مشاجره با لینک موسی-این در حال حاضر به نظر ایده بدی می آید
من نمی توانم باور کنم که قصد دارم این کار را انجام دهم ، اما همچنین نمی توانم مقاومت کنم. اریک وارد ، معروف به ” پیوند موسی ” ، “aka” The Link Building ” ، ماه گذشته پستی در مورد نوشیدن نوشت linkbait kool-aid و من مجبورم با موضع او مخالفت کنم. از پست اریک:
… امروزه من حدس می زنم که واژه محتوا عجیب شده است. من می شنوم که مردم می گویند: “من وقت ندارم محتوای واقعی اضافه کنم ، من به چیزی سریع نیاز دارم که همه را مجبور کند به سایت من پیوند بدهد.” و من می گویم ، “مانند چه چیزی ، اما فکر می کردم سایت شما بلبرینگ می فروشد؟ ”
خنده دار است ، اما حقیقت دارد. مردم آنقدر در جستجوی پیوندهای ویروسی و ایجاد شده توسط کاربر هستند که هر کاری را انجام می دهند. چه کسی اهمیت می دهد که آیا هیچ ارتباطی با موفقیت تجاری بلند مدت شما ندارد ، سایت شما دیروز در صفحه اصلی Digg قرار داشت! عالی !!
من می گویم شما طعمه پیوند Kool-Aid را می نوشید …
در ادامه می گوید:
طعمه پیوند ضرورتی ندارد. این اصطلاح و تاکتیک هایی است که من دوست ندارم. اگر شما بدون دلیل دیگری به دنبال جذب لینک هستید ، به این منظور که رتبه موتورهای جستجو را از طریق آن پیوندها افزایش دهید … خوب ، موفق باشید. این همان کاری است که همه انجام می دهند. و این نوع پیوندها تا حد زیادی به شما کمک نمی کنند. اما پیش بروید و آن را امتحان کنید. در حالی که انجام می دهید ، چرا
مطالب و ابزارهای بسیار مفیدی را نیز به سایت خود اضافه نکنید که به کاربران شما در انجام کاری کمک کند؟
خوب. در اینجا جایی است که من و اریک در مورد تعریف linkbait و ارزش پیوندها و buzz هایی که از طریق ایجاد آن ایجاد می شود به شدت مخالف هستیم. اجازه دهید ابتدا تعریف مختصر خودم از linkbait را بیان کنم:
Linkbait یک عنصر محتوا در یک وب سایت است که به منظور جذب وبلاگ نویسان ، روزنامه نگاران ، مدیران وب ، علاقه مندان و نویسندگان رسانه های اجتماعی ایجاد شده است.
بر خلاف محتواهایی که عمدتا برای افراد داخلی (از هر بخش یا طاقچه ای که هستید) هدف قرار می گیرد ، linkbait باید به طور جهانی ارزشمند ، به یاد ماندنی و قانع کننده باشد. محتوای ایجاد شده با کیفیت بالاتر و هدفمندتر ساختن آن ، شانس بیشتری برای حفظ درصدی از ترافیکی که در ابتدا جذب کرده اید و تعداد بیشتری پیوند از تلاش شما بدست می آورد.
Linkbait دستکاری نیست. شما سعی نمی کنید کسی را فریب دهید که به شما لینک دهد یا بازدیدکنندگان را مجبور به ورود به سایت شما کند. محتوایی که شما از طریق linkbait ایجاد کرده اید باید از آن نوع باشد که دیگران مفتخر به پیوند دادن به آن هستند. اگر یک وبلاگ نویس به محتوای شما پیوند می دهد ، باید به این دلیل باشد که مخاطبان آنها مستقیماً از آن پیوند سود می برند – آنها چیزهای جدیدی یاد می گیرند ، به یک ابزار فوق العاده دسترسی پیدا می کنند ، می خندند و یا چیزی را که بحث را برمی انگیزد کشف می کنند.
هدف دوم (و برخی معتقدند که کمتر نوع دوستانه است – هرچند من مخالفم) از linkbait است – رتبه بندی درموتورهای جستجو. هنگامی که یک میم ویروسی از طریق وبلاگوسفر راه می یابد ، صدها و گاهی هزاران پیوند را دریافت می کند. این پیوندها اغلب از کلمات کلیدی استفاده شده توسط سایت برای توصیف محتوای linkbait آن استفاده می کنند ، بنابراین محبوبیت پیوندهای قدرتمند و با کیفیت بالا را به صفحه ای ارائه می دهند که در حال حاضر به احتمال زیاد از نظر محتوای برجسته رتبه خوبی دارد. آیا این از نظر اخلاقی مشکوک است؟ آیا موتورهای جستجو از چنین رفتاری متنفر هستند؟ نه!
از نظر منطقی ، این دقیقاً همان نوع موتورهای جستجوی محتوا است که می خواهند در فهرست خود رتبه خوبی داشته باشند. صدها نفر (احتمالاً هزاران نفر) به معنای واقعی کلمه با پیوندهای خود (و در مکان هایی مانند Digg ، Del.icio.us و Reddit ، با حساب های خود) رای داده اند که می گویند این محتوا مورد توجه است. اگر کاربران آن را دوست دارند و برای آنها ارزش قائل می شود ، آیا موتورهای جستجو نیز ذاتاً مشتاق نیستند که آن محتوا را به خوبی رتبه بندی کنند؟
بگذارید طور دیگری بیان کنیم – آیا افرادی که ” قدرت صفحه را جستجو می کنند وقتی به ابزار SEOmoz دسترسی پیدا کنید ، ناامید می شوید؟ آیا کاربرانی که در جستجوی ” وب ۲٫۰ ” هستند ناامید می شوند؟ آیا آنها سایت جوایز ناخواسته و با کیفیت پایین را می بینند؟ آیا صاحبان خانه هایی که به دنبال “ارزش املاک” هستند از یافتن سرویس Zillow’s خسته شده اند؟ نه! کاربران از این صفحات ارزش بالایی دریافت می کنند – آنها کاملاً با پرس و جو مطابقت دارند و اطلاعات مورد نیاز کاربران را ارائه می دهند. Linkbait فقط برای وبلاگ نویسان یا موتورهای جستجو یا نشانگرهای اجتماعی نیست – برای همه کسانی است که برای پاسخ به جستجوی خود به داده های محکم و با کیفیت بالا نیاز دارند.
همه linkbait ارزشمند نیستند و همه آنها محتوایی نیستند که موتورهای جستجو می خواهند رتبه بندی کنند ، اما از نظر تئوری ، هدف ایجاد محتوایی است که متناسب با همه این معیارها باشد. بیایید ببینیم آیا نمی توانم لینک موسی را به طرز فکرم بیاورم 🙂