بهبود سئو با پینترست

مشاهدات و پیش بینی شرکتای تحلیل داده نشون میده شبکه اجتماعی پینترست به زودی دوباره رونق میگیره و شاید سهام اون به طور عمومی عرضه شه.

توجه زیاد کاربران اینترنت به پینترست و امکانات متفاوت اون دلیل شده که فضای مناسبی جهت سئو و جذب بازدیدکنندگان به سایت اصلی جفت و جور کنه. دراین مقاله می آموزیم که چیجوری از پینترست واسه بهبود سئوی سایت خود بهره ببریم.

۷۰% مردم از پینترست واسه ایده گرفتن واسه خرید خود استفاده می کنن این در حالیه که فقط ۱۷% کاربران فیس بوک اینجور استفاده ای از فیس بوک دارن.

با قرار دادن محصولاتتون در این سایتا شانس بزرگی واسه شناخته شدن، مورد پسند قرار گرفته شدن، به اشتراک گذاشته شدن و خریداری شدن محصولاتتون ایجاد می شه اما قبل اون چند نکته هست که می باید به اون توجه کنین.

جعبه جستجو یکی از امکانات پینترسته که بیشترین استفاده رو در این شبکه احتماعی داره. واسه مطمئن شدن از اینکه حساب کاربری شما، پینا و بُرد تون کلیک می خوره و مورد بازدید قرار میگیره باید اونو با کلمات کلیدی مطمئن بهینه سازی کنین.

هم اینکه بُرد شما در پینترست به وسیله موتورای جستجویی مثل گوگل هم به نمایش گذاشته می شه که این موضوع واسه بازاریابان عالی چون شما یه فرصت فوق العاده هستش.

خیلی از صاحبان تجارتای بزرگ و کوچیک از پینترست به عنوان یه فرصت واسه سرمایه گذاری استفاده کردن. شما حساب کاربری و پینا وبُردای خود رو بهینه سازی کردین؟

سرمایه گذاری

سرفصل محتوا

  • نکات بهینه سازی سئوی حساب کاربری، پینا و صفحه شخصی در پینترست
      • ۱- بُرده های اجناس خود رو واسه موتورای جستجو قابل رویت کنین
      • ۲- یه حساب کاربری تجاری در پینترست بسازین
      • ۳- نام حساب کاربری تجاری خود رو بهینه سازی کنین
      • ۴- کلمات کلیدی خود رو در بخش “درباره” صفحه به کار ببرین
      • ۵- سایت خود رو تایید کنین
      • ۶- نام بُرد خود رو با به کار گیری کلمات کلیدی انتخاب کنین
      • ۷- از کلمات کلیدی در محتوای بخش توضیحات بُردا استفاده کنین
      • ۸- برده هایی که محتوای مجبوب تری دارن رو بالای صفحه بذارین
      • ۹- از کلمات کلیدی در محتوای بخش توضیحات پینا استفاده کنین
      • ۱۰- از هشتگا استفاده کنین
      • ۱۱- به سایت خود بک لینک بدین
      • بک لینک

      • ۱۲-  لینکای خود رو بررسی کنین
      • ۱۳- از کلمات کلیدی در تگ “متن جانشین” تصاویر استفاده کنین
      • ۱۴- عکسای خود رو سفارشی ساری کنین
      • ۱۵- آلبوما رو کامل کنین
      • ۱۶- قیمت محصول رو در پینترست ذکر کنین
      • قیمت

      • ۱۷- دکمه پین رو در سایت خود هم بکار ببرین
      • ۱۸- جذب دنبال کنندگان بیشتر
      • ۱۹- از امکانات موشکافی ترافیک پینترست استفاده کنین
      • موشکافی

    • سخن پایانی

نکات بهینه سازی سئوی حساب کاربری، پینا و صفحه شخصی در پینترست

۱- بُرده های اجناس خود رو واسه موتورای جستجو قابل رویت کنین

قبل اینکه بیشتر از این مسئله رو باز کنیم بهتره اول مطمئن شید که موتورهای جستجو می تونن صفحه شما رو پیدا کنن.

واسه اینکار وارد تنظیمات حساب کاربری خود شید ،در بخش تنظیمات خصوصی شما گزینه ای هست که به وسیله اون می تونین پروفایل خود رو از دید موتورهای جستجو یی مثل گوگل مخفی کنین، شک نداشته باشین شما به عنوان فردی که قصد انجام تجارتی رو داره تصمیم ندارین که این گزینه رو فعال بذارین، پس مطمئن شید که این بخش مثل تصویر زیر گزینه “No” رو نشون میده.

۲- یه حساب کاربری تجاری در پینترست بسازین

اگه شما به دلیل تجارت وارد پینترست شدین باید حساب کاربری تجاری داشته باشین. حساب کاربری تجاری خیلی از ویژگیا به جز چند مورد دقیقا مشابه حساب کاربری ساده س!.

با وجود حساب کاربری تجاری، سایت شما راحت تر مورد تایید قرارمی گیرد و به امکاناتی از جمله analytics و rich pins (که کمی بعد در مورد اون صحبت می کنیم) که تازگیا معرفی شدن دسترسی پیدا میکنین.

حساب کاربری تجارتی پینترست مجانیه و طرز استفاده اون خیلی راحت استفاده ازیک صفحه کاربری شخصیه. پیشنهاد من به شما اینه که اگه می خواین از این سایت بیشتر از یه استفاده شخصی بهره ببرین از حساب کاربری تجاری استفاده کنین.

۳- نام حساب کاربری تجاری خود رو بهینه سازی کنین

مطمئن شید که شرکت شما بدون هیچ سختی ای در یافته های جستجوی پینترست پیدا میشه. وقتی که حساب کاربری خود رو راه اندازی می کنین از نام تجاری کامل خود استفاده کنین.

شمام اینکه باید از نام تجاری خود در نشانی url صفحه استفاده کنین. اگه نام انتخابی شما هنوز در پینترست استفاده نشده (چون که تجارتای زیادی در این شبکه اجتماعی هیجان انگیز وجود دارن) هرچه سریع تر اونو بگیرین.

اگه نام تجاری انتخابی شما طولانیه و شما می خواید که اونو کوتاه شده به کار ببرین، اول مطمئن شید که قابل شناسایی میشه، طول نام کاربری بهینه بین ۳ تا ۱۵ حرفه.

۴- کلمات کلیدی خود رو در بخش “درباره” صفحه به کار ببرین

بخش” درباره ” یا About ممکنه در یافته های زیرو رو کردن و گشتنا به نمایش گذاشته شه. از این فرصت، هوشمندانه استفاده کنین، شما در این بخش می توانیدتا ۲۰۰ حرف به کار ببرین پس نوشته شما باید کوتاه ،روشن و شامل کلمات کلیدی باشه.

می تونین به صفحه Carnival Cruise Lines سری زده و فهمیده باشین که چقدر هوشمندانه از این بخش محدود استفاده کردن اونا نوشتن که چه کسائی هستن، چه کاری انجام میدن و به چه دلیل مشتریا باید اونا رو دنبال کنن.

اونا در این بخش از نام شون و کلید واژه اصلی شون یعنی” سفر” استفاده کردن و با به کار گیری تصویر طنزی که لگوی تجارت شونه کار رو به آخرسر رسانیده ان.

هم اینکه مطمئن شید که نشانی سایت خود رو گفتین، شما می تونین با ذکر مکان جغرافیایی تون به نتیجه نمایش سئوی محلی خود هم کمک کنین.

۵- سایت خود رو تایید کنین

پینترست به شما اجازه میده که سایت خود رو تایید هویت کنین. این کار تضمین میده که تجارت شما صاحب این وب سایته، انجام این کار چند مرحله ساده داره و می تونه در رتبه بندی شما در یافته های جستجو کمک کنه.

سایتایی که تایید شدن با یه تیک در یافته های جستجوی دامنه به نمایش گذاشته می شه.این کار می تونه باعث افزایش بازدید کنندگان سایت و اعتبار اون شه.

۶- نام بُرد خود رو با به کار گیری کلمات کلیدی انتخاب کنین

وقتی شما ُبردای جدید می کنین می تونین نام اونا رو براساس کلمات کلیدی خود انتخاب کنین. از این کار واسه افزایش رتبه SERP (صفحه نتیجه موتور جستجو) استفاده کنین.

۳% نام برده های پینترست با عناوین “واسه خونه” ، “سلیقه من” ، “کالاهایی که من عاشقشون هستم” نام گذاری می شن.

