در کنار انجام امور اصلی واسه راه اندازی یه تجارت آنلاین همیشه نیازمند به کار گیری وسایل مختلفی واسه بررسی، بهبود روند پیشرفت و شناسایی نقاط قوت و ضعف در کار و کاسبی اینترنتی هستیم . در این مقاله به معرفی ۱۰ مورد مهم و حیاتی از اونا می پردازیم.

راه اندازی یه تجارت آنلاین موفق نیاز به توجه به موارد مختلفی داره. مطمئنا به کار گیری وسایل آنلاین درست یکی از این موارده. اما ً هیچ وب مستری در اول راه نمی دونه از کجا شروع کرده و یا از بین ده ها وسیله کدوم یکی رو انتخاب کنه. تقریباً میشه گفت که بیشتر این وسیله ها واسه سطوح حرفه ای وب مستری طراحی شدن و به کار گیری اونا به صورت رایگان ممکن نیس. به خاطر همین، پیدا کردن وسایل کاربردی و در عین حال رایگان در سطح عادی واسه شروع یه تجارت آنلاین کار ساده ای نیس. ما با معرفی ۱۰ وسیله آنلاین کاربردی و مورد استقبال خیلی از کمپینای موفق، به شما در این راه کمک می کنیم.

در ادامه این ۱۰ وسیله و سرویس رو به صورت جداگونه معرفی می کنیم. توجه کنین که تموم این وسیله ها دارای بخش استفاده رایگان هستن اما بیشتر اونا واسه قابلیتای بیشتر، نیاز به پیشرفت حساب کاربری دارن.

۱٫ Answer The Public

Answer The Public یه وسیله به طور کاملً مجانیه که تازگیاً به یکی از وسایل بسیار موثر واسه روشای هدف دار مربوط به بازاریابی محتوا تبدیل شده. با کمک این وسیله می تونین سؤالات، تاپیکا، موضوعات و بیشترین یافته های جستجویی که با کلمات کلیدی شما در رابطه هستن رو پیدا کنین. بعد می تونین تلاش کنین تا به این سؤالات و موضوعات در مطالب و محتوای سایت خود رسیدگی کنین. هر چی بیشتر به این یافته های دقت کنین و جواب اونا رو در سایت خود بسازین، ورودیای بیشتری هم از موتورهای جستجو از این سؤالات تکراری و پر مخاطب نصیب شما می شه.

بازاریابی محتوا

شاید ایده ای واسه بازاریابی آنلاین خود نداشته باشین، پس از این وسیله هم اینکه به خاطر کشف عناوین به روز و تمایلات روز کاربران آگاهی پیدا کرده و از همین روش، ایده های ناب و با ارزشی واسه شروع تجارت خود پیدا می کنین. اگه اطلاعات مفیدی در قبال این موضوعات و سؤالا بسازین، موتورهای جستجو هم شما رو در لیست یافته ها با ارزش قرار میدن.

ایده

روش کار و به کار گیری این وسیله هم بسیار راحته. کافیه وارد سایت AnswerThePublic.com شید و و در اولین فیلد موجود رو به روی دکمه Get Questions کلید واژه مورد نظر خود رو وارد کنین و اینتر بزنین. بعد می تونین به یافته های پیشنهادی و ایده های به روز در مورد اون کلید واژه دست پیدا کنین.

مقاله در رابطه: ۹ نکته مهم و لازم سئو واسه کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو

۲٫ Link Explorer

این وسیله که به وسیله سایت Moz.com ارائه و معرفی شده، سیستمی باحال واسه بررسی و بررسی وب سایتای رقباه. از راه این وسیله می تونین نشانی صفحات وب سایتای حریف رو وارد کرده و تموم سایتایی که به اونا لینک دادن رو پیدا کنین. این روش راهی بسیار عالی و بدون هزینه واسه متوجه شدن اهداف رقبای شما میشه. در این قسمت می تونین بدون دردسر بک لینکای سایتای حریف رو در چند ثانیه شناسایی کنین.

بک لینک

در این سرویس هم اینکه قسمتی واسه تخمین ارزش دامنه سایتا (Domain Authority) هم قرار داده شده. با در نظر گرفتن نمره و امتیاز این بخش، می تونین ارزش دامنه مورد نظر رو از دید و تخمین موتورهای جستجو ببینین. در کل باید گفت که این وسیله سبک و سریع، یکی از بهترین وسایل ممکن واسه هر وب مستریه.

۳٫ Screaming Frog

وسیله بسیار کاربردی و چند منظوره Screaming Frog ابزاری ساده و در عین حال موثر واسه هر تجارت آنلاینه. با کمک Screaming Frog می تونین اشتباهات و اشکالاتی که در صفحات سایت خود دارین رو شناسایی کرده و اونا رو مرتفع کنین. نسخه پولی این وسیله نسخه بدون محدودیت اون هستش اما شما می تونین تا ۵۰۰ صفحه از سایت خود رو با نسخه رایگان Screaming Frog بررسی کنین.

از جمله مهمترین مواردی که به وسیله این سیستم به شما گزارش داده می شه لینکای خراب (Broken Links) ، نمایش صفحات و آدرسای ریدایرکت شده موقتی یا ثابت ، پیدا کردن صفحاتی که در اونا Meta Data وجود نداره ، پیدا کردن مطالب تکراری یا نشانی URL های مشابه که در سایت منتشر شدن و … هستن.

۴٫ Siteliner

Siteliner یکی دیگه از وسایل آنلاین قابل دسترس واسه همه س که درست مثل ScreamingFrog تمرکز اصلی اون روی بررسی سریع محتوا و مطالب منتشر شده در سایت هاس. نسخه رایگان این وسیله واسه تجارتای کوچیک و تازه تأسیس مناسبه اما اگه شما صاحب یه تجارت بزرگ هستین، شایدً باید به نسخه پولی این سیستم پیشرفت پیدا کنین تا نیازای شما در این مورد بهتر رفع شه. شما با قرار دادن نشانی صفحات یا نشانی سایت خود در بخش جستجوی وسیله Siteliner به اطلاعات مهم و کاربردی زیر دست پیدا می کنین :

  • صفحات و محتوای تکراری (Duplicate content)
  • محتوا و مطالب عادی (Common Content)
  • لینکای خراب و از کار افتاده (Broken Links)
  • صفحات حذف شده یا بی مصرف (Skipped Pages)
  • دامنه های در رابطه به دامنه اصلی (Related Domains)
  • لینکای داخلی (Internal Links)
  • لینکای خارجی (External Links)
  • صفحات دارای کش (Cached Pages)
  • نقشه سایت XML
  • اندازه اندازه متن نسبت به کدهای صفحه (Text-to-HTML Ratio)

۵٫ Portent’s Title Generator

پیدا کردن ایده واسه نوشتن و منتشر کردن مطالب کار ساده ای نیس. به جز بحث ایده، انتخاب عنوان یه مطلب هم خیلی مهمه. این اهمیت شامل زیبایی ظاهری و نگارشی واسه جلب توجه خواننده متن در کنار مقدار کافی تعداد کلمات و هم اینکه انتخاب لغات قابل قبول و در کل انتخاب موارد لازم از دید سئو هستش. وسیله Portent’s Title Generator عناوین شما رو با ایده های جذاب و در عین حال ساده نوشتن می کنه.

کافیه که موضوع اصلی مطلب خود رو تو یه کلمه در قسمت مورد نظر در سایت Portent’s Title Generator وارد کنین تا کمتر از چند ثانیه ایده های جمله بندی شده و باحال مربوط به اون کلمه رو ببینین. با کمک این وسیله، می تونین ایده های عنوان مطالب رو پیدا کنین و یا از اونا الگوبرداری کنین. توجه کنین که عنوان مطلب اولین یه تیکه از متنه که کاربران اونو می بینن. پس نوشتن و جمله بندیای جذاب عناوین، سهم بسیار مهمی از خوانایی و جذابیت مطلب رو در اختیار دارن.

بیشتر بدونین: ۶ دلیل از بین رفتن ایده های خوب و روشای جلوگیری از اون

۶٫ Google Keyword Planner

Google Keyword Planner یه وسیله و منبع عالی واسه کسب و کارهاییه که خواهان گسترش بازدید و جذب مشتری و کاربر از راه سیستم هوشمند و بزرگ تبلیغات گوگل ادوردز (Google AdWords) هستن. از راه این سیستم کامل شما فرصتای زیادی واسه ایجاد کمپینای تبلیغاتی در Adwords دارین. واسه تحلیل و بررسی بیشتر، گوگل امکان بررسی کلمات کلیدی رو در این سیستم اضافه کرده تا با کمک اون، وب مسترا بتونن مقدار بازدید و اهمیت و ارزش هر کدوم از کلمات کلیدی رو ببینن.

اینطوری، شما می تونین یه آمار و ارقام کامل در مورد کلمات کلیدی انتخابی خود در طول ماه های زیادی داشته باشین و با در نظر گرفتن محبوبیت بیشتر و مورد توجه بودن اونا، واسه کمپین تبلیغاتی خود انتخابای درست داشته باشین. Keyword Planner کلمات کلیدی که بیشترین استفاده رو داشته باشن به شما نشون میده. در صورت استفاده درست از این وسیله، شما می تونین با کمک شبکه کامل تبلیغات گوگل، روی یه کلید واژه تمرکز کرده و با سفارش تبلیغات مربوطه، تبلیغ خود رو در میلیونا مکان جور واجور به نمایش بذارین.

۷٫ Keyword.io

وسیله Keyword.io کارکردی مثل Keyword Planner گوگل داره اما فرقش اینه که به صورت تخصصی روی تحقیق و بررسی روی کلمات کلیدی فعالیت می کنه. این وسیله واسه کار و کاسبیای کوچیک که تازگیا تأسیس شدن بسیار به درد بخور و سودبخشه. با بهره مندی از این وسیله کمکی، شما می تونین ایده های کلمات کلیدی که از نظر سئو و یافته های موتورهای جستجو اولویت بیشتری دارن رو شناسایی کرده و واسه انتخاب کلمات کلیدی خود واسه موضوعات محتوای خود خیلی راحت و سریع تر عمل کنین.

با اینکه نسخه رایگان Keyword.io به شما امکان به کار گیری امکانات خاصی مثل مشاهده کلمات کلیدی رقبا و … رو نمی ده، اما بازم ابزاری بسیار سودبخش واسه پیشرفت حرفه ای مطالب و محبوبیت سایت شماس, منابع بسیار زیادی در این وسیله استفاده شدن، اما منبع اصلی اون موتور جستجوی گوگله. شما قادر هستین تا به صورت جداگونه، پر بازدید ترین پیشنهادات رو در موتورهای جستجوی جورواجور دنبال کنین. با کمی دقت و استفاده درست از پیشنهادات این وسیله، می تونین مطالب به مراتب پر مخاطب تری رو از دید جستجوی کاربران منتشر کنین.

۸٫ Facebook Audience Insights

این روزا فعالیتای تجاری در شبکه های اجتماعی هم سهم خیره کننده ای در پیشرفت تجارت و کسب و کارا دارن. حضور در این شبکه ها واسه هر تجارت موفقی انگار اجباری و پیشگیری ناپذیره. در میان شبکه های اجتماعی جور واجور، بعضی از اونا ابزارهایی باحال و حرفه ای واسه کسب و کارا معرفی و عرضه کردن. یکی از این وسیله ها وسیله Facebook Audience Insightsه. فیسبوک با پیشرفت این وسیله تبلیغاتی، به وب مسترها و صاحبان تجارت آنلاین امکان تحقیق درباره محتوا و بازاریابی آنلاین داده.

در این وسیله، شما می تونین اطلاعات مربوط به مخاطبین و کاربران خود رو به صورت دموگرافی ببینین و اطلاعات مهمی از حضور اونا پیدا کنین. Facebook Audience Insights به شما کمک می کنه تا مطالبی که کاربران بیشتر از دیگر مطالب به دنبالش هستن رو پیدا کنین و در نتیجه، مطالب بهتر و پر بیننده تری منتشر کنین. این اطلاعات شامل سن ، جنسیت ، محل زندگی و … کاربران می شه. در کنار این مورد می تونین از سیستم حرفه ای تبلیغات Lookalike Ads فیسبوک هم بهره مند شید.

۹٫ Followerwonk

وسیله باحال Followerwonk ابزاری مثل Audience Insights فیسبوک واسه توئیتره. این وسیله هم به وسیله سایت Moz جفت و جور شده. استفاده عادی از این برنامه مجانیه اما نسخه Pro اون واسه استفاده بدون محدودیت اون در نظر گرفته شده. با کمک Followerwonk می تونین خیلی سریع به اطلاعات مهمی از فالوئرهای Twitter خود دست پیدا کنین. این سیستم به شما اجازه جستجو در بین بیوگرافیا رو میده و هم اینکه می تونین اکانتای جور واجور رو در مورد فاکتورهای جورواجور مثل لوکیشن و … با همدیگه مقایسه کنین.

با این وسیله می تونین فالوئرهای بقیه رو بررسی کرده و از این روش اینفلوئنسرا رو تشخیص بدین. Followewonk قابلیتای جذاب دیگری هم داره که همه این قابلیتا به شما کمک می کنن تا افراد لازم خود رو در این شبکه اجتماعی پیدا کنین.

مقاله در رابطه: ۵ راه واسه جذب فالوئر بیشتر در توئیتر

۱۰٫ Pablo by Buffer

با کمک وسیله رایگان Buffer که واسه شبکه های اجتماعی منتشر شده، شما می تونین به بیشتر از ۶۰۰ هزار عکس در دسته بندیای متفاوت دسترسی پیدا کرده و با کمک وسایل ویرایش، این عکسا رو ویرایش کرده و به یه شخص حرفه ای در رسانه های اجتماعی تبدیل شید. این سیستم در واقع مرکزی واسه به اشتراک گذاری تصاویر قشنگتر و خلاقانه به خاطر به کار گیری شبکه های اجتماعیه. شمام اینکه می تونین عکسای خودتون رو هم در این شبکه به اشتراک بذارین.

بعد از انتخاب عکس مورد نظر، می تونین از توانایی نوشتن متن با انتخاب اندازه فونت ، فیلترها ، اضافه کردن لوگوها و … استفاده کرده و عکس خود رو کامل کنین. بعد می تونین عکس تکمیل شده رو دانلود کرده و یا مستقیماً به اشتراک بذارین. هر چند سیستمای بافر مختلفی در سطح اینترنت وجود دارن، اما Pablo یکی از بهترین اوناس. به کار گیری این وسیله بسیار ساده س! و احتیاجی به علم خاصی نداره. در عین حال افراد حرفه ای و طراحان عکس هم می تونن از وسیله Pablo by Buffer به صورت حرفه ای استفاده کنن.

واسه مطالعه بیشتر: لوگوی موثر باید چه ویژگیایی داشته باشه؟

اگه شما یه کار و کاسبی کوچیک راه اندازی کرده باشین، این وسایل رایگان می تونن در کمپینای کار و کاسبی اینترنتی شما نقش بسیار مهمی داشته باشن. به کار گیری این وسیله ها علم خاصی نمی خواد اما در هر صورت آشنایی با پیش زمینه های تجارت آنلاین واسه به کار گیری این وسیله ها لازمه. شما می تونین با بهره مندی از این سایتا و دیگه وسایل آنلاین ، جهشی بزرگ نسبت به رقبای خود داشته باشین.

مشاهده نسخه pdf مقاله: معرفی ۱۰ وسیله آنلاین رایگان که هر تجارت کوچیکی به اونا نیاز داره