130 n=01/0 **p<و 05/0 *p<
با توجه به اطلاعات جدول 11-4 مشاهده میشود که ضریب همبستگی پیرسون بین “کل تحریف شناختی” و “کل تحلیل رفتگی آموزشی ” رابطهای قوی به اندازه 53/0 نشان میدهد. با توجه به اینکه سطح معنیداری همبستگی بدست آمده کمتر از 01/0 است (01/0>p، 530/0=r)، رابطه معنیدار بوده و میتوان گفت که هر چه میزان کل تحریف شناخی در دانشجویان بالاتر باشد میزان کل تحلیل رفتگی آموزشی آنان نیز بالاتر است. همانطور که در جدول بالا مشاهده میشود، همه مؤلفههای تحریف شناختی نیز با کل تحلیل رفتگی آموزشی رابطه معنیداری دارند. در همه روابط سطح معنی داری پایین تر از 01/0 است (01/0P<). شدت رابطه مؤلفههای تحریف شناختی با کل تحلیل رفتگی آموزشی به ترتیب عبارتند از؛ “تفکر همه یا هیچ”(01/0>p، 540/0=r)، “برچسب زنی”، (01/0>p، 465/0=r)، “استدلال حسی “(01/0>p، 452/0=r)، “تعمیم مبالغه آمیز”(01/0>p، 403/0=r)، “نتیجه گیری شتابزده “(01/0>p، 402/0=r)، “شخصی سازی” (01/0>p، 400/0=r)، “درشت بینی-ریزبینی” (01/0>p، 330/0=r)،”فیلتر ذهنی”(01/0>p، 262/0=r)، “بی توجهی” (01/0>p، 260/0=r) و “باید بهتر” (05/0>p، 265/0=r)، روابط مستقیمی با تحلیل رفتگی آموزشی دانشجویان دارند که با توجه به پایینتر بودن سطح معنیداری از 05/0 ، (05/0P<) روابط یاد شده معنیدار است و میتوان گفت هر چه میزان مؤلفههای تحریف شناختی در دانشجویان بالاتر باشد، میزان تحلیل رفتگی آموزشی آنها نیز بیشتر است.
4-4-4فرضیه 4- بین باورهای غیر منطقی و خستگی هیجانی دانشجویان رابطه مثبت وجود دارد.
جدول 12-4: ضریب همبستگی پیرسون برای بررسی رابطه بین باورهای غیر منطقی و خستگی هیجانی