اینا همه عناوین پیش فرضیه که پینترست واسه شما انتخاب کرده. اگه شما می خواین در پینترست از بین زیرو رو کردن و گشتنا دیده شید، از این عناوین عادی استفاده نکنین چون که نیازه با دقت و توجه به جزئیات بیشتری به انتخاب عنوان بُردا بپردازید.

۷- از کلمات کلیدی در محتوای بخش توضیحات بُردا استفاده کنین

این مورد بسیار روشنه. پینترست این فرصت رو به شما داده که واسه هرکدوم از بُردای خود یه توضیح کوتاه اضافه کنین.

وقتی که تصمیم دارین کلمات کلیدی انتخاب کنین تلاش کنین که مثل مشتری هاتون فکر کنین. شما ممکنه در تجارت خود اصطلاحاتی رو به کار برید که مشتریا ازش استفاده نکنن، پس از دید مشتریا به انتخاب کلمات کلیدی خود بپردازید.

شما باید کشف کنین که مشتریا از چه کلماتی واسه جستجو در پینترست استفاده می کنن و به درستی رو به کار برید.

در مورد تجارتای مثل تجارت خود در پینترست جستجو کنین و عبارات رایجی که مردم واسه پیدا کردن محصول مورد نظر استفاده می کنن رو پیدا کنین. از وسیله Google Adwords Keyword هم می تونین واسه پیدا کردن یه سری از کلمات کلیدی که بیشتر مردم بیشتر بکار میبرن استفاده کنین.

بیشنر بخونین: ۱۱ وسیله پیدا کردن کلمات کلیدی سایت واسه افزایش بازدید

۸- برده هایی که محتوای مجبوب تری دارن رو بالای صفحه بذارین

شما در سایت خود بهترین محتوای خود رو در نمای اصلی سایت قرار می دید، جایی که واسه دیدن اون نیاز به پایین بردن اسکرول صفحه نباشه، در پینترست هم این موضوع رو رعایت می کنین؟

تا الان توجه کردین که فقط دو ردیف اول بُردای پینترست در نمای اصلی در برابر نمایش قرار می گیرن. این بدین معنا هستش که افراد ۱۰ بُرد اول شما رو می بینن و ۵ تای اوله که به طور کامل در برابر دید قرار میگیره.

پس مطمئن شید که بهترین بُردای خود رو به دنبال کنندگان خود نمایش می دید و معروف ترین و بهترین اونا رو در اول بذارین.

جا مناسب کردن اجناس دسته بندی شده کار سختی نیس و فقط کافیه روی هر کدوم از اونا کلیک کرده و اونو جابجا کنین.

۹- از کلمات کلیدی در محتوای بخش توضیحات پینا استفاده کنین

پینترست تا ۵۰۰ حرف واسه توضیح در باره پین بارگذاری شده تون به شما اختصاص میده.

پیشنهاد ما به شما اینه که در این مقدار تجدید نظر کنین و از نصف محدودیت داده شده استفاده کنین چون که آمار نشون داده پینایی با ۲۰۰ تا ۳۰۰ حرف توضیحات، بیشتر از بقیه پینا به وسیله افراد دیگه دوباره پین می شن.

وقتی شما تصمیم دارین که به طور کوتاه متنی بنویسین و به طور از قصد از کلمات کلیدی در اون استفاده کنین باید تعادل رو هم در نظر داشته باشین و در بین نوشتن به مشتری فکر کنین. توهین به شعور مخاطب بدترین روش هدف دار در این کار میشه، تکرار یه عبارت یا کلمه خاص میتونه موجب ناراحتی کاربران شه.

واسه نوشتن مطالب خود در پینترست هم روی مشتری تمرکز داشته باشین و هم موتور جستجو.

توجه کنین که چیجوری Home Depot از فرصتی که واسه سئو داره هم واسه یافته شدن در یافته های جستجو و هم واسه ایجاد صحبت ای بین خود و مشتری هاش استفاده کرده. (تصویر بالا)

اونا واسه توضیح محصول خود از عبارت “کباب پز قابل حمل” استفاده کردن.اونا گفتن که این کباب پز چرخ داره و از کلماتی چون “اردو ” ، “پارک” و “خونه دوستان ” واسه یافت شدن در یافته های جستجو استفاده کردن.

۱۰- از هشتگا استفاده کنین

هشتگ یه عامل اساسی جهت یافت شدن در یافته های پینترسته. هشتگ شما رو قادر می سازه که پینای خود رو واسه تعامل با ۷۰ میلیون کاربر پینترست دسته بندی کنین. هم اینکه هشتگا راهی باحال واسه قابل جستجو کردن پینا در پینترست هستن.

مثلا یه تجارت اجناس دست ساز، پستی در مورد حیوانات خونگی و لوازم لازم حیوانات گذاشته.(تصویر بالا)

اونا از هشتگ” # علاقه مندان به حیوانات خونگی” و “# لوازم حیوانات ” واسه دسته بندی پست خود استفاده کردن تا افراد بیشتری توانایی دسترسی به این محتوا رو داشته باشن.

این پین به وسیله ۱۴۱ نفر دیگه دوباره پین شد و ۱۵ لایک گرفت و خیلی راحت در پینترست پیدا میشه.

هشتگ گذاریای تکراری و الکی هیچ فایده ای واسه شما نداره، هشتگ باید مستقیما به موضوع تصویر اشاره داشته باشه و مورد استفاده بقیه کاربران پینترست هم باشه.

۱۱- به سایت خود بک لینک بدین

همیشه همیشه همیشه، پینا خود رو به سایت خود لینک کنین. پینترست در لینکای خود از قانون no follow استفاده می کنه و دوباره پین کردن افراد واسه موتورای جستجو بک لینک به حساب نمیاد. ولی شما بازم باید اجناس خود رو لینک کنین.

مطمئن شید بعد از اینکه سایت شما به وسیله پینترست تایید شد به سایت خود لینک می دید و هنگام لینک به سایت خود از نشانی کامل url خود استفاده کنین.

علاوه بر اون مطمئن شید که در هر کدوم از پینا به محصولی خاص و یا صفحه ای جدید ار سایت لینک دادین.

با اینکار شانس دیده شدن صفحات داخلی سایت شما زیاد شده و مجموعه اونا موجب بهبود کلی سئوی سایت شما می شه.

۱۲-  لینکای خود رو بررسی کنین

مطمئن شین که Pinterest ترافیک رو به سمت صفحات حذف شده و یا منقصی شده ارسال نمی کنه ، خطای۴۰۴ به رتبه جستجو آسیب زده و نابودی سئو رو به دنبال داره.

۱۳- از کلمات کلیدی در تگ “متن جانشین” تصاویر استفاده کنین

موتورهای جستجو نمی تونن تصاویر رو بخونن، اونا نام تصاویر و متن جانشین تصاویر رو درک میکنن. پس وقتی شما تصویری رو در اینترنت بارگذاری می کنین باید از یکی دو کلید واژه واسه توصیف اون استفاده کنین.

یعنی عکسا رو با همون نام عددی که دوربین شما به عکس گفته کرده ذخیره نکنین و اونو به نامی تغییر بدین که نشون دهنده این باشه که تصویر شما در چه زمینه ایه.

مثلا اگه تصویر شما نمایانگر یه صندلی قهوه ای از زاویه کناریه نام تصویر خود رو از.jpeg09345 به “تصویر صندلی قوه ای از کنار” تغییر بدین.

علاوه بر اون عبارت داخل تگ متن جانشین رو هم وقتی که تصویر رو در سایت خود بار گذاری می کنین در نظر داشته باشین چراکه اگه شما مستقیما از سایت پین کنین توضیح مختصری با خود داره.

۱۴- عکسای خود رو سفارشی ساری کنین

ممکنه کسی بخواد از عکساتون استفاده کنه ، شما می تونین با به کار گیری لوگوی سایت خود و یا URL کامل سایتتون ، تصاویرتان رو واترمارک کنین.

حدالامکان تلاش کنین تا واترمارکا محو باشن ، عکسای واترمارک در پینترست در بهینه سازی سایت و سئو هم تاثیر دارن.

سئو

۱۵- آلبوما رو کامل کنین

فقط از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنین اصلا تصاویر بی کیفیت و اندازه خیلی کوچیک رو در آلبومای خود به کار نبرین تصاویر میتونه کم باشه ولی بهترین باشه.

آلبومای خود رو به مرور تکمیل کنین و هواداران صفحه خود رو عادت بدین که شما رو دنبال کنن یهو ۵۰ تا تصویر تو یه آلبوم قرار ندین هر روز آلبومای زیاد خود رو با دو یا یه تصویر با کیفیت و لایق توجه به روز کنین.

۱۶- قیمت محصول رو در پینترست ذکر کنین

پینای همراه با قیمت ۳۶% بیشتر از پینای بدون قیمت لایک دریافت می کنن. وقتی که شما محصولی رو در برد خود قرار می دید قیمت اونو هم ذکر کنین، شما می تونین قیمت عکس رو در توضیحات محصول ذکر کنین و یا با فتوشاپ قیمت رو روی تصویر محصول بزنین.

پینترست تازگیا سرویس Rich Pins رو معرفی کرده. با این روش، پینترست قیمت محصول شما رو در سایت پیدا میکنه و اونو به محصول شما ضمیمه می کنه.

۱۷- دکمه پین رو در سایت خود هم بکار ببرین

دکمه پین یکی از امکانات اجباری در پینترسته و شما مطمئنا این دکمه رو روی سایتا و صفحات زیادی دیدین. نصب و راه اندازی این دکمه در سایت بسیار آسونه.

به سایت pin it site سری بزنین واطلاعاتی که نیازه رو تکمیل کنین، مدل دکمه پینی که مورد پسندتون قرار میگیره رو انتخاب کنین و نشانی url خود رو ارائه بدین، در آخر فایل تصویر خود رو در اونجا کپی کرده و کدی رو در صفحه اول سایت خود کپی کنین.

هم اینکه می تونین تب پینترست رو در صفحه فیس بوک خود بذارین.

هر کدوم از این دو فوت وفن باعث بهتر شدن روند سئو شما می شه چون که شانس به اشتراک گذاشته شدن مطالب شما رو بالا می برن. هرچه صفحه شما بیشتر به اشتراک گذاشته شه، رتبه و سئوی سایت شما بهتر می شه

۱۸- جذب دنبال کنندگان بیشتر

دکمه دنبال کردن رو در سایت خود اضافه کنین حساب Pinterest خود رو در دیگه حسابای اجتماعی پیشرفت بدین ، راه کاری که موجب میشه دنبال کنندگان بیشتری داشته باشین ، کیفیت بالای مشخصات و برندتون و پینهای بیشتره که باعث رتبه بالا در جستجوی Pinterest می شه.

مثل هر شبکه اجتماعی دیگه تلاش کنین با بقیه تعامل داشته باشین ، تصاویر زیبایشان رو به اشتراک و بازپخش کنین و براشون کامنت بذارین ، تلاش کنین با ایجاد رابطه با بقیه به دوستان و مشترکین خود اضافه کنین.

۱۹- از امکانات موشکافی ترافیک پینترست استفاده کنین

پینترست تازگیا امکان موشکافی ترافیک پینترست رو ارائه کرده که با وجود اون دیگه نیاز به فردی واسه کشف پینایی که دوباره پین شدن و تاثیرشون و اندازه کلیک روی اونا نیس، شما می تونین بدون هیچ سختی ای از سیستم آمارگیر داخلی پینترست جهت بررسی آماری فعالیتای خود استفاده کنین.

سخن پایانی

سئو در فضای امروز اینترنت به یه تجارت تبدیل شده و مهمترین هدف اون دیده شدن هر چی بیشتر شماس، درنتیجه هر ابزاری که شما رو به این هدف نزدیک کنه میتونه جزوی از روند سئوی سایت شما باشه.

هرچقدر بهتر و مفیدتر از این امکانات بهره ببرین سرعت پیشرفت شا بیشتر شده و پایداری جایگاه شما افزایش پیدا می کنه.

براساس آمار موسسه Compete ، تعداد بازدیدکنندگان سایت Pinterest.com در فاصله وقتی یه ماه س یعنی از دسامبر ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۱۷ به اندازه ۱۵۵ درصد رشد داشته.

پینترست مثل همه شبکه های اجتماعی فضای مناسب و متفاوت رو در اختیار شما قرار می ده تا ارتباطات خود رو بهتر کنین. از این وسیله و البته فرصت واسه بهبود سئوی سایت خود استفاده کنین.

واسه آشنایی بیشتر با این شبکه اجتماعی می تونین مطلب آموزش پینترست رو بخونین.

منبع: websima.com – madareto.com