ramadan

رمضان ماه سخاوت، نیت پاک و دوستیه ، ماه رمضان فصلیه که میل به انجام دادن بهترین کارا رو زیاد می کنه. و شما شک نداشته باشین می خواین ماهی به یاد موندنی از اون بسازین.

با این حال، غرق شدن در اعمال فداکارانه و قابل تشویق می تونه باعث شه که شما زیادتر از اندازه به خودتون فشار بیارین، در نتیجه خستگی و فشار در طول روز زیاد می شه. واسه همینه که ما می خوایم شما رو واسه یه زمان با ارزش و انجام وظایف خود رو در ماه رمضان با چند نکته ساده آماده کنیم.

چیجوری میشه کارای روزمره خود در خونه رو وقتی که شما در روزه هستین رو بدون خستگی انجام داد؟

برنامه ریزی مربوط به وعده های غذایی و خرید کردن رو از قبل انجام بدین.

تموم وقت خود رو در آشپزخانه صرف نکنین.

مدیریت زمان خود رو به درستی انجام بدین و قبل از شروع به آماده کردن غذا استراحت لازم داشته باشین.

به رژیم غذایی (افطار و سحر) خود، آجیل (گردو، بادام)، کشمش خشک و خرما اضافه کنین. چون که اونا پر از انرژی، ویتامینا و مواد معدنی هستن.

پیشنهاد هایی واسه افطار سالم رو دنبال کنین

خود رو با بیرون رفتن در روز خسته نکنین، و بر گردآوردن خونواده دور هم و استراحت در خونه تمرکز کنین.

جای رفتن به رستورانا و پرخوری در شب، زمان خود رو با بچه های خود در داخل خونه بگذرونین.

بعد از افطار به پیاده روی برید. شما نیاز دارین تا با تمرینات سبک کالری اضافی بدن خود رو بسوزونین.

اهمیت وعده غذایی سحر رو یادتون نره که به شما انرژی لازم در طول روز رو میده.

یادتون باشه:

سبزیجات و دیگر مواد غذایی در اوایل روز رو شسته و آماده کنین، اما به خاطر حفظ مواد مغذی موجود در سبزیجات تا قبل از مصرف غذا شروع به پخت و پز نکنین.