باید ها و نباید‌های شبکه‌های اجتماعی

هممون از شبکه های اجتماعی و پیام رسانا کم و بیش استفاده می کنیم. حال این استفاده می تونه هم جهت با کار و کاسبی اینترنتی و یادگیری باشه و یا حتی می تونه واسه سرگرمی استفاده شه. اگه به صورت حرفه ای از این شبکه ها استفاده میکنین با بایدا و نباید های شبکه های اجتماعی با سئو پارسیان همراه باشین.

سرفصل محتوا

  • محتویات زیاد و خسته کننده نباشه
  • چیجوری کاربران خود رو بیشتر کنیم؟
  • متن رو خلاصه کنین
  • هر شبکه اجتماعی با یه روش هدف دار مختص خود
  • Vine، Hyperlapse، Snapchat رو دست کم نگیرید
  • داشتن انگیزه و مثبت اندیشی
  • تجارت و شکل های جور واجور اون

محتویات زیاد و خسته کننده نباشه

برخلاف دنیایی که در اون زندگی میکنیم، یعنی دنیایی که فقط توجه به بعضی از مسائل در آخر ۲۰ ثانیه بیش نیست، یه پست با متنی طولانی شاید توجه خیلی از افراد رو به خود جلب کنه.

به شرطی این کار انجام میشه و مخاطبین پست شما رو تا آخر میخونن که واسه اونا جذاب باشه، خوانایی بالایی داشته باشه، پس باید که اطلاعات کافی از برند خود و طراحی سایتتون داشته باشین، که این آگاهی شناخت به کاربران سایتتون هم منتقل شه.

چیجوری کاربران خود رو بیشتر کنیم؟

یکی از مواردی که کاربران خود رو می تونین زیاد کنین، وقتیه که بخشی از مقاله خود رو در لینک گذاری و یا پست هاتون با در نظر گرفتن مطالب جذاب قراردهید، فقط حواستون باشه که در این مطالب به صورت لینک نباید عنوان به تنهایی قرار بگیره بلکه مهمه که بخشی از نوشته باحال پست خود رو در این قسمت بذارین، باید بدونین که نوشته اولیه شما به اندازه ای موثره که با خوندن اون کاربر بخواد بقیه مطالب رو خونده و اون رو کلیک کنه که اطلاعات بیشتری از شما و برند شما نشون بده.

یکی از مواردی که در رسانه های اجتماعی از ارزش بالایی برخورداره اینه که متن شما که پستی طولانیه، انقدر دارای محتوای جالبی باشه که بازدید کنندگان رو به خود جذب کرده و کاری کنه که بازدیدکنندگان هم پست شما رو به اشتراک بذارن و این به نفع شماس.

متن رو خلاصه کنین

باید این رو دونست که هر محتوایی مناسب واسه کدوم شبکه اجتماعی و سایته، باید تلاش کنین که حد تصوراتان زیادتر از اندازه عادی باشه و شرایط رو سبک سنگین کنین.

هر کدوم از آدما که تجارتی رو انجام میدن، قصد به جذب مشتری خود با به کار گیری طرح های باحال و تصاویر قشنگتر دارن.

هر شبکه اجتماعی با یه روش هدف دار مختص خود

شرکت ها به گونه های مختلفی در شبکه های اجتماعی پست قرار میدن، بعضی از شرکت ها از بقیه بیشتر پست میذارن، البته به مخاطبین و نوع مشتریان شما بستگی داره.

همه رسانه های اجتماعی دموکرافیگ مختص خود هستن که کلیه تجارتهای موجود تلاش در مطابقت با اون دارن.

و اگه که فقط شما تو یه شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشین، ضرری به شما وارد نمیشه.( Facebook، Twitter و Google+)

وقتی که راهی واسه پیشرفت تجارت شرکت ها و بازاریابی و طراحی سایت وجود نداشته باشه، که نتیجه مناسب و سودمندی رو تضمین کنه، باید این رو بدونین که کاربراتون بیشتر در کدوم قسمت ها حضور پیدا میکنن، به این دلیله که کاربران داخل کلیه مکانها هستن.

دسترسی شما به کاربراتون از هر روش ممکنه، کاربران ممکنه از راه های مختلفی باشن یا از راه خبرنامه ها بوسیله ایمیل یا نمایشگاه تجاری یا در رسانه های اجتماعی فرقی نداره. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که متنی که در شبکه های اجتماعی قرار میدین به طور کامل باید نشون دهنده وسیله شما باشه، و در دید کاربر تصور سازی کنین.

