در این مطلب به بررسی دلایل ضرورت سرمایه گزاری روی سئو واسه موفقیت در تجارت آنلاین می پردازیم.

هنوز نسبت به هزینه کردن واسه سئو دودل هستین؟ شاید واسه شما سئو چیزی مانند شعبده بازی یا تردستی باشه. شاید شما هزینه زیادی رو یه بار واسه سئو پرداخت کردین و نتیجه ای حاصل نشده. بدتر اینکه بعد از انجام این سرمایه گزاری و همزمان با اون، به واسطه جریمه شدن به وسیله گوگل، با افت ترافیک مواجه شدین.

اجازه ندین که یه تجربه ناموفق شما رو از ادامه این کار بازدارد. کارافرینان، موسسات کوچیک و شرکتای خرد به واسطه سئو، در یافته های جستجوی گوگل دیده می شن. اونا دست به سرمایه گزاری روی سئو میزنن، چون که می دونن سئو کار میکنه و نتیجه خوبی میده. در ادامه به بررسی دلایل ضرورت سرمایه گزاری روی سئو واسه موفقیت در فعالیتای تجاری آنلاین می پردازیم.

حلقه های ارتباطی بیشتر
شاید در یکی از کمپینای تبلیغاتی عضو شدین و مبالغی رو واسه کار صرف می کنین و از بازده این کار هم راضی هستین. اما مطمئنا این کمپینا محدوده مشخصی در دنیای وب دارن و مشتریان محدودی رو می تونن به شما معرفی کنن. اما بیشتر کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده می کنن و به خاطر همین، در صورت رتبه بالاتر در یافته های جستجو، از شانس بیشتری در جذب مخاطب بیشتر و جور واجور تر بهره مندین.

با در نظر گرفتن اینکه ۹۰% کاربران تصمیمشان واسه خرید، در زمان کار با اینترنت صورت میگیره، پس سئو سایت و حضور در صفحه اول گوگل از اهمیت بالایی برخورداره. این مسئله باعث افزایش حلقه های ارتباطی سایت با مشتریان و درنتیجه افزایش درامد سایت می شه.

حضور در کمپینای تبلیغاتی مهمه، اما فقط یه حلقه ارتباطی هستش و نه بیشتر. در صورت سئو سایت و حضور در یافته های موتورهای جستجو، مشتریان زیادی رو که به واسطه جستجوی کلمات متنوعی، سایت شما رو دیدن، پیدا می کنین.

جواب درست در زمان درست
کاربران در چه زمان و حالتی تبلیغات سایت شما رو میبینن؟ اونا ممکنه در حال تماشای یه برنامه تلویزیونی یا در حال رانندگی در خیابون و یا در حال صحبت با یکی از دوستای خود باشن. اونا نه فقط ممکنه تو یه حالت ناجور باشن، بلکه ممکنه در فکر خرید محصول به طور کامل متفاوتی با محصول شما باشن. با سئو سایت هر چند نمایش نام سایت شما در بین افراد کم میشه، اما همین نمایش کمتر در جای درست قرار داره.

وقتی که کاربری نام محصولی رو در موتورای جستجو، جستجو می کنه احتمال اینکه در شرف خرید اون محصول باشه، خیلی زیاده. مطمئنا نمایش نام سایت شما در این حالت، کار عاقلانه تریه. اونا آماده واسه خرید هستن و نمایش نام سایت شما، احتمال خرید از اجناس شما رو دو برابر می کنه.

سئو در واقع پاسخگوی مستقیم تبلیغاتی به نیازای مشتریاس. این نوع تبلیغات فقط وقتی انجام می شه که مشتریان در اون لحظه به دنبال اون محصول هستن. موتورهای جستجو اینجا پل ارتباطی بین مشتریان و سرویس دهنگان می شن و مشتریان رو جهت خرید به سایت شما هدایت می کنن.

رقبا از سئو استفاده می کنن
اگه رقابت شما شامل یه وبسیاته، به احتمال فراوون رقبای شما هم از سئو استفاده می کنن. در نتیجه شما هم بایست ازش استفاده کرده تا از قافله عقب نمونید.

رقابت در دنیای موبایل

موبایل

طبق آنالیزهایی که در بین ده هزار شرکت در صنایع جور واجور انجام شده، ۶۰% ترافیک این سایتا از دستگاه های موبایل به سمت اونا میاد. رقابت در دنیای موبایلا و جذب مشتریان موبایلی بیشتر از قبل شده و این انتظار میره که در آینده بیشتر هم شه. طبق تحقیقات جدید که در سال جاری انجام شده، ۷۷% آمریکاییا دارای تلفنای هوشمند هستن.

تقویت بازاریابی به شکل ضمنی
سئو این فرصت رو به شما میده که در برابر چشمون میلیونا کاربر قرار بگیرین و به صورت ضمنی هم به اونا یاداوری می کنه که موقع خرید، از محصوات شما استفاده کنن. این مسئله موجب افزایش قدرت بازاریابی در بین کاربران می شه. سئو سرمایه گزاری دراز مدت اما با درصد برگشت بالاییست که در آینده هم مطمئنا از اهمیت بیشتری بهره مند میشه.

مشتریان روشای آنلاین رو بهتر می دونن
تا اینجا خیلی از دلایل ارجحیت سئو رو مطرح کردیم. اما مهمترین اونا از نظر ما اینست که مشتریان امروزه تمایل دارن که اعتبار برنده ها رو از راه های آنلاین سبک سنگین کنن. اونا بهتر می دونن از برنده هایی استفاده کنن که در محیط آنلاین قوی تر هستن و در صفحه اول جستجو قرار دارن.

۶۸% کاربران بررسی خود از برنده ها رو به صورت آنلاین انجام میدن و ۸۰ درصد کاربران هم برنده هایی که محتوا و اجناس خود رو به صورت آنلاین منتشر می کنن، تشویق کرده و از اونا استفاده می کنن. در راه رسیدن به این هدف، سئو تنها راه حل مناسب و به صرفه واسه این کاره. اگر نظری درباره این مطلب دارین حنما در فرم زیر با ما در میان بذارین.

راه حل