کمی بزرگ تر و بسیار پیشرفته تر؛ معرفی نسل جدید آئودی A6

شرکت آلمانی آئودی امسال با دستی پر به نمایشگاه خودروی ژنو رفته و با چند مدل از جمله نسل جدید سدان A6 در اون حاضر می شه. این نسل که به باور آئودی نسل هشتم حساب می شه، بیشتر از نظر تکنولوژیکی تکامل یافته و حالا با لوازم بیشتری به مصاف رقبای خود میره.

آئودی A6 2019

طبق روال عادی ژرمنا و برخلاف خودروسازان آسیایی، دامنه تغییرات ظاهری در نسل جدید A6 محدود بوده و جز نمای عقب اثری از تغییر دیده نمی شه. البته در کابین وضعیت به طور کامل متفاوت بوده و تقریبا همه اجزای پیش روی راننده بسیار متفاوت از قبل هستن.

آئودی A6 2017

نسل هشتم A6 از دید ابعاد ۱۲٫۷ میلی متر عریض تر، ۷٫۶ میلی متر طولانی تر و ۲٫۵ میلی متر مرتفع تر شده. در نمای روبرو جلوپنجره شش گوشه بزرگ که به یکی از ویژگیای اصلی اجناس آئودی بدل شده، کامل جلب توجه می کنه.

در نمای جانبی با دقت در خطوط کلفت ناپیوسته موجود روی گلگیرهای جلو و عقب و هم اینکه پیش آمدگی بیشتر چراغای عقب میشه نسل هشتم رو از نسل قبلی تشخیص داد.

در نمای عقب پیدا کردن تغییرات راحت تر از بقیه قسمتا هستش. در این نما شکل چراغا از این رو به اون رو شده و اینک از راه یه نوار کرومی به همدیگه وصل شدن. طراحی صندوق عقب، سپر و خروجی اگزوزها هم متفاوت از نسل قبلیه. آئودی A6 2019 رو میشه با ۱۴ رنگ جور واجور که هفت رنگ اون جدید هستن، سفارش داد.

همونجوری که گفته شد، بر خلاف نمای ظاهری در داخل کابین با یه انقلاب روبرو هستیم. اگه بخوایم کابین A6 هشتم رو با یه کلمه توصیف کنیم، باید از واژه "دیجیتال" استفاده کنیم. شکل خاص داشبورد و نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی مربوط به سیستم اینفوتینمنت جزو شاخص ترین مواردی هستن که در کابین A6 جلب توجه می کنن. در زیر این صفحه نمایش بزرگ، یه نمایشگر ۸٫۶ اینچی ثانویه واسه تنظیم سیستم تهویه مطبوع و بقیه امکانات جور واجور تعبیه شده.

در پشت فرمون هم نشون دهنده های آنالوگ جای خود رو به یه صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی دادن تا A6 2019 مثل برادران بزرگ تر خود دارای سه نمایشگر دیجیتال باشه.

از دید حجم داخلی، نسل جدید A6 پیشرفت پیدا کرده و این خودروی لوکس آلمانی اینک از فضای بیشتری واسه سر و شونِه سرنشینان جلو و عقب و هم اینکه فضای بیشتر واسه حمل وسایل جور واجور در صندوق عقب برخورداره.

واسه راحتی هر چی بیشتر مالکین در کارا و رانندگیای روزمره، A6 به توانایی خود یادگیری از مسیرها مجهز شده تا در دفعات بعدی و هنگام جستجوی مقاصد هوشمندانه تر بکنه. به واسطه امکان اتصال به زیرساختای شهری هم، A6 هشتم میتونه اطلاعات مربوط به داده ها یا اخطارهای ترافیکی رو دریافت کرده و در اختیار راننده بزاره.

به خاطر پشتیبانی بهتر از راننده در شرایط جورواجور، آئودی نسل جدید سدان لوکس خود رو با یه عالمه از لوازم جور واجور به میدون فرستاده س. بر این پایه A6 2019 در صورت سفارش پکیج Park Assist به ۵ رادار، ۵ دوربین، ۱۲ سنسور اولتراسونیک و یه اسکنر لیزری مجهز می شه تا امکان ورود و خروج به پارکینگ بدون دخالت راننده ممکن شه.

نسل هشتم از A6 عملکردی مثل یه خودروی اسپرت از خود نشون داده و در عین حال مثل یه مدل کامپکت مانورپذیری بالایی داره. در همین زمینه مهندسین آئودی در جای جای سیستم تعلیق از آلومینیوم کمک گرفتن که این موضوع بر خلاف به کار گیری رینگای ۲۱ اینچی آپشنال با لاستیکای دیواره کوتاه، باعث بهتر شدن خیره کننده کیفیت سواری شده.

به گفته آئودی فرمون A6 2019 دقیق تر از قبل بوده و با در نظر گرفتن امکان چرخش چرخای عقب تا ۵ درجه، شعاع گردش این سدان بزرگ با ۱٫۱ متر کاهش به ۱۱٫۱ متر رسیده.

نسل جدید آئودی A6 در بازار اروپا با دو موتور ارائه می شه نمونه ۳ لیتری V6 توربوشارژ TFSI با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و نمونه ۳ لیتری دیزلی TDI که می تونه ۲۸۶ اسب بخار قدرت تولید کنه. نیروی تولیدی به وسیله موتور بنزینی از راه یه گیربکس هفت سرعته S tronic و نیروی تولیدی به وسیله موتور دیزلی از راه گیربکس ۸ سرعته تیپ ترونیک به چرخا فرستاده میشه. این خودرو در همه نسخه های به شکل استاندارد با سیستم چهار چرخ متحرک آئودی موسوم به کواترو (Quattro) ارائه می شه.

همه نسخه های جور واجور A6 از سیستم هیبردی نرم بهره میبرن. با تکیه بر این سیستم و در شرایط مشخص بین سرعتای ۵۵ الی ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، خودرو می تونه در حالت خلاصی گرفته و با از رده خارج شدن موتور مصرف سوخت میانگین تا حد زیادی کاهش پیدا کنه. هم اینکه این سیستم در سرعتای زیر ۲۲ کیلومتر به عنوان سامانه توقف و شروع حرکت دوباره (stop/start) عمل کرده و در ترافیکای شهری موتور رو خاموش می کنه.

براساس برنامه ریزیا فروش نسل هشتم آئودی A6 از ژوئن امسال در سرزمین مادری شروع می شه. درباره قیمت این خودرو هنوز حرفی به میان نیامده، اما بد نیس بدونین مدل پایه از نسل قبلی الان در آمریکا کمی پایین تر از ۵۰ هزار دلار ارزش داره. با این حساب دور از انتظار نیس که مدل پایه نسل جدید هم قیمتی در این حدود داشته باشه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *