، اینستاگرام وسایل مناسبی واسه امتحان کارکرد کاربران در اختیارتون قرار داده. با به کار گیری این وسیله ها خیلی راحت می تونید با کاربران اینستاگرام خود تعامل داشته باشین.

منبع: بازاریابی نوین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *