گزارش سایت ما از نشست خبری پنجمین گردهمایی سالانه چارگون

پنجمین جلسه هرساله شرکت چارگون با عنوان «گفتگو سازمانی» همراه با معرفی اجناس جدید، برگزاری کارگاه های تخصصی نرم افزارا و نشست تخصصی با موضوع «نرم افزارای سازمانی بر لبه فناوری» روز شنبه پنجم دی ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۹ صبح در سالن همایشای برج میلاد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی چارگون، این جلسه با حضور نمایندگان بیشتر از ۱۲۰۰ سازمان مشتری این شرکت و رونمایی از اجناس و خدمات جدید چارگون برپا شده بود.

نشست خبری این جلسه هم ساعت ۱۴:۴۵ با حدود ۱۵ دقیقه تأخیر و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن شهریار مجموعه همایشای برج میلاد برگزار شد و طی اون آقایون شهباز توکلی (مدیر محصول)، شاهین طبری (رئیس هیئت مدیره)، فرزاد رحمانی (مدیرعامل) و سرکار خانوم درویشی (مدیرعامل مؤسسه خیریه همگام) به تبیین برنامه های این جلسه، تشریح برنامه های جاری چارگون و پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران حاضر در این نشست خبری پرداختن. این شرکت از سال ۷۷ به تولید و پیشرفت نرم افزارای بومی اتوماسیون اداری در کشورمون مشغول فعالیت بوده.

در ادامه این گزارش با سایت ما همراه باشین.

شاهین طبری، رئیس هیئت مدیره

نشست خبری چارگون با خیرمقدم شاهین طبری و تبیین اهداف جلسه مبنی بر ارائه گزارشی از پنجمین جلسه مشتریان چارگون، معرفی اجناس جدید و نوآورانه، ارائه گذشته ای کوتاه از فعالیتای اون و هم اینکه معرفی اقدامات این شرکت هم جهت با مسئولیت اجتماعی خود شروع شد.

فرزاد رحمانی، مدیرعامل

در ادامه فرزاد رحمانی در مورد برگزاری پنل تخصصی اجناس چارگون با موضوع نرم افزارای سازمانی و ترکیب اونا با فناوریای روز به عنوان بخشی از پنجمین جلسه مشتریان اقرار داشت میهمانان این پنل از صنایع و کار و کاسبیای جور واجور بوده و حتی بخشی از اونا مشتری چارگون نبوده ان. هدف از برگزاری این پنل تخصصی هم از دید ایشون این بوده که میهمانان این جلسه فقطً با کسب اطلاع از فعالیتای این شرکت سالن رو ترک نکنن، بلکه این فرصت رو داشته باشن که از نگرانیای بخش فعالیت خود هم آگاهی بیشتری به دست بیارن. رحمانی این پنل رو «چالشی» و یکی از نقاط برجسته پنجمین جلسه چارگون معرفی کرد.

به گفته فرزاد رحمانی، پنجمین جلسه چارگون به رسم هر سال رأس ساعت ۹ صبح، و با تشریح ترکیب ۴ فناوری رسانه های اجتماعی، فناوری موبایل، فناوری تحلیل اطلاعات حجیم و فناوری رایانش ابری که با عنوان SMAC ازش صحبت به میون میاد شروع شد. نرم افزارهای «جلسات»، «جلسات همراه» در بخش B2B، «کارا» در بخش مدیریت پروژه و «پایشگر همراه» از جمله کالاهایی بودن که هم جهت با همین بحث واسه اولین بار در این جلسه معرفی شدن. برگزاری کارگاه های تخصصی این نرم افزارا هم از جمله برنامه های برجسته اشاره شده به وسیله تیم چارگون هستش.

اما سرکار خانوم درویشی هم در ادامه این نشست خبری به معرفی «همگام» پرداخت. گروه نیکوکاری «همگام» به صورت خودجوش و پیرو چند سال فعالیت های پراکنده در مورد سرویس دهی عام المنفعه، به وسیله کارکنان شرکت چارگون و جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی از اول سال ۱۳۹۰ فعالیت های دائمی خود رو به صورت رسمی شروع کرده. خانوم درویشی توانمندسازی و کمپین «۱۱ ایران» رو دو بحث اصلی پرداخته شده به وسیله همگام در این جلسه گفت و اگاهی و فرهنگ سازی رو از جمله اهداف اصلی همگام دونست.

شهباز توکلی، مدیر محصول

در ادامه نشست خبری نوبت به شهباز توکلی، مدیر محصول چارگون رسید. توکلی گفت: «تشریح فعالیتای یه ساله تیمی حدوداً ۷۰ نفره در زمان محدود این جلسه ممکن نبود، پس به معرفی مهم ترین نتیجه کارای خود در این یه سال اکتفا کردیم». ایشون اتفاق مشترک این سه محصول رو اضافه شدن زیرساخت ماژول تعاملی گفت و تمرکز خاص چارگون تو یه سال گذشته رو کامل سازی با نرم افزارای جور واجور موجود در بازار دونست.

فرزاد رحمانی، مدیرعامل، علم گذاشته شده در سازمانا در کنار نصب و به کار گیری اجناس اتوماسیون اداری این شرکت رو از جمله بزرگ ترین برگای برنده چارگون عنوان می کنه و باور داره ضعف در شناساندن بعضی از اجناس نرم افزاری از جمله ایرادات وارده به فعالیتای چارگون ظرف سالای گذشته بوده.

ایشون اقرار داشت تجربه قرار گرفتن نرم افزارای چارگون در بیشتر از ۱۲۰۰ نهاد و مؤسسه جور واجور علم بزرگی رو در این شرکت تجمیع کرده که می تونه در ادامه به کمک اونا بیاد. رحمانی در ادامه نیم نگاهی به چشم انداز رفع تحریما داشت و تجربه بومی نرم افزارای خود رو انحصاری دونست و گفت: «این چیزی نیس که بشه از خارج کشور وارد کرد». ایشون در ادامه چالشا و خطرات باز شدن درها به روی رقبای خارجی خود رو کتمان نکرد و دقیق شدن و فوکوس کردن روی مزیتای نسبی رو از جمله راه حلای چارگون واسه رقابت در اینجور فضایی دونست.

شاهین طبری هم در همین زمینه چارگون رو در بخشایی فعال دونست که مزیت رقابتی خوبی در مقابل رقبای خارجی براش خلق می کنن. حدود ۱۲۰۰۰۰۰ نفر کاربر نرم افزارای چارگون، از طرف طبری یکی از نقاط قوت و مزیتای بزرگ اون عنوان شد. اون پا رو از اینم بالاتر گذاشت و رفع تحریما و باز شدن درها رو نه فقط یه طرفه، بلکه دو طرفه دونست و گفت «این فرصت خوبی واسه ارائه اجناس چارگون به مشتریان خارجی هم میشه».

ایشون از جمله نگرانیای موجود در این مورد رو نبود شفافیت قوانین و اصول احتمالی ورود رقبای خارجی به فضای بازار نرم افزار داخل کشور گفت و گفت: «هنوز معلوم نیس در صورت باز شدن درها به روی تولیدکنندگان خارجی، کشور ما بازار اجناس اونا میشه یا زمین سرمایه گذاری شون». طبری جو استارتاپی ایران رو هم بیشترً روی بخش B2C متمرکز و تجربه B2B اونو ضعیف می دونه، اما جامعه کاربران خود رو از بزرگ ترین منابع خود واسه ارائه به استارتاپا دونست.

در ادامه نشست خبری تلاش شد به سؤالات رسانه های حاضر در نشست جواب داده شه. سایت ما هم سؤالای خود رو در این بخش از نشست مطرح کرد که در ادامه این سؤالا و پاسخای چارگون رو از نظر می گذرونین:

سایت ما: با در نظر گرفتن پیگیریای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واسه ورود شرکتای خارجی به ایران در کنار یه شریک ایرونی، واسه این نوع همکاری صحبتی با شرکتای خارجی داشتین؟

رحمانی در جواب، به رابطه نزدیک چارگون با معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: «چارگون با شرکتای خارجی ارتباطاتی داشته اما هنوز به نقطه ای نرسیده که در صورت وجود این روش هدف دار بتونه قدمی در این جهت برداره». ایشون ادامه میده: «در صورت تحقق اینجور شرطی، چارگون به جهت جایگاه و ظرفیتی که داره شک نداشته باشینً یکی از گزینه های جدی شرکتای خارجی میشه و از این مسئله استقبال می کنه».

سایت ما: «دیدگاه همراه» در آذر ۹۲ رونمایی شد. استقبال از این نرم افزار چیجوری بوده؟ مدیران شرکتا به سمت به کار گیری اینجور ابزارایی روی دستگاه های موبایل خود رفته ان؟

رحمانی در جواب به این سؤال هم گفت: «دیدگاه همراه در آذر ۹۲ رونمایی شد و در اسفند همون سال اولین نصب خود رو تجربه کرد». ایشون با اشاره به دانشگاه علوم پزشکی ایران اقرار داشت دیدگاه همراه مثلا به وسیله هیئت رئیسه این دانشگاه استفاده شد. رحمانی ادامه داد: «نسخه اندروید این نرم افزار ارائه شده بود و نسخه iOS اونم امسال روی اپ استور قرار گرفته». اون از استقبال انجام شده از این نرم افزار آمار و ارقامی ارائه نکرد اما نسبت به موفقیت این محصول خود اطمینان داد و دلیل این موفقیت رو هدفگیری مدیران پر مشغله دونست. اون در کنار تکمیل دیدگاه همراه، ارائه «جمع دار همراه»، «جلسات همراه» و «پایشگر همراه» رو هم در ادامه همین نگاه معرفی کرد و گفت از پلتفرم موبایل شک نداشته باشینً هیچ گریزی نیس و چارگون به سرمایه گذاری روی این بخش ادامه میده.

شاهین طبری هم در تکمیل صحبتای رحمانی گفت «دیدگاه همراه» از دید سودآوری جزو ۵ محصول برتر شرکت چارگون بوده.

سایت ما: چارگون فعالیت خود در مورد نرم افزارای اتوماسیون اداری رو در سال ۷۷ شروع کرده. با این سابقه، آینده چارگون کجاس؟ فقطً به رشد در همین بخش ادامه میده یا در بخشای دیگری هم ورود می کنه؟

فرزاد رحمانی در جواب گفت: «بخش فعالیت ما اسمش اتوماسیون اداریه اما واقعا کاری که چارگون انجام میده گستردگی و تنوع بسیار زیادی داره». ایشون میگه چارگون الان سی و دو سه نرم افزار واسه فروش در بازار ارائه می کنه که هر کدوم نیازمند علم پیش زمینه ای و نرم افزاری خاص خود هستن. اون خطی که چارگون دنبال می کنه رو یه خط واحد و تک نمی دونه و اونو ارائه سیستمایی واسه مسائل عمومی سازمانا معرفی می کنه.

رحمانی موفقیت مجموعه خود رو مرهون دقیق شدن و فوکوس کردن روی همین موضوع دونست و گفت: «شاید اگه از این راه منحرف می شدیم، تأثیرگذاری امروز رو نداشتیم». به نظر اون دقیق شدن و فوکوس کردن روی بخش B2B بسیار جای کار داره اما در کل ترجیح چارگون بر اینه که تا اجرایی شدن برنامه هاش اونا رو معرفی نکنه.

رحمانی در جواب به سؤال دیگری درباره نگرانیای مالی کارکنان خود گفت: «اگه بگیم کارکنان ما نگرانی مالی ندارن یه شعار کاذب میشه. اما تحلیل وضعیت انتظارات و رضایتمندی همکاران چارگون نشون میده بحث دستمزد سومین نگرانی همکاران چارگونه». اولین نگرانی این فهرست از دید خود کارکنان و به اقرار فرزاد رحمانی مسأله رشد و یادگیری، و دومین مورد تشکر سازمان از زحمات افراد و دیده شدن اونا عنوان می شه. ایشون در عین حال میگه دریافت نکردن قیمت واقعی نرم افزار در ایران از چالشای پیش روی تولیدکنندگان این بخش س که بر پرداختای مالی اونا هم اثر میذاره.

اما در آخر جلسه مسئولان چارگون واسه چندمین بار روی کمپین آدم دوستانه خود تأکید کردن. کمپین «۱۱ ایران» کمپینیه که هم جهت با مسئولیت اجتماعی چارگون به بخش «افراد کم توان جسمی» جامعه ایران می پردازه. نام این کمپین برگرفته از حضور ۱۱ درصدی هموطنان کم توان در جامعه س و می خواد به ما یادآور شه که با وجود اینکه این افراد بخش بزرگی از جامعه ما رو تشکیل میدن، خیلی در میان ما دیده نمی شن. شاهین طبری میگه «حضور این عزیزان در خود چارگون بیشتر از ۱۱ درصده».

شاهین طبری میگه «باورهایی در کشور ما هست که حضور این قشر از جامعه بین بقیه رو با مشکل مواجه می کنه. در عین حال فضاهای عمومی شهرامون هم واسه زندگی و کار جامعه کم توان بهینه سازی نشده ان». بزرگ ترین هدف کمپین «۱۱ ایران» به گفته مسئولان چارگون، آگاهسازیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *