Google آیا حجم کلمات کلیدی گروه بندی شده است-این برای سئو چه معنایی دارد؟
تا ژوئن امسال ، Google در حال گروه بندی کلمات کلیدی است حجم برای کلمات کلیدی مشابه در Keyword Planner. من می خواستم بررسی کنم که آیا این بر صفحاتی که برای این کلمات کلیدی گروه بندی شده مشابه رتبه بندی می شوند ، تأثیر می گذارد یا نه. فرضیه من این است که با توجه به اینکه گوگل کلمات کلیدی را به اندازه کافی برای گروه بندی حجم آنها مرتبط می کند ، باید انتظار داشته باشیم که نتایج جستجو نیز بسیار شبیه به هم باشد.
Google چه چیزی را تغییر داده است و چرا اهمیت دارد؟
گروه بندی حجم کلمات کلیدی برای هر کسی که در جستجو کار می کند یک مشکل است زیرا Keyword Planner منبع اصلی داده های حجمی است که ما در تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می کنیم ، چه مستقیماً از Keyword Planner یا از طریق یک ابزار شخص ثالث که داده های Keyword Planner را به عنوان ورودی آن – مانند SEMRush ، BrightEdge یا SearchMetrics.
منظور ما از “گروه بندی حجم کلمات کلیدی” این است که کلمات کلیدی متفاوتی که اندکی متفاوت هستند (اما عموماً معنای یکسانی را منتقل می کنند) حجم یکسانی داشته باشند که نشان دهنده حجم ترکیبی هر تنوع است. به عنوان مثال ، اگر (به صورت فرضی) [سئو] در انگلستان ماهانه ۲۱۰۰۰ بار جستجو شود و [بهینه سازی موتورهای جستجو] ۱۲،۱۰۰ بار در ماه جستجو شود ، پس از ترکیب این کلمات کلیدی ، هریک به عنوان کل دو مورد دریافت می شود. —۳۳،۱۰۰ جستجو در ماه.
علاوه بر این ، در چند هفته گذشته گوگل دسترسی به داده های برنامه ریز کلمات کلیدی را برای برخی حساب ها نیز کاهش داده است. در اوایل ماه جاری ، اعلام شد این داده های کلید واژه برنامه ریز فقط در سطلهای بسیار وسیعی برای تبلیغ کنندگان با “هزینه ماهانه کمتر” ارائه می شود ( هر چند روش های مختلفی در این زمینه وجود داشته است یافت شد ). این یک تغییر جداگانه از گروه حجم است ، که تمرکز اصلی این مقاله است.
این واقعیت که گوگل حجم کلمات کلیدی را به این ترتیب گروه بندی می کند نشان می دهد که آنها حداقل تا حدی این کلمات کلیدی را معادل می دانند. سوالاتی که این سوال برای من ایجاد کرد عبارت بودند از:
- آیا این بدان معناست که ما باید کلمات کلیدی با حجم های گروه بندی شده را یکسان ببینیم؟
- از نظر سئو ، آیا باید تلاش های هدف گذاری خود را بر روی یکی از کلمات کلیدی گروه بندی شده متمرکز کنیم ، با توجه به اینکه گوگل آنها را یکسان می بیند؟
با توجه به این واقعیت ساده که گوگل همیشه در حال هوشمندتر شدن است ، دلیل دیگری نیز برای این گونه فکر کردن وجود دارد. همچنین پارسی مک پارسفیس ، تجزیه کننده زبان انگلیسی که Google برای عموم منتشر کرد ، بسیاری از خروجی های تحقیقاتی که در اختراعات و مقالات مجله از گوگل مشاهده می کنیم مربوط به پردازش زبان طبیعی است ، بنابراین واضح است که این حوزه ای است که گوگل آن را در اولویت تحقیقات خود می داند.
یکی از راه های آزمایش اینکه آیا گوگل کلمات کلیدی گروه بندی شده را یکسان می داند یا خیر ، بررسی نتایج جستجو است. این نظریه این است که اگر کلمات کلیدی به طور یکسان مشاهده شوند ، باید دقیقاً صفحات یکسانی را برای کلمات کلیدی مشاهده کنیم.
در SERP ها چه خبر است؟
من چند ماه پیش یک تجزیه و تحلیل مشابه انجام دادم ، که بیشتر بر تمایزهای کلی بین کلمات کلیدی درون یک موضوع متمرکز شده بود به این تجزیه و تحلیل بیشتر بر انواع تغییرات کلمات کلیدی متمرکز شده است که ما شاهد گروه بندی آنها هستیم. این انواع تغییرات ، از جمله ، Jennifer Slegg at The طبقه بندی شد پست SEM .
پنج نوع تغییرات که من برای این تجزیه و تحلیل بررسی کرده ام ، موارد زیر است:
- ابتکارات/اختصارات. به عنوان مثال ، مقایسه SERP های [BBC] و [British Broadcasting Corporation]
- جمع. برای مثال ، [وافل ساز] و [وافل ساز].
- ساقه فعل با و بدون پسوند. به عنوان مثال ، [محاسبه] ، [محاسبه] و [محاسبه].
- کلمات کلیدی با و بدون علائم نگارشی. به عنوان مثال ، [کودکان نیمه شب] و [کودکان نیمه شب]
- کلمات کلیدی با و بدون غلط املایی. به عنوان مثال ، [مانیتور ضربان قلب] و [مانیتور موش قلب].
برای هر یک از این پنج دسته ، من با هم جمع می کنملیستی از ۵۰ تا ۱۰۰ کلمه کلیدی را به همراه تنوع در هر یک به او ارائه دهید. در این جفت کلمات کلیدی ، بررسی کردم که آیا Keyword Planner حجم یکسانی را گزارش کرده یا نه ، و همچنین از ابزار ردیابی رتبه STAT برای مشاهده رتبه بندی صفحات استفاده کردم هر کلمه کلیدی
از آن تجزیه و تحلیل ، من توانستم شیوع گروه بندی حجم کلمات کلیدی در هر دسته (یعنی درصد جفت کلمات کلیدی که حجم گروه بندی شده اند) و شباهت SERP ها (تعداد ده نتیجه برتر که بین این دو به اشتراک گذاشته شده است) را اندازه گیری کنم. کلمات کلیدی) برای جفت کلمات کلیدی گروه بندی شده و بدون گروه.
نتایج
نتایج این معیارها به شرح زیر است:
من همچنین دیدم که چقدر معمول است که SERP ها دقیقاً یکسان هستند ، یعنی ده نتیجه برتر همان صفحات هستند ، به همان ترتیب. این یک الگوی جالب را نشان داد. تنها دو دسته با تعداد قابل توجهی از SERP های یکسان وجود دارد – نقطه گذاری و غلط املایی. در مورد کلمات کلیدی با و بدون علائم نگارشی ، به احتمال زیاد SERP های یکسان (به این معنی که گوگل کلمات کلیدی را یکسان می بیند) در صورتی که حجم کلمات کلیدی گروه بندی شده باشند ، بیشتر از موارد دیگر هستند. هرچند این یک قانون سخت و سریع نیست-هنوز برخی از کلمات کلیدی بدون گروه وجود دارد که SERP های یکسانی دارند.
در مورد Typos ، هیچ جفت کلمه کلیدی گروه بندی شده ای که SERP های یکسانی داشته باشند وجود ندارد. با توجه به شیوع کم کلمات کلیدی گروه بندی شده در این دسته ، به نظر می رسد که SERP های یکسان از “نمایش نتایج برای” SERP ها ناشی می شوند ، جایی که Google نتایج کلمات کلیدی اشتباه تایپ شده را با کلمه مناسب جایگزین می کند.
چه نتایجی می توانیم بگیریم؟
- شیوع گروه بندی کلمات کلیدی برای جمع بیشتر و برای غلط املایی بسیار کم است.
این ممکن است نتیجه نمونه کلمات کلیدی مورد استفاده در این مطالعه باشد ، اما به طور کلی ، حدود ۵۰ درصد از کلمات کلیدی موجود در نمونه گروه بندی شده است. این نشان می دهد که اگرچه این گروه بندی حجم در داده های Keyword Planner یک پدیده رو به رشد است ، اما هنوز در همه SERP ها سازگار نیست.
- تفاوت زیادی بین کلمات کلیدی که توسط Keyword Planner گروه بندی شده اند و آنهایی که نیستند وجود دارد.
این نتیجه شگفت انگیز است. انگیزه انجام این مطالعه تأیید این شبهه بود که گوگل به منظور مرتبط کردن حجم کلمات کلیدی به معنای ارتباط آن با هدف جستجو است. این داده ها به طور جامع رد می شود. در مورد شباهت SERP بین جفت کلمات کلیدی گروه بندی شده و بدون گروه بندی تفاوت معنی داری وجود ندارد.
گروهی که تفاوت بیشتری در آنها وجود دارد ، دسته افعال فعل است. این امر به احتمال زیاد به این دلیل است که افعال زیادی وجود دارد که زمان حال و گذشته معانی متفاوتی دارند و نشان دهنده قصد جستجوی متفاوت است. به عنوان مثال ، کلمات کلیدی [راهپیمایی] و [راهپیمایی] به دلیل معانی متعدد کلمه “راهپیمایی” دارای اهداف کاملاً متفاوتی هستند. این بدان معنی است که هیچ شانسی وجود ندارد که این SERP ها مشابه باشند. از سوی دیگر ، برخی افعال تفاوت چندانی بین شکل های گذشته و حال ندارند (برای مثال [تحسین] و [تحسین]). این نوع از جفت کلمات کلیدی به طور کلی دارای حجم گروه بندی شده و همچنین SERP های مشابه بیشتری دارند.
- به طور کلی ، میزان شباهت SERP ها برای کلمات کلیدی مشابه زیاد نیست
هنگام شروع این تجزیه و تحلیل ، انتظار داشتم میزان بسیار بیشتری از شباهت بین کلمات کلیدی بسیار مشابه را مشاهده کنم. این چنین نیست و برای من این امر به دو دلیل شگفت انگیز است. اولین مورد این است که ، همانطور که در بالا ذکر شد ، من گروه بندی حجم کلمات کلیدی را نشانه ای روشن از کلمات کلیدی به عنوان اهداف یکسان دیدم. به نظر می رسد اینطور نیست.
دلیل دیگر این است که من اعتقاد زیادی به هوشمند بودن گوگل دارم. پیشرفتهای آن در پردازش زبان طبیعی و ارزیابی قصد به من این تصور را می دهد که قادر است کلمات کلیدی مشابه را در نتایجی که نشان می دهد مرتبط کند.
ممکن است اوضاع به این سمت پیش برود ، اما برای اجرایی شدن آن خیلی زود است. توضیح جایگزین این است که Google هوشمند است و می تواند تفاوت ظریف بین کلمات کلیدی با محتوای فوق العاده مشابه را تفسیر کند.
چه چیزی را باید از این برداریم؟
این برای سئو هایی که در حال تحقیق در مورد کلمات کلیدی هستند چه معنایی دارد؟ شرکت های ردیابی رتبه مانند STAT به دنبال راه هایی برای تقسیم حجم کلمات کلیدی بین کلمات کلیدی تشکیل دهنده هستند ، بنابراین امید به حداقل حجم داده های نیمه دقیق وجود دارد. منظور این است که هنگام هدف قرار دادن کلمات کلیدی باید از حجم های گروه بندی شده چشم پوشی کنیم – فقط به این دلیل که کلمات کلیدی دارای حجم یکسانی هستند ، این کار را نمی کندبه این معنی که شما نباید آنها را به صورت جداگانه در سایت خود هدف قرار دهید.
در مقیاس وسیع تر ، این به ما چیزی درباره نحوه تفکر و عملکرد “گوگل” انسان گرا می گوید. در اینجا دو عامل بسیار متفاوت وجود دارد – آنچه Google به ما می گوید و آنچه ما واقعاً می بینیم. این موضوعی است که رند در تخته سفید جمعه ، و در همه جستجوها کاربرد دارد – گوگل یک چیز را به ما می گوید ، اما رتبه بندی جستجو لزوماً یکسان رفتار نمی کند. این باعث می شود اعتقاد من مبنی بر این که هرگز چیزی را به عنوان ارزش واقعی در نظر نمی گیرم ، و همیشه تحقیقات خود را انجام دهید.
آیا این نتایج شما را به اندازه من شگفت زده می کند؟ در نظرات به من اطلاع دهید.