مطالعه موردی شگفت انگیز از مجازاتهای دستی و سئو منفی
در ماه ژانویه ، من در SMX Israel در سخنرانی جان مولر – تحلیلگر روندهای مدیران وب گوگل – در مورد نحوه بازیابی از مجازات دستی بودم. گرداننده جلسه با صحبت از صدها نفر که در اتاق نشسته بودند ، خواستند دستهای خود را بالا ببرند که آیا تا به حال تحت تأثیر مشتری قرار گرفته یا تحت تأثیر مجازات دستی قرار گرفته اند یا نه. تقریباً تمام اتاق دستان خود را بلند کردند – من هم شامل این شدم.
تنظیم طرح
من رئیس سئو در yellowHEAD ، یک آژانس بازاریابی آنلاین هستم. یکی از مشتریان ما ، که بسیار خوش شانس هستیم ، شرکتی به نام Ginger Software است. زنجبیل دارای مجموعه ای از گرامرها و ابزارهای املایی حساس به زمینه است که می تواند با ایمیل ها ، مرورگرها ، Microsoft Office و موارد دیگر ادغام شود. هنگامی که ما کار با Ginger را شروع کردیم ، آنها از نظر سئو در وضعیت عالی بودند. من به جزئیات ترافیک نمی پردازم ، اما سایت آنها دارای رتبه Alexa در حدود ۷۰۰۰ است.
زنجبیل از هزاران کلمه کلیدی مختلف بازدید می کرد. آنها پیوندهایی از پرتال های خبری ، وب سایت های مرور ، انجمن ها ، نشانک های اجتماعی داشتند – همه بخشی از یک نمایه پشتیبان واقعاً عالی بودند. زنجبیل می تواند در یک مطالعه موردی جداگانه در مورد مزایای استراتژی محتوا باشد. آنها ماه ها کار در ابزارهای آنلاین ، بخش هایی در مورد اشتباهات املایی ، قوانین دستور زبان و موارد دیگر انجام داده اند. این موارد ترافیک و پیوندهای زیادی را از سراسر جهان به خود جلب کرده است.
طرح ضخیم می شود
با توجه به موارد فوق ، می توانید شگفتی ما را تصور کنید وقتی یک روز در صندوق ورودی من متوجه اخطار مخوف گوگل شدم که gingersoftware.com برای پیوندهای ورودی غیر طبیعی مجازات دستی در سراسر سایت دارد. ما به سرعت یک تماس برقرار کردیم و در آزمایش سختی قرار گرفتیم و به مشتریان خود توضیح دادیم که آنها حتی برای نام تجاری خود رتبه ای ندارند. ترافیک ارگانیک به میزان قابل توجهی ۹۴ dropped کاهش یافت – و این برای وب سایتی که ۶۶ traffic از ترافیک خود را از جستجوی ارگانیک مبتنی بر Google دریافت می کند.
من نمی خواهم برجسته کنم که آنها کجا پنالتی گرفتند … زیرا فکر می کنم شما می توانید بگویید.
افشای کامل
قبل از ادامه این مطالعه موردی ، باید تمیز شوم. در سالهای فعالیتم در سئو ، من بی شرمانه پیوندهایی خریدم ، وبلاگ و نظرات بدی را در انجمن ارسال کردم و برنامه هایی را اجرا کردم که به طور خودکار هزاران پیوند هرزنامه ایجاد می کند. من دامنه های منقضی شده خریداری کرده ام ، شبکه های وبلاگی ایجاد کرده ام و سایت های وابسته را با هر روش تکنیک blackhat رتبه بندی کرده ام.
