اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) از راه های موثر و نوین در مورد اطلاع رسانی به طیف بزرگی از مخاطبان به شکل گروهیه ، پیشرفت روز افزون دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات و هم اینکه روش های جور واجور اطلاع رسانی و بازاریابی اصلی ترین عامل جذب مشتریان بیشتر و هدف دار تره.

فرستادن اس ام اس انبوه الان یکی از عادی ترین و ارزون ترین تبلیغات به حساب اومده و در نتیجه بازده بسیار مطلوبی رو از خود به جا گذاشته. اگه شما لیستی از شماره تلفنای مشتری خود رو داشته باشین می تونین از این وسیله عالی واسه بازاریابی خود استفاده به درد بخور کنین.شما میتونین با به کار گیری سیستم فرستادن اس ام اس انبوه در کمترین زمان ممکن مشتریان خود رو از آخرین تحولات قیمتی و خدماتی آگاه کنین.

بازاریابی پیامکی یا تبلیغات توسط اس ام اس به عنوان یه کانال و وسیله ارتباطی واسه ارسال تبلیغات استفاده می شه پنل پیامکی یه وسیله ارتباطی مستقیم ایده آل واسه رابطه شما با مشتریانتانه، هم اینکه یه روش هدف دار مؤثر جهت رسیدن  یه پیام منحصر به فرد شخصی در مورد محصول، خدمات خود، شرایط فروش و یا اطلاع رسانی به خیلی از آدما مستقیما تعریف می شه که این به مدیریت رابطه با مشتری (CRM) بسیار کمک می کنه و هم اینکه باعث وفاداری هر چی بیشتر مشتریان می شه.

بازاریابی پیامکی یه بازاریابی ارزون تر و سریع تر، قابل حمل و اختصاصی حساب می شه و دلیل ایجاد یه رابطه خوب با مشتری می شه. ارزونتر از اونجا که با صرف هزینه کم با تعداد خیلی از مشتریان می تونین رابطه برقرار کنین.

تبلیغات پیامکی به دلیل ایجاد رابطه سریع با مخاطبان تاثیر پذیری آنی ایجاد می کنه. این پروسه شامل آماده سازی یک یا چند پیام متنی کوتاه و کوتاه به درد بخور  در مورد یه محصول جدید و فروش اون یا جشنواره ها و فروشای فوق العاده و … می باشه.

در این مورد بازاریابی شما امکان ایجاد یه رابطه دو طرفه با مخاطب و توانایی اندازه گیری و ردگیری اون رو دارین، طبق تحقیقات انجام شده تبلیغات پیامکی نسبت به بقیه تبلیغات از بازدهی بالایی بهره مند می باشه.

اگه می خواین رشد خوبی در کسب وکارتون داشته باشین باید نگاه خاص ای به روش های دیجیتال و نوین بازاریابی مانند بازاریابی  با ایمیل ،  تلفن و یا بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing) داشته باشین.

اصول بازاریابی توسط پیام کوتاه

تاحالا تونسته اید از فرستان SMSای زمان بندی شده به عنوان یه مزیت تبیلغاتی نسب به رقبایتان استفاده کنین؟ شک نداشته باشین بازاریابی توسط اس ام اس یکی از بهترین وسایل ارزون قیمت واسه جلب توجه مشتریان و ارسال سریع خبرهای مربوط به کسب وکار شما و هم اینکه تبلیغات کالاهایتانه. بازاریابی از طریق اس ام اس دارای یکی از عجیب ترین نرخهای دریافت “پیام ” در حدود ۹۸ درصدبر پایه یه گزارش موثقه. ولی اگه این سوال تو ذهن شما پیش اومده که به چه دلیل نتیجه این نوع بازاریابی خیلی رضایتبخش نیس ؟ دلیلش اینه استفاده کنندگان نمی دونن چیجوری و بهترین راه ازش استفاده کنن تا بهترین نتیجه رو دریافت کنن.

روشای موثر در بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)

۱- متن اس ام اس خود رو واقعا ساده بنویسین.

قانون طلایی در بازاریابی با اس ام اس اینه که متن اس ام اس باید ساده،مستقیم و منحصر بفرد باشه.

اگه می خواید یکی از جنسای خاص خود رو تبلیغ کنین دیگه احتیاجی نیس بنویسین “اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین واسه اجناس دیگرمون …….”

اگه این کار رو انجام بدین ،شما فرصت رسیدن به هدف اصلی تون رو از دست میدید .

۲- حتما” خودتون رو معرفی کنین.

بغیر از شبکه های خاص فرستادن اس ام اس هیچکی نمی تونه طوری اس ام اس رو بفرسته تا اسمش بجای شماره تلفن ارسال کننده نوشته شه،

پس واسه جلوگیری از گیج شدن مخاطباتون ،هیچوقت از ذکر اسم ،برند و حتی موقعیت مکانی خود دوری نکنین.

۳- حتما” در متن اس ام اس دلیل مهمی واسه تماس با شما و یا حضور در فروشگاه ذکر کنین.

مثلا “

“یکعدد روغن مایع رایگان، درصورت خرید ….تومن تا ساعت ۲۲ روز سه شنبه”

“یه پیتزا مجانی ،اگه شنبه تاریخ …. ……..ریال سفارش بدین”

“یه ساندویچ هات داگ رایگان و قیمتای خاص اگه در سالروز گشایش پیتزا … قبل از ساعت ۹ شب برسین”

۴- نتیجه هربار بازاریابی با اس ام اس رو اندازه گیری کنین.

یکی از بهترین امتیازات بازاریابی با اس ام اس امکان اندازه گیری موفقیت اون هستش.ضمن اینکه توسط ویژگی رابطه دو طرفه اس ام اس می تونین رابطه عالی و اولیه ای با ذهن مشتریان هم بر قرار کنین .

مثلا با فرستادن این اس ام اس:

“شما واسه جشن گشایش فروشگاه ستاره در تاریخ ….. در محل فروشگاه دعوتید،با فرستادن اس ام اس (من عاشق فروشگاه ستاره هستم )۱۵٪ تخفیف دریافت کنین.”

۵- با اس ام اس بدون هیچ سختی ای می تونین مشتری هاتون رو به وبسایتتان بکشونین.

نمی تونین پیامهای طولانی و یا عکس محصولاتتون رو در اس ام اس بذارین ولی با یه قلاب خیلی قوی می تونین با تحریک حس کنجکاویشان ،به وبسایتتان کشانده و تموم اطلاعات لازم رو به اونا منتقل کنین.

یکی از پیامهایی که منو مجبور کرد تا با اینکه به اینترنت دسترسی نداشتم تلفنی از دوستم بخوام تا سایت مورد نظر رو برام چک کنه این بود:

“به احترام استیو جابز لو گو شرکت اپل عوض می شه”سایت ….

۶- مخاطباتون رو با اسم خطاب کنین

اگه این امکان واسه تون جفت و جوره از سرویهایی استفاده کنین که بتونه در اول پیام مخاطبتان رو با نام مورد خطاب بذاره.

فرق در تاثیر این دو حالت واقعا حیرت آوره .

مقایسه کنین :

“احتراما شما واسه … دعوتید”

“آقای کاظمی عزیز،شما واسه … دعوتید”

اگه از سیستمی استفاده می کنین که امکان این نوع ارسال رو داره همین الان شروع کنین.

با اینکار مشتری واقعا احساس میکنه اونقدر واسه شما مهمه که حتی شما اسمش رو هم به خاطر دارین.

۷٫۷- کوتاه و باحال بنویسین

واسه جلب توجه مخاطبتان و میخکوب کردن اون فقط چند ثانیه فرصت دارین.اونا فقط با یه نگاه باید بفهمن شما که هستین ؟ داستان شما چیه ؟چه موضوعی می خواید به اونا بگید ؟ چه دارین ؟

کار بسیار سختیه ولی نشدنی نیس.و اگه از عهده اش بر آیید نتیجه اش واقعا عجیب هستش.

۸- متن پیام شما چه نفعی واسه مخاطب رو به اون نشون میده؟

این یه واقعیت رد ناپذیره که مردم همیشه به فکر منافع خودشون هستن.از اینکه فقط به اونا بگید شما چه هستین دست وردارین.به اونا بگید چه منافعی رو براشون تامین می کنین.

اگه بتونین این فرق کوچیک رو بخوبی مدیریت کرده و به انجام برسونین فرقای بزرگی رو در یافته های مشاهده می کنین.

به طور مثال :

“ما از طریق آخرین تکنولوژی روز از بهترین نوع کرفس ،غنی ترین عرقیات و رو با بهترین بسته بندی جفت و جور کردیم “

ویا

“……استفاده کنین تا در ۸ هفته ۲ کیلو وزن کم کنین”

کدوم بهتره؟

۹- قبل از فرستادن پیام واسه تموم مخاطبان یه لحظه صبر کنین….

در این که آسونترین راه واسه فرستادن اس ام اس اینه که یه پیام رو واسه همه بفرستید شکی نیس. ولی صبر کنین……

تاحالا تاثیر گذاری متنای اس ام اسای فرستاده شده رو تست کردین؟ اگه هنوز نتیجه مورد نظرتون رو دریافت نکردید دست از کارایی که قبلا انجام دادین وردارین و منتظر نتیجه های بهتری باشین.

شما باید کشف کنین چی میتونه باعث جذب و بدون این دست اون دست کردن حرکت فوری مشتریان به طرف شما میشه؟

پس از آماده شدن اولین نسخه از اس ام اس آماده ارسال و بررسی کلیه نکات لازم در اون اس ام اس رو فقط واسه یه گروه ۵۰-۱۰۰ نفری بفرستیدو دست کم یکساعت منتظر بمونین. سفارشی دریافت میشه؟

کسی واسه سوال کردن تماس میگیره؟

در متن اس ام اس نکته ابهامی هست؟

شما می تونین واسه گرفتن بهترین نتیجه این کار رو چندین بار با گروه های جور واجور تست کنین.

زمانیکه پس از دادن تغییرات لازم و تست با گروه های بزرگتر نتیجه خوبی گرفتین حالا مبادرت به ارسال انبوه اس ام اس کنیدالبته نیروهای فروشتان رو هم آماده باش کنین.

۱۰- واسه همه نوع مشتری پیام برابر نفرستید .

یه مشکلی که بیشتر در فعالیتای بازاریابی مشاهئه میشه فعالیت بازاریابی برابر با گروه های استاندارد جور واجور مشتریاس که خوب این مشکل میتونه در بازاریابی توسط اس ام اس هم پیش بیاد.

به طور مثال فرستادن اس ام اس برابر واسه قومیتای جور واجور و منطقه های جغرافیایی جور واجور و گروه های سنی جور واجور نمی تونه به طور کامل به درد بخور باشه.

۱۱- جا و زمان فرستادن اس ام اس

انجام این روند در هر مکانی که دسترسی به اینترنت جفت و جور باشه حتی با یه گوشی هوشمند هم شدنیه و البته هر وقتی که واسه تبلیغ خود مناسب دیدید می تونین اون رو بفرستین.البته هر روز از هفته و یا ماه یا هر ساعت از روز مناسب فرستادن اس ام اس نیس مثلا اس ام اس معرفی یه محصول جدید در روزای میانی هفته و در ساعات کاری، عمل بسیار اشتباهیه، فرستادن اس ام اس در وقتی باید انجام گیرد که بیشترین تاثیر رو داشته باشه.

بعضی از سرویسایی که در مورد بازاریابی پیامکی ( اس ام اس مارکتینگ ) بوسیله سامانه های پیام کوتاه مانند اس ام اس پارسیان ارائه می شه شامل :

مشاوره در مورد ارسال هدف دار و موثر اس ام اس به گروه های کاربری خاص
امکان فرستادن اس ام اس تکی و یا گروهی
ارائه پنل حرفه ای فرستادن اس ام اس به شکل فول امکانات و بدون محدودیت
امکان اختصاص شماره های سفارشی اختصاصی جهت ارسال و دریافت اس ام اس
امکان تعریف گروه بندیای جور واجور در پنل اس ام اس
امکان فرستادن اس ام اس هوشمند و یا زماندار
جفت و جور و تولید گزارش از پیامکای فرستاده شده و دریافت شده
امکان شارژ آنلاین پنل از درون خود سیستم مدیریت
امکان اتقال پیامکای دریافت شده به موبایل و یا ایمیل

کلام آخر

بازاریابی پیامکی یه روش مقرون به صرفه واسه همه اقشار جامعه حساب می شه. یه روش اطلاع رسانی سریع و یکی از وسایل رابطه موثر و به درد بخور با مشتریه و با در نظر گرفتن نفوذ اس ام اس در جامعه اثردهی بالایی داره.

هم اینکه بازاریابی پیامکی یه روش هدف دار بازاریابی سبز حساب می شه چون از کاغذ جهت تبلیغات استفاده نمی کنه و دلیل حفظ محیط زیست و درختان می شه.

منبع : اس ام اس پارسیان