یک دهه کار در بازاریابی دیجیتال چه چیزی به من آموخت
این ورودی YouMoz توسط یکی از اعضای انجمن ما ارسال شده است. دیدگاههای نویسنده کاملاً متعلق به خود او است (به استثنای موارد غیرممکن هیپنوتیزم) و ممکن است منعکس کننده نظرات موز نباشد.
من می خواهم ۱۰ درس را به اشتراک بگذارم که ای کاش زمانی که من در زمینه سئو و بهینه سازی نرخ تبدیل شروع کردم ، کسی به من یاد داده بود.
من به تازگی ۱۰ سال را در بازاریابی دیجیتال جشن گرفتم و این راهی است که من به جامعه می دهم. همچنین از مشاوران بازاریابی دیگرم که حکایت های تصویری را برای این مقاله به اشتراک گذاشتند ، تشکر می کنم.
#۱۰: جزئیات و فناوری تغییر می کند ، اما اصول ثابت می مانند
هنگامی که من شروع به انجام سئو کردم ، شما در مورد اهمیت محتوا یا پیوندها با افراد بحث می کردید. حدس بزن چی شده؟ آنها هر دو هنوز عناصر کلیدی یک استراتژی سئو خوب هستند.
یکی از افرادی که این مورد را مثال می زند ، بری شوارتز (در بالا ، راست ؛ عکس از خیابان های اورشلیم واقعی) از میزگرد موتور جستجو و شهرت توسعه وب Rustybrick است.
قبل از اینکه دیگران تشخیص دهند که فروشگاه های برنامه اساساً موتورهای جستجوی جدیدی هستند ، او قبلاً بهینه سازی فروشگاه برنامه را انجام داده بود ، یکی از تجربیات بسیاری که او با دیگران به اشتراک گذاشت.
بسیار خوب ، بنابراین استفاده از رسانه های اجتماعی از انجمن ها به گروه های فیس بوک تغییر کرده است. MySpace برتری خود را از دست داد. اینستاگرام و Pinterest 10 سال پیش وجود نداشتند. اما حدس بزنید در گروه های فیس بوک ، اینستاگرام و Pinterest باید چه کار کنید؟ محتوای منحصر به فرد ارزشمندی را ارائه دهید و سایر کاربران را مجبور به صحبت در مورد آن و پیوند دادن به آن کنید.
بنابراین دریغ نکنید که از کتابهای قدیمی که در مورد Myspace یا پست مستقیم به شما می گویند ، درس بگیرید. فقط به این فکر کنید که چگونه می توانید این اصول را با فناوری امروز به کار بگیرید.
#۹: روابط کلیدی هستند و نیاز به نگهداری مداوم دارند
دوستان در این صنعت بسیار حساب می کنند.
آنها با کیفیت عالی به من اشاره کرده اند ، و با یک معرفی گرم برای راه اندازی. آنها مطالب من ، ایده های تاکتیکی منحصر به فردی را که هیچ جا در مورد آنها وبلاگ نگفته اند ، به اشتراک گذاشته اند و به سادگی از جهات مختلف برای من بسیار خوب بوده اند.
من تنها کسی نیستم که چنین احساسی دارد.
“من برخی از نزدیکترین دوستان صنعتی خود را در کنفرانس ها پیدا کرده ام و خوش شانس هستیم که افراد صنعت ما مایل به کمک به دیگران هستند. هر زمان که سوالی در مورد بازاریابی دارم ، همیشه می توانم کسی را پیدا کنم که از طریق اسکایپ ، ایمیل ، WhatsApp ، فیس بوک یا LinkedIn بپرسد و بتواند بر اساس تجربیات خود بینش را به اشتراک بگذارد ، “می گوید سئو کهنه کار الی شوارتز .
“به اشتراک گذاشتن محتوای افراد در شبکه شما می تواند کمک بزرگی در توسعه و حفظ روابط با افراد تأثیرگذار و چشم اندازها باشد.”
برعکس ، بسیاری از روابطی که من ایجاد کردم با گذشت زمان پژمرده شد. وقتی برای برقراری مجدد رابطه با دیگران تماس گرفتم ، تعداد قابل توجهی از مردم از برقراری مجدد ارتباط خودداری کردند. روابط دیگر از بین رفت زیرا من آنقدر از رابطه غفلت کرده بودم که کاملاً فراموش کرده بودم که بسیاری از افراد چه کسانی هستند.
این بزرگترین اشتباهی است که من مرتکب شده ام.
#۸: یک کار را همزمان انجام دهید و در شکستهای اولیه قبلی استقامت کنید
هر زمان که سعی کردم چندین کسب و کار را اداره کنم ، نتایج همیشه متوسط بوده است. تلاش های مکرر من در بازاریابی وابسته به اعداد درآمد ناچیز منجر شده است. مشاغل اصلی من همیشه مشاوره بوده است ، بنابراین بازاریابی وابسته چیزی نبود که بتوانم روی آن تمرکز کنم.
آریک لیبرمن ، مدیرعامل در Pagewiz می گوید: “تمرکز بر یک چیز در یک زمان ، شانس شما را برای دستیابی به موفقیت به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.” “تصمیم برای توسعه Pagewiz به عنوان محدودیت راه اندازی خود سرمایه گذاریما را در مورد موارد خاصی راهنمایی کرد ، اما مزایای رقابتی خود را نیز به ما آموخت. به جای آنکه بودجه بازاریابی خود را در چندین طرح مختلف تقسیم کنیم ، ما به سادگی بر روی بهینه سازی صفحه فرود تمرکز کردیم. این تمرکز به ما این امکان را می دهد تا به سرعت به هزینه کم برای هر خرید در بازار بسیار رقابتی دست پیدا کنیم. “
این چیزی است که من را به سمت شروع پروژه های نیمه کاره راهنمایی کرد و در نهایت چگونه بر عادت بد غلبه کردم:
- من وبلاگ یک بازاریاب وابسته را خوانده بودم که در آن آنها موفقیت خود را با جزئیات تاکتیکی و آبدار توصیف کردند. من رفتم تا ببینم چه کاری می توانم به طور مشابه انجام دهم. سپس من کمی تحقیق می کنم ، یک منبع ترافیک (معمولاً جستجوی ارگانیک) پیدا می کنم و شروع می کنم.
- همین امر در خارج از بازاریابی وابسته صادق است. من درباره موفقیت کسی در حمل و نقل قطعی خواندم و فکر کردم ، “من نیز از کجا می توانم محصولات را تهیه کنم؟”
امروزه من دو کار را انجام می دهم:
- از وبلاگ هایی که شیوه های کسب درآمد آنلاین را بیان می کنند خودداری کنید.
- اگر من انگیزه لازم برای راه اندازی یک سایت جدید ، کمپین و غیره را پیدا کنم ، ابتدا از خودم می پرسم: “آیا متعهد می شوم که این کار را حداقل در شش ماه بهبود و آزمایش کنم؟” اگر پاسخ این است که من به راحتی تسلیم می شوم ، پس ارزش پیگیری ندارد.
این امر در مورد مشتریان نیز صادق است – اگر آنها نتوانند حداقل به مدت شش ماه متعهد شوند ، شروع کار چیست؟
سئو جردن کاستلر رویکرد جالبی دارد که به او کمک می کند تا تمرکز خود را حفظ کند:
“یک کار را همزمان انجام دهید ، و پشتکار در شکستهای اولیه واقعاً به خانه بیاید. یکی از بزرگترین عوامل سقوط نمایندگی سابق من شکسته شدن بود ، نه تمرکز. با فرصتهای زیادی که در اختیار ما قرار گرفت ، ما سعی کردیم همه آنها را انجام دهید ، اما همه زیر سطح انجام شده اند. اگر تمرکز کرده بودیم ، در حوزه تمرکز خود موفق می شدیم. “
#۷: هیچ کانال بازاریابی مناسبی برای همه وجود ندارد
هر کانال ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را برای اهداف مختلف مناسب می کند. نکته این است که به سادگی به اهداف خود نگاه کنید و به عقب عمل کنید تا ببینید کدام کانال (ها) برای دستیابی به آنها بهتر است.
علاوه بر مزایا و معایب منحصر به فرد ، هر کانال دارای نقاط ضعف و مزایای خاص خود است. به عنوان مثال ، معرفی برگه های جداگانه Gmail برای تبلیغات اجتماعی و تبلیغات بسیار به ارزش لیست ایمیل ها ضربه زد. این یک مزاحمت بسیار بزرگ است
نوع دیگر عجیب و غریب ، دریچه کانال است. روزنه ها در کانال های بازاریابی وجود دارد ، دیروز وجود داشت و به طور نامحدود وجود خواهد داشت.
#۶: بازدهی در خواندن پست ها و مقالات وبلاگ کاهش می یابد
اگر منبع اصلی یادگیری شما پست های وبلاگ ، پادکست ها و موارد مشابه است ، بیش از آنچه نیاز دارید مرور می کنید و یادگیری مطالب جدید را از دست می دهید.
شما به محتوایی ساختارمند و جامع نیاز دارید تا در زمینه هایی که محتوای مربوط به بازاریابی نمی تواند به شما کمک کند ، به شما کمک کند.
اینجاست که خواندن کتاب ، شرکت در کنفرانس ها و شبکه سازی واقعا ارزشمند است. اگر بونی استفانیک از بازاریابی اینترنتی نینجا به اشتراک می گذارد ، رویکرد دیگری اگر ترجیح می دهید در وبلاگ ها بمانید این است که موارد خوبی را برای خود انتخاب کنید.
“شما می توانید از یک منبع خبری رسانه های اجتماعی به عنوان دروازه ای برای یافتن موضوعات ، نویسندگان و خواندن های عمیق خوب استفاده کنید. من در گذشته از توییتر و در حال حاضر از فیس بوک برای ایجاد یک فید انتخابی عالی استفاده کردم. من یک لیست فالوئر از افراد معتبر تهیه کردم و به طور مداوم فید را انتخاب می کردم – هر کسی را که چیز مفید یا جالبی به اشتراک نمی گذارد از بین می برم. پس از مدتی تکان خوردن ، فیدهای من در حال حاضر پخش جریانی خوبی هستند که تنها مربوط ترین وبلاگ ها و مقاله های جالب را که توسط متخصصان موضوعی که من آنها را می شناسم ، می شناسم ، اعتماد می کنم و محتوایی را فقط برای تبلیغات به اشتراک نمی گذارند ، به من نشان می دهد. شگفت زده خواهید شد که چگونه بسیاری از افراد باهوش کتابهای خودنویس و سایر مطالب عمیق فوق العاده ای را که تحت رادار است ، نوشته اند! “
#۵: سیستمها کلید نظم و تکرارپذیری هستند
در اینجا برخی از س questionsالات مطرح شده است که در شرایط واقعی برای من و دیگران در غیاب سیستم ها مطرح شده است. آنها ارزش ایجاد سیستم هایی را که دستورالعمل های گام به گام برای دستیابی به نتایج خاص هستند ، با معیارهای مشخص و سلسله مراتب برای پاسخگویی ، در یک بازه زمانی مشخص به شما نشان می دهند.
- آیا شما برای عملکرد موفق این کسب و کار ضروری هستید؟
- چرا از ابتدا یک پیشنهاد جدید می نویسید؟ دوباره؟
- چرا آن کارمند جدید خدمات را آنطور که شما در نظر داشتید انجام نداد؟ آیا CV وی پنج سال سابقه کار را فهرست نکرده استدقیقاً این کار را انجام می دهید؟
- چگونه احساس می کنید که مشتریان خود را رها کرده و به داخل پوسته می روید؟
موارد فوق برخی از علائم غم انگیز و تأسف بار یک کسب و کار در بحران خلاء سیستم است.
بدون سیستم ، هیچ نتیجه معیاری برای تعیین موفقیت یا شکست وجود ندارد
بنابراین ، نحوه انجام هر کاری را طوری ثبت کنید که انگار در حال نوشتن یک پست وبلاگ چگونه هستید. معیارهای اصلی را وارد کنید ، چه کسی مسئول اجرای این فرایند است ، چه کسی آنها را پاسخگو می داند ، و مدت زمان لازم برای تکمیل کار.
#۴: یک متخصص یا مدیر کانال باورنکردنی لزوماً یک موسس آژانس باورنکردنی نخواهد بود
این افسانه وجود دارد که اگر یک متخصص کانال بتواند ترافیک زیادی را به یک سایت برساند ، به همین راحتی می تواند سایتها یا نمایندگی خود را راه اندازی کند. در حالی که این افسانه حقوق متخصصان را افزایش می دهد ، با واقعیت ارتباطی ندارد.
در واقع ، موسس آژانس بسیار بیشتر از کار متخصص انجام می دهد. م founderسس آژانس CRO ممکن است این کار را برای خود و مشتریان انجام دهد ، اما به احتمال زیاد شبکه ، منابع انسانی ، جبران خسارت ، حسابداری ، حقوقی ، بازاریابی و فروش ، تعمیر و نگهداری ساختمان و تجهیزات و غیره را نیز انجام می دهد.
متخصص سئو مت آنتونینو از Stack Digital می گوید: درک کنید که مهارت های تجاری مهمتر از مهارت های فنی هستند و تأثیر بیشتری در موفقیت یک شرکت دارند.
“وقتی عکاس بودم ، اغلب در مورد اینکه چه چیزی تجارت بهتری را ایجاد می کند بحث می کردم: کسی که در عکاسی شگفت انگیز است اما در تجارت متوسط است ، یا کسی که در تجارت فوق العاده است اما یک عکاس معمولی است. در طول این سالها رفت و آمد مردم را تماشا کردم. بدون شکست ، عکاسان بزرگ که کسب و کار را درک نمی کردند ، از بین می روند ، و تاجران زیادی با تجار فوق العاده ای که روند خود را به درستی انجام داده اند ، برتری دارند. یک تجارت بزرگ بیشتر از انجام یک کار خوب [فنی] وجود دارد. ”
#۳: طناب ها را با سکه شخص دیگری بیاموزید و بعد از اینکه خودتان ضربه زدید به یادگیری ادامه دهید
وقتی شروع به مشاوره در زمینه سئو کردم ، ساده لوحانه فکر کردم که با یادگیری خوب تکنیک ها ، می توانم به عنوان مشاور پول زیادی بدست آورم.
من اشتباهات زیادی کردم.
اگر شخص دیگری در تمام مدت دستمزد معمولی به من می داد ، این مسئله چندان مهمی نبود. با این حال ، من به عنوان مشاور ، نه تنها ۱۰۰ درصد از سود را به دست آوردم. من ۱۰۰٪ هزینه خطاهایم را متحمل شدم. و خیلی بیشتر از آن چیزی است که من به یاد بیاورم.
فروتن باش.
این امر به ویژه در صورتی که کمتر از پنج سال سابقه کار در این زمینه داشته باشید یا فقط به عنوان متخصص کانال کار کرده باشید بسیار مهم است. قبل از شروع به کار خود ، با درخواست مسئولیت برای فرآیندهای کلیدی مانند تولید سرنخ ، فروش ، مدیریت پروژه و مدیریت کارکنان ، کسب و کار را بیشتر بیاموزید.
شما اشتباهات بیشتری را پیش رو دارید ، و انجام آنها در حالی که حقوق معمولی دریافت می کنید بسیار ایمن تر و کمتر استرس زا است.
( راهنمایی برای مشاوران تازه کار: هیچکس به من یاد نداد که چگونه فروش را تعطیل کنم ؛ من در سنین مختلف در آن وحشتناک بودم. از جیسون سوئنک برای آموزش سیستم خود برای انجام این کار.)
#۲: جنبش Lean Startup کد تحقیقات در بازار را شکسته
زمانی که من در کالج درس می خواندم ، کتاب های درسی ما در مورد شروع یک تجارت کوچک توصیه هایی مانند “استفاده از پایگاه های داده Dun و Bradstreet برای ارزیابی اندازه بازار” داشتند.
یا نظرسنجی های نماینده و غیره انجام دهید ، مطمئناً ، زیرا کارآفرینان جوان دارای نقدینگی هزاران دلار برای به دست آوردن یک نظرسنجی تلفنی ملی دریافت کرده اند.
خوشبختانه اگر از روشهای ناب استفاده می کنید ، برای انجام تحقیقات بازار به پول زیادی نیاز ندارید.
الگویی را در نقاط متداول درد و جمعیت شناسی مشاهده کنید – و شما یک بازار را مشخص کرده اید.
فرایند مصاحبه را با تلاش های ساختگی برای فروش محصول خود تکرار کنید – و شما واقعاً به آنچه می خواهید و به چه کسی باید بگویید ، بیندیشید.
بنابراین بسیاری از مشاغل کوچک به دلیل رد تحقیقات بازار خود شکست می خورند. بر این اساس ، آنها فکر می کنند همه بازار خود هستند یا نفعی را که برای مشتریان خود فراهم می کنند درک نمی کنند.
متدولوژی Lean با ایجاد سیستمی که کارآفرینان بتوانند برای تحقیق در بازار خود با حداقل سرمایه گذاری سرمایه ای از آن استفاده کنند ، تحقیقات بازار را در دسترس عموم قرار داده است. افزایش میزان بقا و موفقیت مشاغل کوچک یک نسل یا بیشتر طول می کشد تا در سطح کامل آن اندازه گیری شودct ، اما شواهد حدیثی نشان می دهد که انقلابی در حال وقوع است.
اگر در حال راه اندازی یک آژانس بازاریابی دیجیتال هستید ، مدتی را صرف انجام مصاحبه های حل مشکل کنید تا بازار خود را بهتر بشناسید.
#۱: هیچ جایگزینی برای اشتیاق (حتی پول) وجود ندارد
یکی از پرشورترین مردانی که تا به حال زندگی کرده است ، تئودور هرتزل. عکس از طریق بایگانی فیلم های دانشگاه عبری .
اگر کاری را که انجام می دهید دوست ندارید ، هیچ حقوق و دستمزد مشتری برای شما کافی نخواهد بود. کسالت و بیزاری از خود شما را فرا می گیرد و شما همه چیز را از بین نمی برید. من در مورد آن در مورد بازاریابی وابسته صحبت کردم ، اما این امر بر تجارت اصلی من ، سئو و مشاوره تبدیل نیز تأثیر گذاشت.
من از هزینه روانی ایجاد پیوند برای مشتریان کوچک خسته شده ام. بهترین پیوندها اغلب از درخواست های دستی ناشی می شوند ، اما بازپرداخت آن به تأخیر می افتد. (“آخرین باری که گوگل صفحه پیوندهای تحقیقی این استاد را خزید ، چه زمانی بود؟ او از چه متن لنگر استفاده کرد؟”)
بنابراین کسانی که بودجه کمی دارند نمی توانند از عهده کار با کیفیت برآیند زیرا زمان بر است و نتایج آن مدتی طول می کشد تا دیده شود. من با تعدادی از مشتریان کوچکتر کار کردم که سریع می خواستند نتیجه بگیرند ، و چرخه افسرده کننده ای که امروز آنها اینجا هستند ، فردا از بین رفته است ، آسیب روانی به دنبال دارد.
احساس می کنید که مک می زنید یا مشتری های شما می مکند یا این زمینه فقط مکنده است و فکر می کنید ، “چرا من به هر حال مزاحم می شوم؟”
(نکته برای مشتریان کوچک: به دنبال یک مشاور سئو متخصص در زمینه خود باشید تا بتوانند روابط خود را حفظ کنند که می تواند به نفع شما مورد استفاده قرار گیرد.)
به طور مشابه ، وبلاگ نویسی من در سایت شخصی من در نتیجه از دست دادن تدریجی علاقه من به این حوزه تا حد زیادی آسیب دید.
از یک سو ، با توجه به این که بیشتر خواندنم روی وبلاگوسفر متمرکز بود ، وقتی متوجه کاهش بازده حاشیه ای در خواندن وبلاگ ها شدم ، خسته شدم. من یادگیری را متوقف کردم ، اما یادگیری سوخت اشتیاق من بود. این ، بعلاوه فرسودگی شغلی ، به علاوه خستگی روانی فوق با سئو ، باعث از بین رفتن اشتیاق من شد.
همانطور که بازاریاب محتوا پل جاکوبسون می نویسد :
“اگر به آن افتخار نمی کنید ، به آن خدمت نکنید. اگر نمی توانید کار خوبی انجام دهید ، آن را به عهده نگیرید. اگر قصد دارد شما را از کاری که واقعاً اهمیت دارد منحرف کند ، بگذرید. “
چه چیزی به راحتی الهام بخش کارهای بزرگ و مهم است و باعث غرور است؟ مطالبی که به آنها علاقه دارید
شما برای اطمینان از اشتیاق در کار خود چه می کنید؟
درباره گابریل گلدنبرگ –
من به رشد شرکت های تجارت الکترونیک (۲ میلیون دلار-۳۰ میلیون دلار در سال) کمک می کنم افزایش نرخ تبدیل تجارت الکترونیک و ارائه یک برگه تقلب پرداخت تلفن همراه برای یافتن فرصتهای آسان برای بهبود فروش سایت خود.