آیا سئو و بازاریابان باید ردیابی و گزارش رتبه بندی کلمات کلیدی را گزارش کرده و گزارش دهند؟
آیا تمرین ردیابی کلمات کلیدی واقعاً در حال مرگ است؟ بحث های زیادی پیرامون موضوع صنعت دیر صورت گرفته است و نکات کلیدی نیز بیان شده است. در وایت برد جمعه امروز ، رند با بزرگترین چالش های موجود در ردیابی کلمات کلیدی و نحوه حل آنها صحبت می کند.
سلام ، طرفداران Moz ، و به نسخه دیگری از Whiteboard Friday خوش آمدید. این هفته ما قصد داریم در مورد گزارش رتبه بندی کلمات کلیدی صحبت کنیم. چند مقاله اخیراً در تعدادی از سایت های صنعت بزرگ منتشر شده است مبنی بر اینکه آیا سئو ها هنوز باید رتبه بندی کلمات کلیدی خود را دنبال کنند.
من می خواهم واضح باشم: Moz در اینجا کمی منافع شخصی دارد. و بنابراین س theال این است: آیا می توانید به من اعتماد کنید ، که من به طور واضح سهامدار بزرگی در Moz هستم و بنیانگذار آن هستم و بنابراین به نحوه عملکرد Moz به عنوان یک تجارت نرم افزاری اهمیت زیادی می دهم. ما به مردم در ردیابی رتبه بندی کمک می کنیم. یعنی من تعصب دارم؟ من تمام تلاشم را می کنم که نباشم. بنابراین به جای این که بگویم شما باید رتبه بندی ها را کاملاً پیگیری کنید ، در عوض به مواردی که اکثر این مقاله ها به عنوان مشکلات ردیابی رتبه بندی مطرح کرده اند می پردازم و سپس در مورد راه حل هایی که می توانید این کار را انجام دهید صحبت می کنم.
گمان من این است که احتمالاً باید ردیابی رتبه داشته باشید. من فکر می کنم اگر آن را خاموش کنید و آن را انجام ندهید ، بسیار دشوار است که ارزش زیادی را که ما به عنوان سئو ها به آن نیاز داریم ، بدست آوریم ، بسیار زیاد. درست است که با گزارش رتبه بندی کلمات کلیدی چالش هایی وجود دارد ، اما برای جلوگیری از انجام کامل آن به اندازه کافی واقعی نیست. ما هنوز ارزش زیادی از آنها می گیریم.
مورد – و راه حل های – داده های رتبه بندی کلمات کلیدی
A. افراد ، مکانها و چیزها
بنابراین بیایید با مورد در مورد داده های رتبه بندی کلمات کلیدی شروع کنیم. در ابتدا ، “گزارش رتبه بندی کلمات کلیدی نادرست است.” شخصی سازی ، بومی سازی و نوع دستگاه وجود دارد و این تعصب را کنار گذاشته و “رتبه بندی واقعی” را حذف کرده است. ما مجموعه ای از تجزیه و تحلیل اینها را انجام داده ایم ، و این کاملاً صادق است.
به نظر می رسد شخصی سازی ، به طور متوسط رتبه آنقدر تغییر نمی کند. برای یک فرد می تواند رتبه ها را به طور چشمگیری تغییر دهد. اگر قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند ، ممکن است از نظر تاریخی با شما تعصب داشته باشند. یا اگر آنها از رقبای شما دیدن کردند ، می توانند تعصب داشته باشند. سابقه جستجوی قبلی آنها ممکن است آنها را در یک جلسه تعصب کرده باشد ، از این قبیل موارد. اما با حذف Google+ از نتایج جستجو ، شخصی سازی در واقع مانند تغییر چشمگیری مانند گذشته نیست. بومی سازی ، با این وجود ، هنوز هم بسیار بزرگ ، مطلقاً و تفاوت دستگاه ها ، هنوز هم بسیار زیاد است.
راه حل
اما ما می توانیم به این موضوع بپردازیم ، و راه انجام آن این است که این موارد را به طور جداگانه ردیابی کنیم. بنابراین در اینجا می توانید ببینید من یک گزارش رتبه بندی دارم که رتبه بندی موبایل من را در مقابل رتبه بندی رومیزی من نشان می دهد. من فکر می کنم این کاملا ضروری است. به خصوص اگر از جستجوی تلفن همراه و دسکتاپ ترافیک زیادی دریافت می کنید ، باید جداگانه آنها را ردیابی کنید. فوق العاده باهوش. البته ما باید این کار را انجام دهیم.
ما می توانیم همین کار را در قسمت محلی نیز انجام دهیم. بنابراین می توانم بگویم ، “اینجا ، نگاه کنید. من در سیاتل چگونه رتبه می گیرم. در مینیاپولیس چگونه رتبه می گیرم. در اینجا چگونه Google بدون شخصی سازی جغرافیایی رتبه بندی می کنم ،” اگر گوگل این کار را انجام دهد. این نوع رتبه بندی ها نیز می توانند بسیار خوب باشند.
درست است که ردیابی رتبه بندی محلی کمی پیشرفت کرده استچالش برانگیز است ، اما ما دیده ایم که افرادی مانند Moz خود ، اما افرادی مانند STAT (GetStat) ، SERPs.com ، Search Metrics ، همه آنها روشهای ردیابی رتبه خود را به منظور ردیابی دقیق رتبه محلی تنظیم کرده اند. خیلی خوبه با نوع دستگاه مشابه است ، بسیار خوب است.
ب. برآورد ارزش کلمه کلیدی
مشکل بزرگ دیگری که توسط تعدادی از افراد در اینجا بیان می شود این است که دیگر نمی دانیم یک کلمه کلیدی جداگانه چقدر ترافیک ارسال می کند . از آنجا که ما نمی دانیم یک کلمه کلیدی چقدر ارسال می کند ، در واقع نمی توانیم بگوییم “ارزش رتبه بندی برای آن کلمه کلیدی چقدر است؟” بنابراین ، چرا خود را مجبور می کنید حتی رتبه بندی کلمات کلیدی را دنبال کنید؟
من فکر می کنم این کمی منطق جعلی است. جهش آنجا برای من کاملاً منطقی نیست. اما این را می گویم. اگر نمی دانید کدام کلمات کلیدی به طور خاص برای شما ترافیک ارسال می کند ، هنوز می دانید کدام صفحات ترافیک جستجو دریافت می کنند. که گزارش شده است. می توانید آن را در Google Analytics ، گزارش Omniture ، هرچه که استفاده می کنید دریافت کنید ، و سپس می توانید آن را به گزارش رتبه بندی کلمات کلیدی وصل کنید که نشان می دهد کدام صفحات از کدام کلمات کلیدی ترافیک دریافت می کنند.
اکثر پلتفرم های ردیابی رتبه بندی شده ، از جمله Moz ، گزارشی دارند که چیزی شبیه به این را به شما نشان می دهد. در آن آمده است: “در اینجا کلیدواژه هایی وجود دارد که ما معتقدیم این درصد از ترافیک را بر اساس کلمات کلیدی که در حال ردیابی آنها هستید ، بر اساس صفحاتی که برای آنها رتبه بندی شده است ، و میزان تردد جستجو در این صفحات به این صفحه ارسال کرده اند. دریافت کردن.”
راه حل
بنابراین بیایید آن را پیگیری کنیم. ما می توانیم به صفحاتی که از جستجو بازدید می کنند ، نگاه کنیم و می توانیم به کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی شده اند ، نگاه کنیم. سپس می توانیم آنها را به هم متصل کنیم ، که به ما این امکان را می دهد که نه تنها گزارشی مانند این را تهیه کنیم ، بلکه گزارشی را ارائه می دهیم که ارزش محتوا و صفحات را به جای کلمات کلیدی فردی برآورد می کند.
از بسیاری جهات ، این تقریباً بر روش قبلی ما در ردیابی با کلمات کلیدی برتری دارد. هنوز می توان کلمه کلیدی را از طریق AdWords ، از طریق جستجوی پولی برآورد کرد ، اما می توان آن را بر اساس محتوا برآورد کرد ، به این معنی که بر اساس میزان ترافیک جستجو که به آن وارد شده است ، اعتبار سایت را دریافت می کنید. at در چرخه عمر انتساب افرادی که از آن صفحات دیدن می کنند.
C. ردیابی رتبه بندی و ارتباط کلمات کلیدی
صفحات اغلب برای کلمات کلیدی که به طور خاص آنها را مورد هدف قرار نمی دهند رتبه بندی می شوند ، زیرا Google با هدف کاربر بسیار بهتر شده است. بنابراین ردیابی آن رتبه ها سخت یا حتی غیر ممکن است زیرا ما نمی دانیم به دنبال چه چیزی باشیم.
خوب ، خوب ، من شما را می شنوم. این یک چالش است. این بدان معناست که اساساً کاری که ما باید انجام دهیم این است که مجموعه ای از کلمات کلیدی را که به آن نگاه می کنیم ، گسترش دهیم و با این واقعیت که باید نمونه گیری کنیم ، برخورد کنیم. ما نمی توانیم همه کلمات کلیدی احتمالی را پیگیری کنیم ، مگر آنکه بودجه هنگفتی داشته باشید ، در این صورت با راب بوچی در STAT صحبت کنید و او شما را با یک کمپین بزرگ برای ردیابی همه میلیون ها کلمه کلیدی شما راه اندازی می کند.
راه حل
اگر بودجه کمتری دارید ، کاری که باید انجام دهید نمونه گیری است و با مجموعه ای از کلمات کلیدی نمونه گیری می کنید. مانند این کلمات کلیدی تبدیل بالا من هستند – من فرض می کنم که یک تجارت تحویل گل دارم – بنابراین تحویل گل و هدایای گل و گل آرایی برای دفاتر. کلمات کلیدی دم بلند من ، مانند انواع گل رز صنایع دستی و جایگزین های گل برای مناسبت های خاص ، و کلمات کلیدی مارک دار من ، مانند گل های رند یا گل های رند.
من می توانم مجموعه ای از سطل های مختلف مانند این را ایجاد کنم ، از کلمات کلیدی موجود در آنها نمونه بگیرم ، و سپس می توانم هر یک از آنها را جداگانه ردیابی کنم. اکنون می توانم ببینم ، آه ، اینها مجموعه ای از کلمات کلیدی هستند که به طور کلی در آنها حرکت کرده ام و ترافیک بیشتری دریافت کرده ام. اینها مجموعه ای از کلمات کلیدی هستند که من به طور کلی به سمت پایین حرکت می کنم. اینها مجموعه ای از کلمات کلیدی هستند که در موبایل یا دسکتاپ بهتر یا بدتر ، یا در این مناطق جغرافیایی بهتر یا بدتر عمل می کنند. در حال حاضر من واقعاً می توانم هوش واقعی را از آنجا دریافت کنم.
اجازه ندهید هدف گذاری کلمات کلیدی شما – هدف گذاری کلمات کلیدی شما به این معناست که چه کلمات کلیدی را در کدام صفحات مورد هدف قرار می دهید – تعیین کنید که چه آهنگی را رتبه بندی می کنید . اجازه ندهید این کار را منحصرا انجام دهد. مطمئناً پیش بروید و آن لیست را بردارید و آن را در آنجا قرار دهید ، اما سپس برای یافتن مجموعه گسترده ای از اصطلاحات و عبارات جستجو که باید بر آنها نظارت داشته باشید ، تحقیقات گسترده تری در زمینه کلمات کلیدی انجام دهید. اکنون ما واقعاً می توانیم این مسئله را حل کنیم.
D. ردیابی رتبه کلمات کلیدی با هدف
این یکی فکر می کنم یک مشکل بسیار موذیانه است. اما برای بسیاری از سازمانها گزارش رتبه بندی بیشتر یک اثر تاریخی است. ما آنها را به دلیل خاصی دنبال نمی کنیم. ما آنها را ردیابی می کنیم زیرا این چیزی است که ما همیشه دنبال کرده ایم و/یا به این دلیل که فکر می کنیم باید آنها را دنبال کنیم. اینها دلایل وحشتناکی برای ردیابی چیزها هستند. شما باید به دنبال دلایل واقعی بودن آن باشیدlue and actionability اجازه دهید در اینجا چند مثال بزنیم.
راه حل
آنچه من می خواهم انجام دهید این است که ابتدا اهداف ردیابی رتبه را مشخص کنید ، مانند: چه چیزی را می خواهم حل کنم؟ با توجه به اینکه آیا این داده ها به هر طریقی به من باز می گردند ، چگونه متفاوت عمل می کنم؟
اگر پاسخ فوق العاده ای به این سال ندارید ، مطمئناً برای ردیابی آن موضوع زحمت نکشید. این قاعده همه تجزیه و تحلیل ها باید باشد.
بنابراین اگر هدف شما این است که بگویید: “سلام ، من می خواهم بتوانم سود ترافیک جستجو یا از دست دادن ترافیک جستجو را به آنچه در سایت خود انجام داده ام یا آنچه Google در آنجا تغییر داده است نسبت دهم” ، که بسیار مهم است. من فکر می کنم این اصلی برای سئو است. اگر چنین چیزی ندارید ، من مطمئن نیستم که چگونه می توانیم کارهای خود را انجام دهیم.
ما با ردیابی گسترده ی ، مجموعه ای از کلمات کلیدی وسیع ، که امیدوارم در سطل کافی باشد ، سود و زیان ترافیک جستجو را نسبت می دهیم ، تا بتوانیم مجموعه نمونه خوبی را بدست آوریم. با ردیابی صفحاتی که این ترافیک را دریافت می کنند تا بتوانیم ببینیم آیا صفحه ای در بازدیدهای جستجوی خود بسیار پایین می آید یا خیر. ما می توانیم نگاه کنیم ، “اوه ، آن صفحه برای چه بود؟ اوه ، برای این کلمات کلیدی رتبه بندی شده بود. اوه ، آنها افت کردند.” یا ، “نه ، آنها رها نشدند. اما می دانید چه چیزی؟ ما در Google Trends جستجو کردیم و ترافیک تقاضا آن کلمات کلیدی کاهش یافت” ، و بنابراین می دانیم که این یک امر فصلی است ، یا نوسان تقاضا یا انواع آن چیزها.
و می توانیم بر اساس جغرافیا و دستگاه پیگیری کنیم تا بتوانیم بگوییم ، “سلام ، ما تعداد زیادی ترافیک را از دست دادیم. اوه ، ما دیگر با تلفن همراه سازگار نیستیم.” این مشکل است. یا ، “هی ، ما ردیابی می کنیم و هی ، دیگر در این جغرافیا رتبه ای نداریم. اوه ، به این دلیل است که این دو رقیب وارد شدند و آن بازار را از ما گرفتند.”
ما می توانیم چیزی شبیه به شناسایی صفحاتی که نیاز به کار دارند باشد ، اما آنها فقط به مقدار کمی کار نیاز دارند تا تغییرات زیادی در ترافیک ایجاد شود. بنابراین ما می توانیم کارهایی مانند پیگیری صفحاتی که در صفحه دو برای کلمات کلیدی داده شده قرار دارند انجام دهیم. اگر تعدادی از آنها را داشته باشیم ، می توانیم بگوییم: “سلام ، شاید فقط چند ترفند روی صفحه ، چند پیوند به این صفحات ، و ما می توانیم تا حد قابل توجهی بالا برویم.” جمعه تخته وایت برد داشتیم جایی که ما در مورد نحوه انجام این کار با پیوند داخلی قبلاً صحبت کردیم و نتایج قابل توجهی را در آنجا مشاهده کردید.
ما می توانیم کلمات کلیدی را که به طور متوسط در موقعیت چهار تا هفت قرار دارند ردیابی کنیم. اینها پیروزی های بزرگ شما هستند ، زیرا اگر بتوانید از موقعیت چهار ، پنج ، شش ، هفت به یک ، دو ، سه برسید ، می توانید ترافیک جستجوی خود را که از کلمات کلیدی مشابه دریافت می کنید دو برابر یا سه برابر کنید.
همچنین باید کلیدهای کلیدی بدون هدف را دنبال کنید . اگر یک سطل دم بلند دارید ، مانند ما اینجا بلند شده ایم ، می توانم بگویم ، “آها ، من صفحه ای ندارم که حتی هیچ کدام از این کلمات کلیدی را هدف قرار دهد. من باید یکی را بسازم. احتمالاً می توانم رتبه بندی کنم خیلی راحت چون من یک وب سایت معتبر و مقداری محتوای خوب دارم ، “و این واقعاً تمام چیزی است که شما ممکن است به آن احتیاج داشته باشید.
ممکن است به برخی رقبای آینده نگاه کنیم. من می خواهم پیگیری کنم چه کسانی در فضای من هستند ، چه کسانی ممکن است در آنجا خزنده باشند. بنابراین باید رایج ترین دامنه هایی را که در صفحات یک تا دو مجموعه کلمات کلیدی من قرار دارند ردیابی کنم .
من می توانم رقبای خاص را ردیابی کنم. من ممکن است بگویم ، “سلام ، خدمات تحویل گل جوئل به نظر می رسد که واقعا خوب انجام می شود. من آنها را به عنوان یک رقیب معرفی می کنم و به طور خاص رتبه بندی آنها را پیگیری می کنم ، یا می بینم.” . “می توانید از چیزی مانند SEMrush استفاده کنید و به طور خاص ببینید: همه کلمات کلیدی که آنها برای آنها رتبه بندی می کنند کدام هستند؟
به نظر من ، این نوع داده ها هنوز اهمیت زیادی برای سئو دارند ، صرف نظر از این که از چه پلتفرمی استفاده می کنید. اما اگر این مشکلات را دارید یا این مشکلات برای شما بیان شده است ، اکنون راه حل هایی دارید.
به امید دریافت دیدگاههای شما. هفته آینده مجدداً شما را برای نسخه دیگری از Whiteboard Friday می بینیم. مراقب باش.
به ابزاری برای کمک به تحقیق نیاز دارید آن کلمات کلیدی؟