در هر سن چقدر خواب لازم است ؟

خواب

خواب نقش مهمی در سلامت بدن ما اجرا می کنه و هممون به خواب کافی احتیاج داریم اما مقدار نیاز بدن ما به خواب ، در سنین جور واجور فرق داره .

 

نوزادها ( تا ۶ ماه)

نوزادان معمولا روزانه به ۱۶ ساعت خواب احتیاج دارن و در بیست و چاری سه تا چهارنوبت می خوابن.

 

۶ تا ۱۲ ماه

نوزادهای ۶ تا ۱۲ ماهه شبه ها معمولا حدود ۱۱ ساعت می خوابن و حدود سه ساعت خواب نیمروزی دارن.

 

کودکان ۱ تا ۳سال

کودکان نوپا بین ۱۰ تا ۱۳ ساعت می خوابن و ممکنه به خواب نیمروزی هم احتیاج نداشته باشن اما اگه بچه شما در طول روز بد خلقی می کنه پیشنهاد می شه که خواب نیمروزی هم داشته باشه. معمولا” وقتی کودکان دندون در میارن دچار بی خوابی و مشکل خواب می شن.

 

۳ تا ۷ سال (قبل از دبستان)

کودکان در این سنین در بیست و چاری به ۱۰ تا ۱۲ ساعت خواب احتیاج دارن.

 

۷ تا ۱۱ سال( سالهای اول دبستان )

بچه ها در سنین شروع دبستان معمولا” در حدود ۹ ساعت خواب احتیاج دارن اما ممکنه بعضی از اونا به خواب بیشتری احتیاج داشته باشن.

 

۱۱ تا ۲۰ سال (نوجوانان)

نوجوانان به ۸ تا ۹.۵ ساعت خواب در بیست و چاری احتیاج دارن اما بیشتر اونا به اندازه کافی نمی خوابن . خواب کم باعث می شه که اونا دچار مشکلات حافظه شن و در مدرسه نتونن به طور کامل روی درسهایشان تمرکز کنن پس والدین باید روی استراحت شبونه خوب و کافی نوجوانانشان تاکید کنن.

 

بزرگسالان

بیشتر بزرگسالان به ۷ ساعت خواب شبونه احتیاج دارن و اگه کمتر از ۵ ساعت بخوابن ، کاهش زیادی در کارکرد ذهنی اونا ایجاد می شه .

 

افراد سن بالا

معمولا” افراد سن بالا واسه خوابیدن و راحت خوابیدن در طول شب با مشکلات زیادی روبرو می شن اما خواب لازم اونا در بیست و چاری مثل بزگسالان یا نوجوانانه.

آفتاب نیوز خواب لازم واسه افراد سن بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *