نحوه استفاده از Explorer Keyword برای شناسایی فرصت های رقابتی کلیدواژه
شاید تا به حال شنیده باشید که Moz هفته گذشته ویژگی جدیدی را در Keyword Explorer راه اندازی کرده است. ما درخواست های شما را شنیدیم ، و ما بسیار مشتاق هستیم که شما افزوده جدید را بررسی کنید. این ابزار به گونه ای گسترش یافته است که به شما امکان می دهد بر اساس URL جستجو کنید: راهی آسان برای فهمیدن اینکه یک URL دقیق ، زیر دامنه یا کل دامنه برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی شده است.
همانطور که رند اشاره کرد ، این ویژگی Keyword Explorer چند منظوره است و می تواند بسیاری از مشکلات مختلف را حل کند به برای این پست وبلاگ ، من یک گردش کار برای شناسایی میوه های کم آویز در مورد کلمات کلیدی رقبای شما را پوشش می دهم.
سوال “چگونه می توانم از داده های رقابتی به نفع خود استفاده کنم؟” یکی از مواردی است که ما به عنوان سئو بسیار می شنویم. چگونه می دانیم رقیب برای چه چیزی رتبه بندی می شود و چگونه می توانیم از آن برای هدایت استراتژی خود استفاده کنیم؟ بسیاری از ابزارهای سئو عالی وجود دارد که می تواند به عنوان کلمه کلیدی توصیف شود – پایگاه داده ای از کلمات کلیدی که این ابزار معتقد است یک سایت خاص می تواند برای آنها رتبه بندی کند. در این جهان از کلمات کلیدی ، می توانید جستجو کنید تا ببینید عملکرد سایت شما چگونه است. همچنین می توانید همچنین هر سایت دیگری را جستجو کنید تا نحوه عملکرد آن را مشاهده کنید ، جایی که داده های رقابتی در آن نقش دارند. ویژگی جدید ما این کار را انجام می دهد.
اگر می خواهید پیگیری کنید ، به Explorer keyword بروید! نوار جستجو به شما امکان می دهد:
- جستجو بر اساس کلمه کلیدی (مثل همیشه!)
- جستجو بر اساس دامنه اصلی
- جستجو بر اساس زیر دامنه
- جستجو بر اساس صفحه دقیق
کلمه کلیدی Explorer را دنبال کنید
فرصت های کلمه کلیدی را در نقطه تقاطع پیدا کنید
برای این مثال ، من از مغازه پیراشکی سیاتل پیراشکی های برتر قابلمه استفاده می کنم. از آنجا که می دانیم بازی پیراشکی می تواند یک بازی رقابتی باشد ، ممکن است Top Pot بخواهد از کلمات کلیدی که چند مغازه دیگر در سیاتل برای آنها رتبه بندی کرده اند ، ایده ای بگیرد. رقبایی که من از آنها استفاده کردم در یک منطقه جغرافیایی مشابه هستند و محصولات مشابهی خوشمزه می فروشند.
با وارد کردن URL در Keyword Explorer شروع کنید. برای گسترده تر نگه داشتن آن ، توصیه می کنم با عملکرد “دامنه ریشه” شروع کنید. شما به یک مرور کلی سایت برای دامنه خود کشیده می شوید – شامل تعداد کلمات کلیدی رتبه بندی شده هر سایت ، موقعیت های اصلی کلمات کلیدی و همچنین Authority Page و Authority domain از سایتی که جستجو کرده اید. در زیر آن کلمه کلیدی با رتبه بندی بالا را مشاهده خواهید کرد.
دو رقبا را در دو کادر بالا قرار دهید و روی “مقایسه سایتها” کلیک کنید. جداول حاوی اطلاعات مربوط به سایت های دو رقبا و کلمات کلیدی برتر برای هر سه می باشد.
روی گزارش کامل کلمات کلیدی رتبه بندی برتر کلیک کنید. نمودار ون و دو ستون اضافه شده با داده های رقبا را مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده کلمات کلیدی مشترک شما و یک یا هر دو رقبا ، روی هر یک از مناطق همپوشانی در نمودار ون کلیک کنید.
ما در حال حاضر وارد یک نقطه ایده آل در جهان کلمات کلیدی شده ایم که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم – لیستی از کلمات کلیدی که سایت شما در رتبه بندی آنها قرار دارد و رقبای شما همچنین برای آنها رتبه بندی می کنند. این نقطه تلاقی است که در آن می توانید فرصت های مناسب برای کلمات کلیدی را بیابید. رقیب کجا خوب کار می کند که شما نیستید؟
(نکته جانبی: شما در اینجا از ابتدا شروع نمی کنید ، زیرا شما قبلاً برای این کلمات کلیدی رتبه بندی کرده اید. این بدان معنی است که فرصتی عالی برای بهبود در زمینه ای وجود دارد که احتمالاً برخی محتوا یا برخی اقتدار.)
گام بعدی عالی این است که روی سرصفحه کلیک کنید تا بر اساس یکی از شرکت های خود مرتب شودبالاترین رتبه های mpetitor کلمات کلیدی را که هر رقیب برای آنها بهترین رتبه بندی را دارد ، مشخص کنید – ممکن است اینها ناحیه ای باشد که شما باید روی آن تمرکز کنید. آیا این کلمات کلیدی برای کارهایی که انجام می دهید قابل استفاده است؟ اگر پاسخ مثبت است ، چند روش خوب وجود دارد: آنها را مستقیماً به یک کمپین Moz Pro اضافه کنید تا پیشرفت رتبه بندی خود را ردیابی کنید ، یا آنها را برای بررسی بیشتر به یک لیست Explorer Keyword اضافه کنید.
اگر این موارد را به لیست کلمات کلیدی اضافه کنید ، ممکن است بخواهید در لیست ظاهر شده و بر اساس معیارهایی مانند مشکل یا CTR ارگانیک مرتب شوند. این به شما کمک می کند تا نحوه اولویت بندی کلمات کلیدی جدید را تعیین کنید.
ردیابی و اقدام در Moz Pro
هنگامی که این کلمات کلیدی رقابتی را کشف کردید ، آنها را وارد کمپین Moz Pro کنید! به این ترتیب ، می توانید پایه عملکرد کلمات کلیدی را اندازه گیری کرده و آماده شوید تا پیشرفت های خود را در طول زمان ردیابی کنید. در مستقیماً از Keyword Explorer اضافه کنید.
با برچسب گذاری کلمات کلیدی خود سازماندهی شده باشید. ممکن است بخواهید آنها را بر اساس محصول ، خدمات و یا حتی نام رقیبی که برای آنها در Keyword Explorer رتبه بندی کرده بود برچسب گذاری کنید. هنگامی که یک برچسب (یا چند برچسب) در جای خود قرار می گیرد ، می توانید بر اساس آن برچسب ها در کمپین فیلتر کنید تا ببینید کدام کلیدواژه ها در حال مشاهده حرکت هستند و ممکن است زمان بیشتری را روی کدام مورد قرار دهید.
به قسمت ویژگی های SERP کمپین خود بروید و برچسب را فیلتر کنید تا مشاهده شود کلمات کلیدی جدیدی که اضافه کرده اید. آیا هر یک از کلمات کلیدی جدید دارای قطعه برجسته هستند ؟ از این دانش برای تعیین نحوه ساختار محتوای آن موضوعات استفاده کنید. (نمی دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنم؟ نگران نباشید. در اینجا یک واژه نامه ویژگی های SERP ، منظور آنها و نحوه برجسته شدن است.)
و آنجا شما آن را دارید! امیدواریم افزودنی جدید Keyword Explorer از ابتدا تا انتها به شما در تحقیق در مورد کلمات کلیدی کمک کند. به ما اطلاع دهید که این جریان برای شما چگونه کار می کند.
شروع به جستجو در کلمات کلیدی توسط سایت
آیا نمی توانید به اندازه کافی در مورد کلمات کلیدی در زندگی خود تحقیق کنید؟ از طریق Moz Training کارگاه های ما را بررسی کنید تا عمیق ترین شیوه ها و استراتژی ها را بررسی کنید.