با این کار روی سینه ام – من می گویم تا آنجا که ممکن است وجدان پاکی داشته باشد ، ما هیچ کار مشابهی برای زنجبیل انجام ندادیم. در حالی که همه در yellowHEAD با تمام شیوه های تاکتیک های سئو تجربه دارند ، در کار ما به عنوان یک آژانس با مارک های بزرگ کار می کنیم ، که وجود آنها را به طور قاطع حاضر به خطر نمی کنیم. زنجبیل یک مثال واقعی از سایتی است که به دلیل استراتژی محتوا گسترده و دقیق ، رتبه خوبی کسب کرده است. یک استراتژی که با ایجاد محتوای ارزشمند برای کاربران هدایت می شود. هنگام تجزیه و تحلیل بک لینک های Ginger ، ما از دیدن انواع پیوندهایی که به دلیل این استراتژی ایجاد شده بود ، شگفت زده شدیم. برای مثال ، این پیوند انجمن را در نظر بگیرید در انجمن ماهیگیری تگزاس
من مطمئن بودم که این پیوند یک نظر انجمن هرزنامه یا چیزی از این دست خواهد بود. معلوم می شود که این صفحه در انجمن ماهیگیری در مورد صدف گورخر است. شخصی گیج شد و آنها را ماهیچه های گورخر نامید. یک کاربر باسابقه آنها را با پیوند به صفحه زنجبیل در مورد ماهیچه در برابر صدف آنها را اصلاح کرد به
طرح ضخیم می شود … بیشتر.
همانطور که در بک لینک های Ginger عمیق تر شدیم ، به سرعت مشکل را پیدا کردیم. زنجبیل به تازگی تعداد زیادی پیوند بسیار اسپم را به دست آورده است. کمی با من همراه باشید زیرا این پیوندها نیاز به توضیح دارند. GingerSoftware.com از صفحات تصادفی در ده ها وب سایت مختلف در مقالاتی به وضوح در مورد پورنوگرافی ، داروسازی ، قمار و موارد دیگر پیوند خورده است. این صفحات به مقالات حاشیه ای تصادفی در وب سایت زنجبیل مانند این صفحه پیوند می خوردند همیشه از چند کلمه کلیدی مشابه استفاده کنید – “رخ داده است” ، “پس از آن” و چند مورد دیگرکلمات میلاری تنها ویژگی مشترک این کلمات این بود که زنجبیل در گوگل در بین سه مورد برتر قرار گرفت.
مجبور شدم بیشتر متن این صفحه را محو کنم ، زیرا نامناسب بود.
اکنون ، نیازی به گفتن نیست ، حتی اگر می خواستیم سایت Ginger را رتبه بندی کنیم ، بگذارید آن را “غیر متعارف” بنامیم ، ما آن را در صفحات بی اهمیتی که قبلاً در مقاله های مربوط به پورنوگرافی در سه رتبه اول قرار داشتند ، انجام نمی دادیم.
در اینجا اینجا واقعاً جالب است
در تحقیقات بیشتر در مورد این صفحات ، مقالات دقیق مشابهی در ده ها وب سایت دیگر یافت شد که همگی با استفاده از کلمات کلیدی یکسان به وب سایت های مختلف پیوند داده بودند. مثلا:
پیوند به Wiktionary.org
پیوند به TheFreeDictionary.com
پیوند به Thesaurus.com
بنابراین – $#@!٪!#$^ این پیوندها چیست؟
همانطور که قبلاً در افشای خود اشاره کردم – من تازه وارد پیوند هرزنامه ها نیستم ، بنابراین اتفاقاً کمی درباره این پیوندها می دانم. این مقالات ، قبل از هرچیز ، توسط ما یا شخص دیگری در Ginger ایجاد نشده است. آنها همچنین با نرم افزار Ginger یا هر وب سایت دیگری که در آن مقالات پیوند داده شده است ارسال نشده اند. این مقالات توسط افراد ناخواسته با استفاده از برنامه هایی که به طور خودکار پیوند ایجاد می کنند (به نظر من GSA Ranker Engine Engine Ranker است) به منظور رتبه بندی وب سایت ها ارسال شده است. هر یک از این مقالات به برخی از وب سایت های هرزنامه پیوند داده شده است (چیزی مانند بهترین-قرص های رژیمی-سبز-دانه های قهوه-دانه ها-فوق العاده را در نظر بگیرید. اطلاعات یا برخی مزخرفات مانند آن) علاوه بر پیوند به زنجبیل.
این برنامه ها مکان هایی را در اینترنت پیدا می کنند که می توانند به طور خودکار مقالاتی با پیوند ارسال کنند. به عنوان راهی برای “فریب” گوگل که فکر می کند پیوندها طبیعی هستند ، همچنین شامل پیوندهایی به سایر وب سایت های بزرگ در محله های خوب است. اهداف مشترک برای این نوع پیوندها شامل ویکی پدیا ، بی بی سی ، سی ان ان و دیگر وب سایت های از این قبیل است.
زنجبیل قربانی سئو منفی نبود ، بلکه به سادگی در معرض آتش برخی از اسپمرها قرار گرفت که سعی می کردند وب سایت های خود را تبلیغ کنند.
ما شک داشتیم
هنگامی که این پیوندها را پیدا کردیم ، جستجوی خود را برای یافتن همه آنها انجام دادیم. ما توانستیم این کار را با استفاده از Ahrefs انجام دهیم ، که یک ابزار فوق العاده برای هر نوع تجزیه و تحلیل پیوند است. ما تمام پیوندهای Ginger را با تکیه گاه متن سازماندهی کردیم و به دنبال همه آنهایی که دارای کلمات کلیدی فوق بودند ، رفتیم. ما تا آنجا که ممکن است تعداد زیادی از این پیوندها را حذف کردیم ، بقیه را رد کردیم و همانطور که در بالا توضیح داده شد درخواست تجدید نظر کردیم.
با وجود همه اعتماد به نفس – ما شک های جدی داشتیم. ما می دانستیم چقدر مهم است که کسب و کار زنجبیل این مجازات را در اسرع وقت پشت سر بگذارد و نمی خواستیم مشکلی پیش بیاید. ما به غیر از این پیوندها هیچ “پیوند بد” دیگری پیدا نکردیم ، اما مدام با خود فکر می کردیم “به هیچ وجه گوگل به دلیل برخی پیوندهای ناخواسته به این صفحات تصادفی به طور کامل به وب سایت سیلی زده است.” باید بیشتر از این وجود داشت!
خود زنجبیل به طرز باورنکردنی با این وضعیت کنار آمد. در جایی که آنها می توانستند فریاد بزنند و عصبانی شوند ، در عوض آنها در جمله ای گفتند “خوب – بیایید این را برطرف کنیم. چگونه کمک کنیم؟ ” با کمک Ginger ، ما ده ها نفر را در شرکت خود بسیج کردیم ، آنها را در یافتن پیوندهای بد آموزش دادیم ، بیش از ۴۰،۰۰۰ پیوند را به صورت دستی بررسی کردیم ، با تمام دامنه هایی که پیوندهای اسپم در آنها وجود داشت تماس گرفتیم ، از همه چیزهایی که نمی توانستیم به آنها دسترسی نداشته باشیم ، و درخواست درخواست تجدید نظر در ۱۷ دسامبر ، تنها پنج روز پس از مجازات سایت. احساس فوریت فوق العاده در پشت این امر هم به دلیل اهمیت ترافیک ارگانیک برای نرم افزار زنجبیل و هم به دلیل تعطیلات آتی کریسمس و سال نو بود. ما می دانستیم که هرکسی که به تعطیلات می رود ، مدت زمان بررسی درخواست تجدید نظر را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. می توانید توضیح بسیار طولانی و مفصلی از فرایندی که برای پاکسازی پیوندهای زنجبیل استفاده کردیم اینجا .
علیرغم سرعتی که ما توانستیم درخواست را ارسال کنیم ، تقریباً یک ماه طول کشید تا پاسخ گوگل را دریافت کنیم. در ۱۵ ژانویه ، در Google Webmaster Tools پیامی دریافت کردیم که مجازات لغو شده است. ما و کارکنان Ginger بسیار خوشحال بودیم و چند روز آینده را به ردیاب های رتبه بندی خود و Google Analytics چسباندیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد. رتبه بندی و ترافیک به سرعت شروع به افزایش کرد و تا زمان نگارش این مقاله ، ترافیک در حدود ۸۲ level از سطح قبل از مجازات استs
ببینید و ببینید – رتبه بندی!
پاسخ (بسیار) غیر رسمی از Google
غلبه بر مجازات دستی ، از جهاتی ، تقریباً به اندازه گرفتن آن تعجب آور بود. این واقعیت که تنها کاری که ما انجام دادیم حذف و رد پیوندهای منفی سئو بود و مجازات حذف شد نشان می دهد که در واقع ، مجازات ممکن است به طور کامل توسط آن پیوندها ایجاد شده باشد.
در جلسه پنالتی دستی SMX ، در انتهای صحبت ، من به آرامی به سمت جلوی اتاق حرکت کردم و به محض اینکه صحبت تمام شد ، به طور غیر منتظره ای به عنوان یک پنالتی دستی ، جلوی تریبون سخنرانان پریدم. قبل از بقیه با جان مولر صحبت کنید. من وضعیت (در نسخه بسیار کوتاهتر از این مقاله) را برای او توضیح دادم و پرسیدم آیا آنها از این موضوع در گوگل مطلع هستند و قصد دارند در این مورد چه کنند.
جان با چیزی در خطوط زیر پاسخ داد:
“منظورتان این است که وقتی شخصی پیوندهای اسپم ایجاد می کند ، اما پیوندهایی به ویکی پدیا نیز ایجاد می کند؟ … ما قبلاً شاهد چنین اتفاقی بودیم. گاهی اوقات می توانیم بگوییم اما گاهی کمی سخت تر است … اما [اگر] مجازات دستی دریافت کنید ، از آن مطلع خواهید شد ، بنابراین می توانید پیوندها را رد کنید. “
باید بگویم ، من از این پاسخ بسیار شگفت زده شدم. در حالی که این دقیقاً اعتراف به گناه نبود ، بلکه انکار نیز نبود. او اساساً گفت بله ، ممکن است اتفاق بیفتد اما اگر این اتفاق بیفتد ، مجازات دستی دریافت خواهید کرد ، بنابراین از آن مطلع خواهید شد!
پس معنی این همه چیست؟
یکی می پرسد آیا گوگل تأثیر مجازات دستی بر یک کسب و کار را می داند و آیا آنها واقعاً مسئولیت ناشی از اجرای این نوع مجازات ها را قبول می کنند؟ زنجبیل ، به عنوان یک شرکت ، به ترافیک جستجو به عنوان روش اصلی جذب کاربر متکی است و از این نظر منحصر به فرد نیستند. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد.
۱٫) پشتیبان خود را بررسی کنید
مهم نیست چه کسی هستید – بزرگ یا کوچک ، این بسیار مهم است. به نظر می رسد که چنین مواردی برای هر کسی اتفاق می افتد. ما یک اسکن بک لینک هفتگی برای نرم افزار Ginger ایجاد کرده ایم که در آن تمام پیوندهای جدید آنها از Webmaster Tools ، AHREFS و Majestic سئو را بررسی می کنیم. اگر پیوندهای هرزنامه بیشتری پیدا کردیم (که هنوز در حال یافتن آنها هستیم) ، سعی می کنیم آنها را حذف کرده و به لیست رد کردن اضافه کنیم. زمان بر؟ آره. بحرانی؟ آره.
۲٫) سئوی منفی زنده و واقعی است
من مدتها فکر می کردم که پیوندها نباید به وب سایت شما آسیب برساند. اگر پیوندی بد شناخته شود ، حداکثر باید تخفیف داده شود. سیستم فعلی خطرناک است و بازی کردن بسیار آسان است. با زنجبیل ، (برای ما حداقل) واضح بود که این پیوندها به خودی خود انجام نمی شوند. پیوندها در مکانهای پوچ با کمترین کیفیت و به صفحات بی اهمیت کم اهمیت وب سایت زنجبیل پیوند خورده بودند. اگر این در واقع یک حمله منفی سئو بود ، تصور کنید چقدر آسان به نظر می رسد که به نظر می رسد کار شرکت است.
۳٫) گوگل در ظاهر بد ظاهر می شود.
اقدامی که گوگل در این مورد انجام داد بسیار شدید بود. این سایت یک جریمه جزئی دریافت نکرد ، بلکه یک مجازات کامل در سراسر سایت دریافت کرد. به گفته برنامه ریز کلمات کلیدی ، برای چهار عبارت برتر مارک دار Ginger ، ۲۳،۳۰۰ جستجو در ماه انجام می شود. در این مورد ماهانه ۲۳،۳۰۰ جستجو انجام شد که در آن افراد نتوانستند دقیقاً آنچه را که بدنبال آن بودند پیدا کنند.
گوگل کارهای شگفت انگیزی در پیش دارد که از اسپمرهای جهان جلوتر هستند ، اما آنها همچنین پایه و اساس مدل های تجاری شرکت های سراسر جهان شده اند. برای نقل قول از FDR و Spiderman (چه کسی می تواند با آن بحث کند ؟؟) ، “با قدرت زیاد مسئولیت بزرگی همراه است.” ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که گوگل به این کلمات توجه کند و در عین حال ، ما از این واقعیت که Ginger دوباره فعال شده است خوشحال می شویم.