بعضی از پروفایلهای اجتماعی وجود دارن مانند : Taco Bell که پروفایل یه فروشگاه زنجیره ای مربوط به خوراکی و غذا هستش که بسیار طرفداران زیادی واسه جذاب و هم اینکه طنز بودن اون پیدا کردن و به خاطر همین معروفیت زیادی پیدا کردن، پروفایل Taco Bell یه پروفایل مدرنه، این پروفایل بسیار استادانه در جذب مشتری خود کوشیده، هم اینکه در پروفایل توییتر خود به روش دیگری به جذب مخاطب پرداخته و در پروفایل فیسبوک هم تمایل به اشتراک مدل های برعکس آیتم ها خود داره.

یکی دیگه از شکل های جور واجور جذب مشتری ایجاد روابط دوستانه ما بین شرکت و مشتری اون شرکته حتی می تونین از راه شوخی مشتریان رو به سمت خود بکشین، این دلیلی مناسب واسه کشش مشتری به سمت شماس.

با این شرکت و تجارت و طراحی سایت امکان می ده که به شکل جدیدی کسب درآمد بیشتری رو از طرف بازدیدکنندگان داشته باشه.

درآمدی که هیچ وقت حتی انتظارش رو نداشتن چون ممکنه در مکانی که دور از تصوره باشه.

Vine، Hyperlapse، Snapchat رو دست کم نگیرید

Vine، Hyperlapse و Snapchat آخرین نوع رسانه روش هدف دار و تکنولوژی مانند ایجاد محتوا در مورد کاربران هستن که ممکن از عده کثیری از ادما از اون بی خبر باشن.

hyperlapse یکی از مواردیه که امروزه واسه جذب مشتری منتشر شده و هم اینکه بعضی از شرکت های موفق از کلیپ های Vine  واسه به دست آوردن مشتری خود استفاده میکنن، بیشتر به دو دلیله که شرکت ها از کلیپ های vine استفاده میکنن.

  • جذب مشتری بیشتر با ایجاد روابط شوخ طبعانه
  • موندگاری همیشگی مشتریان

و یکی از دلایل کلیپ های vine اینه که زمانشان کمه، یعنی حدودا ۶ یا ۷ ثانیه هستن، که واسه مشتری جذاب باشه نه دراز مدت و کسل کننده، اما زمان این کلیپ به خود شما بستگی داره که شاید واسه مشتریان سایت بخواین زمان بیشتری اختصاص بدید.

داشتن انگیزه و مثبت اندیشی

بیشتر افراد دیدگاه منفی نسبت به رسانه های اجتماعی مانند رادیو و تلویزیون دارن، چون اکثرا به صورت جدی بدون ایجاد رابطه ای میان بینندگان صورت میگیره، محتوای رسانه های اجتماعی ممکنه آب و هوا و سیاست و … باشه، پس اینا در بازدیدکننده هیچ انرژی و انگیزه ای ایجاد نمی کنه.

بیشتر افراد دوست دارن که اخبار جدید و مدرنی رو بشنون بهتره که شکل های جور واجور شرکت های تجاری و یا هر تجارتی با به کار گیری رسانه های اجتماعی مسائلی رو عنوان کنن که در بازدید کنندگان خود ایجاد انگیزه کنه، هم اینکه شرکت و یا برند به صورت موثر باشن، میتونن با نشر اخبار مثبت و انگیزشی فضای روزانه رو تغییر داده و فالورهای زیادی رو جذب کنن.

تجارت و شکل های جور واجور اون

واسه حل مشکلات باید بالاتر از محدوده خود فکر کنیم و این دیدگاه باید در رسانه های اجتماعی هم صورت بگیره.

ترکیب چند روش هدف دار با هم نتیجه بخش هستش که کسب درآمد و یا معروفیت پیدا کنین.

ممکنه در کار شما خطر باشه اما ممکنه این خطر نتیجه ای موثر داشته و شما رو با یافته های خود عجیب کنه، این نکته که در شبکه های اجتماعی بیشتر معروفیت پیدا میکنین امروزه حقیقت داره، و با داشتن برندی می تونین خود رو در شبکه های اجتماعی معرفی کنین و معروفیت زیادی رو نصیب خودتون کنین.

دقت در انجام هرگونه تبلیغات و معرفی خود در شبکه های اجتماعی مطمئنا یکی از مهم ترین راه های تبلیغاته و در نتیجه این روش یعنی کسب معروفیت و درآمد بیشتر و رو به رشد رو لمس کنین.

منبع:  schoolit dot ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *