شرکت ها و سایر کسب و کارهای اقتصادی و تجاری می توانند با استفاده از خدمات تخصصی ما، رزومه و سابقه کاری خود را جهت کسب اطمینان و اعتماد مشتری در یک فضای اینترنتی امن ارائه دهند. علاوه بر این، آنها می توانند محصولات و کالاهای تولیدی خود را نیز بدون محدودیت مکانی و زمانی در معرض دید عموم قرار دهند. این یک راه حل فوق العاده عالی برای دیده شدن در بازار جهانی است.
همان طور که می دانید در دنیای امروز ، وب سایت درگاه ارتباطی هر کسب و کاری محسوب می شود و این روز ها حتی رادیو ، تلوزیون ، روزنامه و تقریبا همه چیز به دنیای اینترنت وارد شده اند.
یک سایت با طراحی استاندارد و حرفه ای ، می تواند از مغازه ای در بهترین نقطه بازار نیز بهتر عمل کند. هرچه وبسایت اصولی و با کیفیت تری داشته باشید ، میتوانید مشتریان بیشتری را جذب کنید و هم زمان با بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو SEO ) قادر خواهید بود افزایش بازدید بیشتری را برای سایت خود فراهم کنید.
داشتن یک وب سایت دیگر کافی نیست! این نکته را مد در نظر داشته باشید که راه اندازی یک وبسایت بدون در نظر گرفتن علم سئو ، در دنیای اینترنت نمی تواند مشکلات شما را برطرف کند.
رقابت در فضای آنلاین شدید است، در نتیجه اگر می خواهید در دنیای اینترنت موفق باشید ، طراحی سایت را به همراه سئو دنبال کنید. تیم روژان وب بعد از طراحی سایت ، شما را در بهینه سازی (سئو)، درج محتوا، پشتیبانی و ارتقا سایت نیز یاری خواهد کرد. به طور حتم، قرارگرفتن سایت فروشگاهی شما در ردیف برترین های گوگل می تواند در جذب مشتری و افزایش فروش، تاثیر زیادی داشته باشد.
تعیین و ارزیابی اهداف بازاریابی به همراه ارتقای رتبه در گوگل و همچنین افزایش قابل توجه ورودی سایت، مهمترین رسالت و از خدمات طراحی سایت شیراز روژان وب است.
ویژگی های یک وبسایت خوب چیست؟
با توجه به نیاز بسیار بازار به طراحی سایت ، شرکت های طراحی وب سایت زیادی مشغول به کار هستند. اکثر کارفرمایان برای انتخاب شرکت ممکن است با مشکل مواجه هستند. ویژگی های یک وبسایت خوب را می توانید در نمونه کار های طراحی سایت یک شرکت مشاهده کنید و در صورت رضایت ، پروژه خود را به آن شرکت بسپارید. در ادامه به بررسی ویژگی های یک وبسایت خوب می پردازیم.
هاستینگ یا میزبانی خوب
منظور از هاست، پایگاه اطلاعات و داده های وبسایت شما در فضای اینترنت است. سرعت بالا، دسترسی دائم و امنیت مناسب از مهمترین ویژگی های یک هاست خوب محسوب می شوند. چنانچه هاست مورد نظر دارای چنین ویژگی هایی باشد با اطمینان کامل می توان گفت که سایت میزبانی شده بر روی آن، در کوتاه ترین زمان ممکن، مسیر رشد را میپیماید و در نتایج جستجو گوگل با فرض تأمین بودن ملزومات به وضوح مشاهده خواهد شد.
شرکت ارائه دهنده هاست ، در صورتی که از سرویس شما به صورت قوی پشتیبانی کند ، مشکلات احتمالی به سرعت رفع خواهند شد. داشتن هاستینگ خوب و مناسب ، روی امنیت، آپتایم سایت و سرعت بارگذاری نیز تاثیر بسزایی دارد.
دامنه مناسب و مرتبط
موضوع مهم دیگر، دامنه یا Domain است. دامنه همان آدرسی است که شما با وارد کردن آن در مرورگرتان وارد یک وبسایت می شوید. اگر یک دامنه خوب برای سایت خود انتخاب کنید، همیشه در ذهن کاربر باقی خواهید ماند. به جرات میتوان گفت که بحث هماهنگی و ارتباط آدرس با محتوا از مباحث تاثیرگذار در سئو به شمار می آید.
نام دامنه میتواند نام برند شما باشد و یا الهام گرفته از نوع کسب و کار شما باشد. اما هر نام دامنهای مناسب کسب و کار شما نیست و باید هنگام انتخاب آن اصول و استاندارد رعایت شود.
ارتباط نام دامنه با کسب و کار، وجود کلمه کلیدی در نام دامنه، عدم وجود چندگانگی در نوشتار دامنه، کوتاه بودن دامنه ، طول عمر، تاریخچه دامنه و … از جمله مواردی هستند که هنگام انتخاب دامین وبسایت باید مد نظر قرار گیرند.
سرعت وبسایت
ممکن است وب سایت های زیادی را مشاهده کرده باشید که زمان زیادی به طول می انجامد تا بارگذاری شوند. این سایت ها به دلیل کندی بارگذاری ممکن است کاربران و مخاطبان زیادی را از دست بدهند. اگرچه دیزاین و گرافیک جذاب سایت شما و همچنین رتبه ای که در گوگل دریافت نموده اید دارای اهمیت زیادی است اما به واقع اگر وبسایت شما از سرعت بالایی برخوردار نباشد، دور از انتظار نخواهد بود که بازدیدکنندگان علاقه خود را برای بازدید از سایت شما از دست بدهند.
به عبارت دیگر، اگر هر بازدید کننده ای برای دیدن محتوای سایت شما بیش از حد معطل شود، شما نه تنها بازدید کننده ها را از دست می دهید بلکه مشتریان بلقوه خود را نیز از دست خواهید داد. اگر سرعت سایت شما زیاد باشد، بازدید کننده های وب سایت شما هم قطعا خوشحال خواهند شد و انگیزه بیشتری برای دیدن صفحات دیگر خواهند داشت.
گوگل نیز رابطه خوبی با سایت هایی که سرعتشان پایین است ندارد و آن ها در نتایج پایین تری نشان خواهد داد.
طراحی یا ظاهر وبسایت
عموما در هر زمینه ای ، قبل از ورود کاربر به قسمت ویژگیها و جزئیات ، ظاهر سایت است که باعث جذب کاربر خواهد شد. حسی که کاربر از ورود به وبسایت دریافت می کند ، نقش مهمی در ماندن آن ایفا می کند.
اکثر کاربران پس از ورود به ، در عرض 5 ثانیه تصمیم خود را جهت ماندن یا ترک کردن وبسایت مورد نظر می گیرند. بسیاری از مواقع، معیار تعیین کننده برای کاربران، گرافیک و ظاهر وب سایت شما خواهد بود. چنانچه طراحی ظاهری جذاب و خلاقانه باشد و وبسایت از رابط کاربری خوبی برخوردار باشد، بازدید کننده به ماندن در صفحه مورد نظر تشویق می شود و سایت را ترک نخواهد کرد.
هارمونی رنگ ها، استفاده از فونت مناسب، استفاده از آیکون ها و تصاویر مناسب، چیدمان و نحوه قرارگیری المان ها و عناصر گرافیکی، دسترس پذیری آسان به تمام قابلیت ها و دوری از هرگونه پیچیدگی و سردرگمی و ده ها فاکتور دیگر از عوامل موثر در طراحی و ظاهر وبسایت هستند.
عکس، انیمیشن و جلوه های گرافیکی دیگر از مهمترین عناصری هستند که شکل ظاهری وب سایت شما را بهبود بخشیده و در جلب توجه کاربران، نقش مهمی ایفا می کند. با این حال نباید در استفاده از آنها زیاده روی نمود تا اصل مطلب و رسالت سایت در حاشیه قرار نگیرد.
به عبارت ساده می توان گفت عناصر گرافیکی مانند چاشنی غذا عمل می کنند و بر جذابیت بصری وب سایت، می افزایند. اگر در استفاده از چاشنی ها زیاده روی شود، غذای شما چندان خوش طعم و خوشمزه نخواهد بود.
به همین خاطر است که طراحان گرافیک در کنار طراحان وب سایت یک مجموعه حرفه ای را تشکیل می دهند تا سایت شما در نهایت جذابیت طراحی گردد. جالب است بدانید که اکثر تیم های حرفه ای طراحی وب سایت، یک طراح رابط کاربری ui/ux را در کنار خود دارند.
ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن وبسایت
ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن یکی دیگر از موارد مهم و تاثیر گذار در طراحی و سئو می باشد که باید به آن توجه ویژه ای کرد.
واکنشگرا بودن یک وبسایت به این معناست که که سایت برای ابعاد مختلف و متعارف (عرض صفحه نمایش) هماهنگ باشد و صفحات مختلف وبسایت به همان شکلی که در یک مانیتور رایانه ای دیده می شوند، در صفحه گوشی موبایل و تبلت نیز قابل دیدن باشند. به عبارت ساده تر اینکه، فونت ها ، لینک ها و تمام محتوای وب سایت با تغییر اندازه صفحه نمایش، قابل دیدن باشند.